Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Motivation Motivationsspørgsmålet er det mest grundlæggende spørgsmål i arbejdet med mennesker. Hvad skal vi forstå ved motivation? Tre hovedtyper indenfor.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Prioritering.
Anerkendende refleksion
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Workshop almene boligdage
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Hvordan kan du arbejde med meningsfuldhed?
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Uddannelsessystemet Paradokser og muligheder
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Er mit barn klar til skolestart ?
Arbejdspladsudvikling
”MODEL SØPASSAGEN” - En model til hvordan også INDSÆT FORENINGSNAVN HER kan blive et CO2-neutralt sted Denne præsentation er tiltænkt initiativtagere.
Forældremøde X årgang.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Darum skole 4. november 2013.
Å.
Ingen bliver efterladt - eller gør de ?
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Fortællinger fra kanten
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Kommunikation mellem mennesker
Relationen i institutionen – MI på MultifunC V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
- Et arbejdsredskab til videndannelse
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
”MODEL SØPASSAGEN” - En model til hvordan også INDSÆT FORENINGSNAVN HER kan blive et CO2-neutralt sted.
Inspiration til reformarbejdet
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling
Alle børn er alles ansvar
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Den Motiverende Samtale Maj 2007
Men hvad med motivationen?
Transfer Mellem efter/videreuddannelse og praksis.
Motiver, motivation og barrierer.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
FTF Kommunikation og Konflikthåndtering Vinterkonferencen 2013
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Vision mission værdier handleplaner
DEN MOTIVERENDE SAMTALE V/ PSYKOLOG KARSTEN ABEL MEDLEM AF MINT BLÅ Kors medarbejder konference 12. november 2015
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Bæredygtighed i tjenesten Hvordan bevare passion og motivation som børneleder på den lange bane?
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Redskab: Fra konflikt til fælles løsning
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Den motiverende samtale
Præsentationens transcript:

Hvad vej skal vi?

Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED

Hotellet

Hvad så nu? FUCK

 Relation relation relation Tydelig kontekstafklaring. Mange UMAEBED (især drengene) har alt for mange bolde i luften, men har svært ved at overskue bare en enkelt. Derfor skal konteksten også tydeliggøre og stå mål med et fokus de er istand til at reflektere over

Første skridt er at få dem til at danne en realistisk vision. At få dem til at sige "jeg vil dit og dat fordi...." at skabe den indre motivation Husk at man ikke kan synes forkert

Det handler om motivationens tre dele: ønsket om forandring (vil - vil ikke), Håbet om at forandring er mulig (kan - kan ikke) og Paratheden til forandringen (prioriterer - prioriterer ikke)

UMAEBED læring bygger meget på at tillægge sig vaner, man gør som den ældre i respekt for patriakken og uden at forholde sig kritisk til om det er det mest hensigtsmæssige Derfor vil mange UMAEBED være i uoverensstemmelse mellem familiens vaner, ønsker og mål

 Det er vigtigt at den UMAEBED selv bearbejder og kan sætte ord på forskellen mellem sine nuværende vaner og sine ønsker for nutiden og fremtiden

 Modstand er et signal. Vær opmærksom på hvilken modstand den unge giver udtryk for. Modstand er ikke udtryk for usamarbejdsvillighed

 Hav styr på samtaleteknikkerne. Har gode erfaringer med åbne spørgsmål og især forandringsudsagn.(det vi siger tror vi på)

 Skalaspørgsmål, metaforer og billeder har jeg også gode erfaringer med

 Vær anerkendende i hele forandringsprocessen: før- overvejelse, overvejelse, beslutning, forberedelse, handling og vedligeholdelse. Der opstår frafald eller tilbagefald i alle niveauer af processen. Husk også der, at være anerkendende

Det kan lade sig gøre