Kap 25 Branding Kapitel 25.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Advertisements

Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
ACN – en oversigt Gældende fra 1. juli 2010 DANMARK ®
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Konkurrenceforhold Kapitel 11
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Markedsvurdering.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Branding.
Salg og service Dag 1.
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
[Produktnavn] Marketingplan
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Sponsering Kapitel 7.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
Af. Skafte.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
USP (Unique Selling proposition)
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING A – Schønberg
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
GRUPPE 6.
Konkurrenceforhold.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Marketingplan Dit navn.
Branding afsætning.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
(Firmanavn) SWOT-analyse
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Præsentationens transcript:

Kap 25 Branding Kapitel 25

Branding Hvad er branding? Hvilke elementer skaber et brand? Kap 25 Branding Hvad er branding? Hvilke elementer skaber et brand? Hvorfor er branding aktuelt?

Danske og internationale brands Kap 25 Danske og internationale brands

Branding af produkter At differentiere sig fra konkurrenterne Kap 25 Branding af produkter At differentiere sig fra konkurrenterne Fordele og ulemper ved at markedsføre et brand Brandets position på markedet ”CoolBrands”

Personlig branding Markedsføre et produkt ved hjælp af kendt person Kap 25 Personlig branding Markedsføre et produkt ved hjælp af kendt person Markedsføre din egen person Identificere din virksomhed/dit produkt med kendissers livsstil

Kap 25 Employer branding At markedsføre virksomheden som en attraktiv arbejdsplads Brande virksomhedens interne og eksterne kommunikation Synliggøre kultur og værdier Ledernes personlige stil

Elementer til at skabe et brand Produktet Navnet Emballagen Reklamen Promotion Producenten Kunderne Prisniveauet Distributionen Konkurrenterne Produktets Historie

Marketing Direct marketing Markedsføring Stærkt brand Kontakten til kunderne sker meget direkte Markedsføring Her reklameres via reklamer eller ”mund til mund”-metoden Stærkt brand Her kommer kunderne selv og spørger efter produktet

Fordele og ulemper ved branding Produktet har selvstændig profil Loyalitet hos kunderne Større fortjeneste Sværere at efterligne Dyrt at markedsføre Markedsføringstilskud til butikker Udsat konkurrence fra handelsmærker