Kap 25 Branding Kapitel 25
Branding Hvad er branding? Hvilke elementer skaber et brand? Kap 25 Branding Hvad er branding? Hvilke elementer skaber et brand? Hvorfor er branding aktuelt?
Danske og internationale brands Kap 25 Danske og internationale brands
Branding af produkter At differentiere sig fra konkurrenterne Kap 25 Branding af produkter At differentiere sig fra konkurrenterne Fordele og ulemper ved at markedsføre et brand Brandets position på markedet ”CoolBrands”
Personlig branding Markedsføre et produkt ved hjælp af kendt person Kap 25 Personlig branding Markedsføre et produkt ved hjælp af kendt person Markedsføre din egen person Identificere din virksomhed/dit produkt med kendissers livsstil
Kap 25 Employer branding At markedsføre virksomheden som en attraktiv arbejdsplads Brande virksomhedens interne og eksterne kommunikation Synliggøre kultur og værdier Ledernes personlige stil
Elementer til at skabe et brand Produktet Navnet Emballagen Reklamen Promotion Producenten Kunderne Prisniveauet Distributionen Konkurrenterne Produktets Historie
Marketing Direct marketing Markedsføring Stærkt brand Kontakten til kunderne sker meget direkte Markedsføring Her reklameres via reklamer eller ”mund til mund”-metoden Stærkt brand Her kommer kunderne selv og spørger efter produktet
Fordele og ulemper ved branding Produktet har selvstændig profil Loyalitet hos kunderne Større fortjeneste Sværere at efterligne Dyrt at markedsføre Markedsføringstilskud til butikker Udsat konkurrence fra handelsmærker