Møde i LUU Horsens 16.11.20071 Lokale efteruddannelsesudvalgs opgaver og samarbejdet med skolerne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Uddannelsesseminar 25.August 2008 Horesta – 3f DK 1 De lokale uddannelsesudvalgs arbejdsopgaver og kompetencer Bruno Clematide.
Berit A. Faber September Bioteknologiens udfordringer til forskningsetikken.
Randers Kommune Borgermøde om infrastruktur. 2 Randers Kommune - Borgermøde om infrastruktur - 2 Dagsorden • Velkomst v/ Mogens Nyholm (B) • Præsentation.
Generelle bemærkninger • God harmoni med Folkeoplysningsudvalgets rapport • Formålsbeskrivelsen omfatter nu også at ”fremme demokratiforståelse og aktivt.
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Juni 20071Præsentation af Energinet.dk Norsk naturgas til Danmark Skanled projektet.
Fælles lokal uddannelses udvalgskonference på Syddansk Erhvervsskole d. 8. oktober i Odense.
Danmarks Pædagogiske Universitet Side 1 De nye VEU-centre fra januar i et rådgivnings- og vejledningsperspektiv Kontorchef Kirsten Overgaard.
KOMPETENCEmidt - 9.december Side 1 De nye VEU-centre fra januar 2010 Kontorchef Kirsten Overgaard Bach Kontor for livslang læring, Undervisningsministeriet.
Ændring af arbejdsmiljøloven
Sådan indsættes firmalogoet på denne side •Vælg “Billede” i menuen Indsæt •Find filen med dit logo •Klik på OK Sådan ændres logoets størrelse.
Væksthusenes rolle Rådgiverkonference Århus, 20. november 2008.
Den gamle universitetslov: Formål §1, stk 2: •at drive forskning og give uddannelse •værne om forskningsfriheden •bidrage til at udbrede kendskabet til.
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Bibliotekarforbundet, 18. juni filmstriben.dk version 1.0 Ejnar Slot Dansk BiblioteksCenter as.
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
Hvad er AMU’s placering i uddannelsessystemet? Hvem laver AMU?
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Det lokale uddannelsesudvalg - LUU Opgaver for LUU på en skole med transport- uddannelser LUU har en central rolle i styringen af de offentlige uddannelsestilbud.
Program Velkomst v. næstformand for PASS, Ursula Dybmose LUU opgaver Fra fællesbestyrelse til LUU LUU opgaver ifølge loven Status for delegeringer Arbejdet.
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
AMU evaluering Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete Giehm-Reese, Region Midtjylland.
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
1 Kirkelig ledelse – også i provstiet v/ Inge Lise Pedersen.
OC-Området Temadag om fjernlån november ABC i lånesamarbejdet Temadag om fjernlån Helle Brink DBC og SB, november 2007.
Det midlertidige vækstforum. sommer 2005 – 1. april 2006 Det nuværende fra 1. april 2006 Etableringen af Vækstforum Sjælland.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
Rollerne, EUD Roller i uddannelsessystemet ”DET FAGLIGE SELVSTYRE”
1 Temadag den 25. marts Lokale uddannelsesudvalg Rolle og opgavefordeling mellem Fagligt udvalg Skoler.
EPJ Messedag den 9. april 2013 Koncerndirektør Ole Thomsen.
Skolernes bud på krisen i AMU systemet – og Hvad kan gøres bedre? Frank Tonsberg BAI - skolekonference
Hvordan får vi indflydelse på den lokale handicappolitik? Hvad gør vi sammen med DH ? Hvad gør vi selv ? Hvordan bruger vi bedst vores indflydelse i DH.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
AMU som element i jobpakkerne Annette Ramsøe Kontor for livslang læring 19. August 2009.
Trafikselskab i Region Midtjylland Udvalg for regional kollektiv trafik og infrastruktur 15. Marts 2006.
Type af klage1. klageinstans2. klageinstansRegel 1. Klage over undervisningen/ uddannelsen SkolenErhvervsuddannelses-loven § 69 2 Klager over en skoles.
Opgaven og dispositionen ”Beskriv med afsæt i høringsmateriale og høringssvar erhverv Silkeborg” 1.Organisation & jura 2.Points of excellence 3.Køreplan.
Hvordan påvirker VEU rådets arbejde et AMU og VEU under forandring? BAI konference 18/
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
OC-Området Temadag om fjernlån november E-kopi Digital kopiservice Temadag om fjernlån Jens Hjørne DBC og SB, november 2007.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Lokale uddannelsesudvalg Uddannelsesinstitutionens redskab i arbejdet med kvalitetssikring.
AMU DIALOGMØDE MARTS 2013 AMU DIALOGMØDE 7. marts 2013 Erhvervsskolen Nordsjælland.
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Praktikcentre og Elevplan Elevplankonference 23. og 24. september 2013 Gert Nielsen Undervisningsministeriet.
HOVEDORGANISATION FOR OFFENTLIGT OG PRIVAT ANSATTE Beskæftigelsespolitiske område Kommunalreformen Fra national til kommunal indsats.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
© Peter Sindal Lundsberg, Døgnkonferencen 2007 Myndighedsansvar for stofbehandling Oplægsholder: Projektleder, Cand. jur. Peter Sindal Lundsberg.
Hvad er LEADER metoden? Præsentation Sammenhæng til landdistriktsprogrammet Principper: 1.Territorielt program 2.Lokal udviklingsplan 3.LAG (Lokal AktionsGruppe)
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
EPOS Konference Midtjylland 21. sep Hvad kan AMU tilbyde indenfor Social- og sundhedområdet og det pædagogiske område Birthe Bak Andersen
Velkommen til konference 2016 Lokale Uddannelsesudvalg Kl – 9.45 Velkomst, dagens program v/ Formand Kaj Andersen, 3F kl –10.20Virksomhederne.
Bilag 1. Forandringsteori TUP-projekt Én fælles VEU-center tilgang til IKV i AMU 1. Problembeskrivelse VEU-center Nords udbydere mangler en tværgående.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
LUU konference d. 20. oktober 2009 Oplæg v. Gitte Vind, formand for EPOS Samarbejdet mellem EPOS og de lokale uddannelsesudvalg.
AMU-systemets muligheder for kompetenceløft for de kortuddannede - regler og økonomi Birthe Bak Andersen Konsulent KL.
Dokumentstyringssystem Dokument formalia Håndtering af dokumenter Peter Jezek.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
BAI konference 2016 Velkommen Konferencens temaer Hyggesnak
FINANSIERING LEDELSE (BESTYRELSE OG FORSTANDER)
Overordnede bestemmelser
HL7-FHIR DK profilering – governance?
Hvordan bliver arbejdet i LUU en succes?
– de studerendes læring sat i centrum
Sådan nedsættes følgegrupper . . .
Det kommende udbud – refleksioner og debat
Præsentationens transcript:

Møde i LUU Horsens Lokale efteruddannelsesudvalgs opgaver og samarbejdet med skolerne

Møde i LUU Horsens Hvorfor skal der være lokale uddannelsesudvalg på AMU-området? Lokale uddannelsesudvalg. §9. Institutioner godkendt efter lov om institutioner for erhvervsrettet uddannelse nedsætter hver et eller flere lokale uddannelsesudvalg, der tilsammen skal rådgive inden for de fælles kompetencebeskrivelser, som institutionen er godkendt til at udbyde arbejdsmarkedsuddannelse inden for. (Lov om arbejdsmarkedsuddannelser, lov 446 af )

Møde i LUU Horsens LUU’s opgaver Rådgiver institutionerne i spørgsmål, der vedrører de uddannelser, der er omfattet af udvalgets virksomhedsområde Virker for samarbejde mellem institutionen og det lokale arbejdsmarked.

Møde i LUU Horsens Udfoldning af opgaver. Rådgivning om –lokale/regionale uddannelsesbehov –forslag til nye uddannelser på AMU-området –udbudspolitik –prioritering af udbud i.f.t rammer –samarbejdsrelationer til erhvervslivet –sammensætning af uddannelsesforløb, afholdelsesformer, udviklingsprojekter, lærerkvalificering og kvalitetssikring

Møde i LUU Horsens Nedsættelse og udpegning – 1. (selvstændige udvalg) Skolens (bestyrelsens) opgaver. –nedsætter udvalget og beslutter antal repræsentanter (paritetisk). –indstiller evt. ønske om repr. tilknytning til specifikke FKB-områder –kontakter Uddannelsesnævnet (HAKL) ved nedsættelse af udvalget og ved ændringer i sammensætning Efteruddannelsesudvalgets (HAKL) opgaver. –beslutter hvilke organisationer, der skal udpege repræsentanter

Møde i LUU Horsens Nedsættelse og udpegning - 2. (selvstændige udvalg) Organisationer (ca. 24). –udpeger repræsentanter –meddeler udpegning til Uddannelsesnævnet Uddannelsesnævnet. –kontakter organisationer ved vakancer –meddeler skoler data på nye repræsentanter –ajourfører register

Møde i LUU Horsens Arbejdsmarkedets parters holdning.

Møde i LUU Horsens Hvordan får man det lokale efteruddannelsesudvalg til at fungere godt?

Møde i LUU Horsens skolen skal ville det - det enkelte medlem skal ville det - sammenhæng med skolens strategi - strategiske/tematiske drøftelser

Møde i LUU Horsens systematisk/strategisk arbejde - samspil med øvrige aktører - synlighed

Møde i LUU Horsens Hvordan skabes et godt samarbejde med det lokale arbejdsmarked?