Kortlægningsundersøgelsen 2013 Fokuspunkter for dagen Hvorfor skal skolen lave undersøgelsen? Hvem skal svare på hvad? Hvordan gennemføres undersøgelsen?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Folkeskolereformen i København
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Klasselærer på Pedersborg Skole
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Skolepolitiske visioner og mål
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Reformmesse på Sofiendalskolen
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
HØJELSE SKOLE.
Kvantitative metoder
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Undervisning i Plone CMS marts 2014 Lær at lægge indhold på koncernens websteder.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
4. maj 2011Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole Ved Pierre Vernet, Bestryelsesformand.
15. maj 2012Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
4. maj 2011Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole Ved Pierre Vernet, Bestryelsesformand.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
- Hvad kan I forvente som forældre?
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Mandag d. 1.november 2010 på Mørdrupskolen
Kortlægningsundersøgelsen 2013
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Elevplaner 2009 Det reviderede fælles elevplanskoncept Fælles Mål 2009
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Skolebestyrelsens beretning Skåde skole.
Introduktion til skolebestyrelsen november 2011
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Sådan er vi gået i gang med Grøn Generation. Præsentation af projektet At vi ser projektet, som en god mulighed for at få et øget samarbejde mellem Teknik.
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Velkommen til fælles Informationsmøde
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012 – 2013 Kenneth Andersen Formand for skolebestyrelsen.
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
De seks bedste billeder fra gruppen
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Mit arbejde som færdselskontaktlærer…. Mine opgaver som færdselskontaktlærer Opgaver, undervisning og indkøb Rollemodel Motivere og vejlede kollegaer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Når alle er forskellige er ingen anderledes
Himmelev Skole - januar kortlægningsundersøgelse
Nyhedsbrev 2 Fælles side om Syddjurs Kommunes implementering af Aula -
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Præsentationens transcript:

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Fokuspunkter for dagen Hvorfor skal skolen lave undersøgelsen? Hvem skal svare på hvad? Hvordan gennemføres undersøgelsen? Hvordan oprettes koder? Hvordan vises resultaterne? Hvordan kan resultaterne anvendes?

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvorfor skal skolen lave undersøgelsen? Første kortlægning (T1) ved opstart. For at få et billede af situtionen på skolen før arbejdet med LP- modellen begynder. Resultaterne kan bruges til at analysere situationen på egen skole, klassetrin og/eller klasser. Hvad er vi gode til, og hvad bør vi arbejde videre med? Anden kortlægning (T2/T3) i slutningen af projektperioden. For at se den ændring/udvikling, som har været For at få viden om områder, som man bør arbejde videre med.

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvem skal svare? Alle elever fra klasse (0.-3-.klasse animeret spørgeskema med oplæsning, T2/T animeret) Klasselærer Alt pædagogisk personale (lærer/pædagog)

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Elever

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Klasselærer

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Pædagogisk personale (lærer/pædagog)

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan gennemføres undersøgelsen? Koordinatorens rolle Før undersøgelsen Når undersøgelsen åbnes Efter undersøgelsen

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan gennemføres undersøgelsen? Koordinatorens rolle før undersøgelsen Før undersøgelsen skal koordinatoren: Informere personale, elever og forældre om undersøgelsen Indhente samtykkeerklæringer fra eleverne, såfremt man vil benytte disse Planlægge den praktiske gennemførelse for eleverne (lave tidsplan, booke pc-lokaler, etc.)

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan gennemføres undersøgelsen? Koordinatorens rolle når undersøgelsen åbnes Når undersøgelsen er i gang skal koordinatoren: Oprette brugernavne/adgangskoder til alle deltagere i undersøgelsen og koble disse med navne på personale og elever (se brugervejledning for yderligere information). Distribuere brugernavne/adgangskoder til deltagerne Holde øje med svarprocenten (jo højere, jo større validitet i resultaterne). Det er vigtigt, at koordinatoren løbende tjekker, hvem der har besvaret og får rykket for besvarelser i tide.

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan gennemføres undersøgelsen? Koordinatorens rolle efter undersøgelsen Efter undersøgelsen skal koordinatoren: Sørge for, at resultaterne bliver tilgængelige for ledelsen, så snart disse er meldt klar Eventuelt bistå ledelsen i læsning og videreformidling af resultaterne til skolens personale, elever, forældre samt skolebestyrelsen

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan oprettes koder? demoT1/123 demoT2/123

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan vises resultaterne (elev T1)?

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan vises resultaterne (klasselærer T1)?

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan vises resultaterne (lærer T1)?

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan vises resultaterne (T1/T2/T3)?

Kortlægningsundersøgelsen 2013 Hvordan kan resultaterne præsenteres og anvendes? Præsentation af resultater Det er vigtigt, når resultaterne skal præsenteres, at skolelederen og koordinatoren har tænkt nøje over, hvem der skal præsenteres for. ”Vær varsom”, hvis der f.eks. er små klasser eller få lærere på skolen. Skoleledelsen, koordinatoren og gerne assisteret af PPR bør sammen udtage resultater på alle niveauer og indenfor alle fokusområder, og derefter gå i dybden på spørgsmålsniveau, der hvor det er aktuelt at få et mere nuanceret billede. Resultater på skoleniveau Resultater på klassetrinniveau ( T1 indskoling/mellemtrin/udskoling): Resultater på klasseniveau Anvendelse af resultater LP-grupper/pædagogiske udvalg Medarbejdersamtale LP-arbejdsgruppen/pædagogisk rådsmøde Elevråd Klassedrøftelser med elever Forældremøder Skolebestyrelse