Virksomhedsspil 1. Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende….

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Advertisements

Hvad vi taler om i Danmark … In the wake of the Bologna Process Studerende, Google og biblioteker Lærer de studerende noget? Annette Skov
Fra skitse til prototype. Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
5 IT-didaktiske principper
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Pædagogisk udviklingspakke
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Økonomistyring og økonomiske modeller
Samfundsfag A Matematik b
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Velkommen til Campus Roskilde
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Dagsorden 1) Hvad er et netlæringselement 2) Analyse 3) Design 4) Det praktiske arbejde.
Afslut Frem >>
Floor Heating arketype processen
Solidaritetsøkonomi og læring i City Year London
Virksomheder - definition
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
- EN TILVALGSMULIGHED FOR DATALOGISTUDERENDE
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
[Produktnavn] Marketingplan
Konceptualisering af forretningsmodellen
Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
Constructive Alignment
Markedsandele Rolf og Jonas.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Erhvervsøkonomi - en tilvalgsmulighed for datalogistuderende
- Et samarbejdsprojekt om praksislæring
Gruppearbejde – muligheder og udfordringer
Digital forandringsledelse
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Constructive Alignment
Hvem skal kommunerne samarbejde med i fremtiden på idrætsområdet? Oplæg til Breddeidrætsudvalgets møde tirsdag d. 6. november v/ Børne- og Fritidsdirektør.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen.
Idégenereringsproces i Forbindelse med Udvikling af Masteruddannelser Aase Møller Handelshøjskolen i Århus.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Et bud på fremtidens marketing Tage Koed Madsen Afsætningsøkonomisk Konference 2005.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Information om forløbsprogram for mennesker med psykisk sygdom og samtidigt misbrug.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring.
”Performance management”. Mål med indlægget Betydningen af at arbejde med mål og målstyring Forsøge at skabe forståelse for den sammenhæng der er målstyring.
Direktørgruppen SAMlær Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.
Aktuel forskning om fremmende og hæmmende faktorer i forbindelse med implementeringen af evidensbaseret praksis Temamøde Implementering af ergoterapeutiske.
Marketingplan Dit navn.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Erfaringer og refleksioner fra opstart, implementering og vedligehold af simulatorenheden Learning lab. Jeanette W. Kirk, udviklingskonsulent og ph.d.
Det handler om eleverne
Metoden fælles beslutningstagning
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Digital forandringsledelse
Oplæg specialuddannelse i borgernær sygepleje
Præsentationens transcript:

Virksomhedsspil 1

Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende…. …ruste os til at møde deres (de studerendes) forventninger om større variation og mere individuel tilpasning af læring” 2 Værdier Læringsprofiler læringselementer Læringsrummet Med læringsmedier (fx blended learning, sociale medier, klasseuv osv, osv.)

Et operationelt element (værktøj) …og ikke et pædagogisk princip Ikke en erstatning …men et supplement og en udbygning af læringsprocessen 3 Virksomhedsspil / Simulering

Hvad er et virksomhedsspil? En simulering af virkeligheden Et marked (produkter, efterspørgere, udbydere, distributører mv.) Deltagerne (typisk grupper på 3-5 studerende) har rollen som udbydere Over en tidsperiode (”runder”) konkurrerer grupperne (udbyderne) ved at iværksætte afsætningsøkonomiske aktiviteter (parameterindsats) Spillet (computerprogrammet) beregner efter hver runde de enkelte udbyderes resultat som følge af parameterindsatsen …. algoritmer baseret på afsætningsøkonomisk teori ….resultater i form af indtjening, overskud, markedsandele (generelt og i segmenter) etc. 4

5 Eksempel på proces i en ”fase” The Marketing Game Afsluttende reflektionsrapport

Indlæring med simulering Dybere indlæring Erfaringsbaseret, engagerende, helhedsforståelse (fra strategi over operationalisering til resultat) Anvendelsesorienteret ”Praksisnært”, teorianvendelse, ejerskab Integration Tværgående integration af fagområder Afsætning, økonomi, regnskab, organisation Supplement til øvrige læringselementer Projektarbejde, cases, lektioner (og reflektioner) 6 Confucius: ”I hear and I forget, I see and I remember, I do and I understand”

Udfordringer Hvor kan vi anvende virksomhedsspil/-simuleringer Studier, fag, DK/int. hold….. Hvad og hvordan skal de forskellige elementer anvendes (kontekst) Hvordan systematiseres og vidensdeles Tovholder Sammenhæng med Constructive Alignment/Cooperative Learning… Sammenhæng med ”Viden, færdigheder, kompetencer” (kvalifikationsramme) 7