Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGeorg Kristiansen Redigeret for ca. et år siden
1
Erfaringer og refleksioner fra opstart, implementering og vedligehold af simulatorenheden Learning lab. Jeanette W. Kirk, udviklingskonsulent og ph.d. studerende
2
Indhold Intro Opstart af Learning Lab Implementering af Learning Lab
Learning Lab i dag
3
Setting Learning Lab på Hvidovre Hospital Opstart 2005
4
Baggrund Ændret bekendtgørelse for sygeplejerskeuddannelsen
Tværprofessionelt samarbejde Nærhedsprincippet Trygt læringsrum – med plads til at fejle
5
Navnet Learning Lab?
6
Fysiske rammer Hvad skulle vi træne? Med hvem? Hvor mange? Hvornår?
Hvordan kunne de fysiske rum understøtte vores træninger? Hvad var behovet i organisationen?
8
Ejerskab To ansatte i LL – 1000 studerende igennem Hvidovre Hospital hvert år Hvordan skabte vi ejerskab for LL? Workshop, netværksdannelse, nyhedsbreve, spørgeskema Klinisk råd for uddannelse Økonomi
9
Metoder E-learning Færdighedstræning (skills) Full-scala simulation
Mono- og tværfaglige træninger ½ og hele dage
10
Ressourcer Havde vi personerne? Havde vi kompetencerne?
Pædagogiske kompetencer, undervisnings- kompetencer, kommunikative kompetencer men også faglige kompetencer og vejledningskompetencer. Debriefing kompetencer Teknologiske kompetencer
11
Så var alt fryd og gammen ?
Modstand: Tid, faglighed, truet på faglige identitet. Hvad gjorde vi?
12
Famtomer Iv- arme Underkroppe Et hel fantom
13
Nye overvejelser Vedligehold af fantomer? Hvem fylder blod i årene?
Skal de studerende have adgang til e-learning og fantomer alene? En pedel blev tilknyttet Learning Lab Vi fik lavet rammer for benyttelse af e-learning og brug af fantomer for studerende.
14
LL og samarbejde med omverden
Sikker Mundtlig Kommunikation (SMK) Ansættelse af simulerede patienter Medicineringsfejl score højt på utilsigtede hændelser
15
Så er der film
16
Implementering og drift
Udvidet katalog Grundlæggende sygepleje handlinger Ældre befolkning – flere co-mobiditeter ” basale palliative indsats i den tidlige, sene og terminale fase og kan forklare social- og sundhedshjælperens rolle i forhold til den døende og de pårørende, samt hvordan borgere plejes de sidste levedøgn, og hvordan afdøde gøres i stand under hensyn til ønskede ritualer”.
17
Så er alt fryd og gammen? Er alle vilde med at simulationstræne?
Forskel på professioner?
18
LL i dag Kender alle i organisationen LL?
Nye avanceret fantomer, VAM station, virtuel iv.træner m.m. In-situ træning Nye studenter Nye samarbejdspartner
19
Mod, lyst, timer, gode ideer, god til samarbejde og humor
Cardioteamtræning – avanceret hjertestop træning 2013
20
Så er der film igen….
21
Tak for opmærksomheden.
Tid til spørgsmål Tak for opmærksomheden.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.