Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJens Mikkelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen 27. marts 2006
2
Introduktion Processen Teoriafsnit Prototype Perspektivering introduktion
3
Arbejdsprocessen : Defineret problemfelt => Undersøgt markedet for produkter => Fundet velegnet læringsteori => Konceptudviklet program => Implementeret prototype => Pædagogisk forsvarligt processen
4
Udfordringen: Formidle et instruktivistisk fagområde på en konstruktivistisk måde Brugeren skal arbejde alene processen
5
Eksisterende e-læringsteori vedrører Udvikling af kompetencer (2. vidensniveau) Projektarbejde Sammen med andre => Et hul i den e-læringsteoretiske forskning processen
6
Introduktion Processen Teoriafsnit Prototype Perspektivering teoriafsnit
7
Undervisning og Læring beskriver IKKE det samme fænomen Undervisning = kommunikation Læring = individets erkendelse/erfaringsdannelse Uddannelse = Undervisning + Læring teoriafsnit
8
Det er muligt at nærme sig et typisk instruktivistisk fagområde med en konstruktivistisk tilgang Ved at bibeholde det faglige indhold og undervisningsmetodik ( drill & error ), men bruge konstruktivistiske metoder til at formidle det. teoriafsnit
9
Heilesen: teoriafsnit
11
Introduktion Processen Teoriafsnit Prototype Perspektivering prototype
12
Introduktion Processen Teoriafsnit Prototype Perspektivering perspektivering
13
Orkesterhøring – en disciplin i DoReMi Rytmediktat (hvad spiller trommeslageren?) Akkordhøring (hvad spiller pianisten?) Melodidiktat (hvad synger sangeren?) Skalaer (hvilken tonalitet spilles der i?) perspektivering
14
Implementering af tredje vidensniveau Arrangement Implementering af fjerde vidensniveau? perspektivering
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.