Kap 18 Promotion Kapitel 18.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Online annoncer og bannerreklamer
Synlig ledelse i krisetid
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Fremtidens markedsføringsplatform
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Interessenter og interessentanalyse
Billetsystem BiBook. Hvordan var det før BiBook?  Billetter skulle sendes ud til alle filialer  Billetter skulle lægges tilside fra telefon- bestillinger.
Kapitel 5 Den kreative strategi
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk Partner.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kommunikationsparametrene Kap. 5
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
6. Virksomhedens indtægter
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
Online markedsføring Om hvordan virksomheder markedsføre sig via portaler og søgemaskiner Af: Magnus og Skafte.
mens animationen kører afprøve andet design
Konkurrenceforhold.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Kapitel 13 Markedsføringsret Kapitel 13 handler om: Forbrugerombudsmanden God markedsføringsskik Reglerne i markedsføringsloven Markedsføring via sociale.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Kapitel 13 Budgetter.
Parametermix - promotion
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Kap 18 Promotion Kapitel 18

Promotion er de aktivi- teter, virksomheden tager i brug, når den Kap 18 Promotion er de aktivi- teter, virksomheden tager i brug, når den ønsker at påvirke mål- gruppens holdninger og adfærd i forhold til virk- somheden og dens produkter

Der er forskellige typer promotion: Kap 18 Der er forskellige typer promotion: Reklame Online markedsføring Sales promotion PR Personligt salg (kap. 4) Butiksindretning (kap. 5)

Kap 18 Reklame er en kommunikationsindsats, der bruges for at øge salget. Virksomheden betaler for at reklamere.

Reklame kan være: Annoncer Brochurer og tilbudsaviser TV-spots Kap 18 Reklame kan være: Annoncer Brochurer og tilbudsaviser TV-spots Plakater Outdoor

Reklame har flere formål: Kap 18 Reklame har flere formål: Informerer om produkter Øger salget Minder om, at produkterne eksisterer

Redskaber, når man fremstiller reklamer: Kap 18 Redskaber, når man fremstiller reklamer: AIDA-modellen Middel- og medievalg Reklamepriser Reklameplanlægning

Online markedsføring sker som elektronisk kommunikation Kap 18 Online markedsføring sker som elektronisk kommunikation mellem virksomhederne og deres kunder

Online markedsføring kan være: Kap 18 Online markedsføring kan være: E-mail markedsføring Hjemmesider Bannerreklamer og pop-ups Links Viral markedsføring Søgemaskiner SMS’er, MMS’er og chatrooms

er de salgsfremmende aktiviteter, som her og nu kan øge salget: Kap 18 Sales promotion er de salgsfremmende aktiviteter, som her og nu kan øge salget: Konkurrencer Loyalitetsprogrammer Vareprøver og reklamegaver Messer og udstillinger

Public Relations (PR) omfatter de informationer, som virksomheden Kap 18 Public Relations (PR) omfatter de informationer, som virksomheden giver til omverdenen for at få ikke-betalt omtale: Sponsorering og gaver Product placement