Kap 18 Promotion Kapitel 18
Promotion er de aktivi- teter, virksomheden tager i brug, når den Kap 18 Promotion er de aktivi- teter, virksomheden tager i brug, når den ønsker at påvirke mål- gruppens holdninger og adfærd i forhold til virk- somheden og dens produkter
Der er forskellige typer promotion: Kap 18 Der er forskellige typer promotion: Reklame Online markedsføring Sales promotion PR Personligt salg (kap. 4) Butiksindretning (kap. 5)
Kap 18 Reklame er en kommunikationsindsats, der bruges for at øge salget. Virksomheden betaler for at reklamere.
Reklame kan være: Annoncer Brochurer og tilbudsaviser TV-spots Kap 18 Reklame kan være: Annoncer Brochurer og tilbudsaviser TV-spots Plakater Outdoor
Reklame har flere formål: Kap 18 Reklame har flere formål: Informerer om produkter Øger salget Minder om, at produkterne eksisterer
Redskaber, når man fremstiller reklamer: Kap 18 Redskaber, når man fremstiller reklamer: AIDA-modellen Middel- og medievalg Reklamepriser Reklameplanlægning
Online markedsføring sker som elektronisk kommunikation Kap 18 Online markedsføring sker som elektronisk kommunikation mellem virksomhederne og deres kunder
Online markedsføring kan være: Kap 18 Online markedsføring kan være: E-mail markedsføring Hjemmesider Bannerreklamer og pop-ups Links Viral markedsføring Søgemaskiner SMS’er, MMS’er og chatrooms
er de salgsfremmende aktiviteter, som her og nu kan øge salget: Kap 18 Sales promotion er de salgsfremmende aktiviteter, som her og nu kan øge salget: Konkurrencer Loyalitetsprogrammer Vareprøver og reklamegaver Messer og udstillinger
Public Relations (PR) omfatter de informationer, som virksomheden Kap 18 Public Relations (PR) omfatter de informationer, som virksomheden giver til omverdenen for at få ikke-betalt omtale: Sponsorering og gaver Product placement