Opfølgning på TULE xxx Koncern HR

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Hvilken forskel gør spørgsmål?
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Medarbejderudviklingssamtalen
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Præsentation af materialer på personalemøde
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Psykoedukation til unge i OPUS
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Et væksthus for børn og voksne
Arbejdspladsudvikling
Analyse- og udviklingsmodel
Darum skole 4. november 2013.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Anerkendende APV.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Undersøgende. Indkredser situationen: Hvem gjorde hvad, hvor, hvornår, hvordan.? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad sagde hun? Var alle der? Hvem var.
Projektlederens rolle(r)
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Potentialevurdering.
Omgangstone og kollegialitet
Præsentation af materialer på personalemøde
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Hvad er det gode skolelederliv?
Lederkonferencen 9. juni 2010
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Koncern Kvalitet, DEFACTUM Koncern HR; Udvikling Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Hvad er det gode skolelederliv?
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Personalemøde – opfølgning på MTU
Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Opfølgning på TULE xxx Koncern HR Organisation, Ledelse og Procesoptimering Folkesundhed og Kvalitetsudvikling

Program 0.00 Velkomst og rammesætning af TULE-dialogen Lidt om TULE konceptet og spilleregler i dialogen samt om resultater af TULE 0.30 Forhold der styrker trivsel hos os? Dialog to-og-to og i grupper om det, der fungerer og skal bevares 01.20 Pause 01.40 Forhold der udfordrer os? Dialog to-og-to og i grupper om det, vi kan udvikle på – og hvordan? 02.30 Prioritering af temaer og handlinger Idéer til handlinger (kort sigt, længere sigt) og skitse til fælles handleplan 02.45 Afrunding og den videre proces - hvad skal vi arbejde videre med, evt. hvordan og hvornår

TULE - et billede af trivsel og ledelse Billedet er et resultat af jeres besvarelser Billedet er et øjebliksbillede Billedet skal uddybes Billedet kan ikke stå alene En anledning til at arbejde med trivsel på organisatorisk niveau

Opfølgning på TULE Fokusér indsatserne Fokusér på det, der er vigtigt i jeres kontekst Fokusér på de 20%, der gør 80% forskel (I kan ikke gøre alt på én gang) Opfølgning i forskellige tempi Ændringer som umiddelbart kan sættes i værk Ændringer som skal forberedes og som har 1 – 6 måneders tidshorisont De langsigtede ændringer med et perspektiv på 1-2 år 4

Hold fokus på det, I kan gøre noget ved Vilkår Vilkår Indirekte indflydelse Direkte indflydelse Forlad offerrollen og tag aktørbrillerne på

Opfølgning med fokus på udvikling Alle tager ansvar! Vi respekterer forskellige opfattelser og synspunkter Bliv på egen banehalvdel! Vi fokuserer på fremadrettede ønsker Vi fokuserer på ressourcer og muligheder som afsæt for at arbejde med det, der måtte udfordre

Hold fokus på det I vil opnå! "Bag ethvert problem skjuler sig en frustreret drøm" Citat: Peter Lang Det handler ikke om at undgå at tale om det, der er svært, men om at fokusere på det, vi ønsker at opnå… Der eksisterer ikke et problem uden en vision (forestillingen om, at noget kan være anderledes). Problem Vision, drøm Flip the coin

Eksempler på resultater Præhospitalet Administration

Eksempler på resultater Præhospitalet Administration

Notér stikord som skal bruges i gruppedrøftelse. Tal med din sidemand Hvad fungerer godt? – og hvorfor gør det det? Notér stikord som skal bruges i gruppedrøftelse.

Dialog i grupper - første runde Med afsæt i TULE-temaer, bedes I give jeres billede på: 1. Hvad værdsætter vi? Hvad fungerer godt og hvorfor gør det det? Produkt 2. Skriv de tre vigtigste pointer på en flip-over Hvad har I selv indflydelse på at bevare? Hvad forudsætter andres hjælp? Hvad er vilkår?

Hvad er der behov for at gøre bedre? Tal med din sidemand Hvad er der behov for at gøre bedre? Hvordan? Notér stikord som skal bruges i gruppedrøftelse.

Dialog i grupper - anden runde Med afsæt i TULE-temaer, bedes I give jeres billede på: Hvad kunne vi ønske os anderledes? Hvilke idéer har vi til, hvordan vi forbedrer vores trivsel på disse områder? Hvad vil det første tegn være på en forandring i positiv retning? Noget, jeg selv gør anderledes? Noget, jeg ser i mine omgivelser? Produkt 2. Skriv jeres forslag til indsatser ind i handlingsplans-skemaet ”Roller i en helhedsorienteret forbedringskultur” Hvilke handlinger kan I selv gøre? Hvilke indsatser ligger hos hhv. ”Vi i gruppen”, ”Arbejdsmiljøorganisationen” og ”Ledelsen”? Hvad er vilkår?

OVAL’en I Region Midtjylland vil vi: > Styrke handlekraften i arbejdsmiljøarbejdet < > Tænke arbejdsmiljøet ind i det daglige arbejde < > Understøtte kvalitet og patientsikkerhed <

Roller i en helhedsorienteret forbedringskultur I Region Midtjylland vil vi: > Styrke handlekraften i arbejdsmiljøarbejdet < > Tænke arbejdsmiljøet ind i det daglige arbejde < > Understøtte kvalitet og patientsikkerhed <

Handleplan for indsatsområder Hvorfor er dette indsatsområde vigtigt? Hvad vil vi opnå? Hvad er vores mål? Hvordan opdager vi, at vi opnår det, vi gerne vil? Hvad skal vi konkret gøre for at nå vores mål? (Hvad er første skridt? Hvad er det næste?...) Hvad skal ledelsen gøre? Hvad skal medarbejderne gøre? Hvilke udfordringer vil vi møde på vejen? Og hvilke idéer har vi til at tackle dem?

Den individuelle handleplan Hvad skal jeg i særlig grad bidrage med? Hvad er mine mål og succeskriterier? Hvilke udfordringer vil jeg møde? Og hvilke idéer har jeg til at tackle dem? Får jeg brug for hjælp? Fra hvem?

Game Plan Ønsket tilstand Vision/Drøm Ressourcer Faser og aktioner Nuværende tilstand Mål Milepæle og succeskriterier Udfordringer

Game Plan - arbejdsspørgsmål Nuværende tilstand Hvad er vores rammer og vilkår? Hvad lykkes vi allerede med? Hvad udfordrer? Hvilke muligheder har vi? Hvilke ressourcer kan vi trække på? Ønsket tilstand Hvordan ville det se ud helt ideelt? Hvad ønsker vi at opnå? Hvilke konkrete mål vil vi sætte? Faser og aktioner Hvad satser vi på? Hvilke handlinger og aktiviteter vil vi iværksætte? (første skridt, kort sigt, længere sigt) Hvad er vores milepæle? Hvem gør hvad? Hvornår? Hvilke udfordringer ser vi? Ideer til at tackle dem? Får vi brug for hjælp? Hvem skal vi involvere? Hvad giver processen liv?

Afrunding af dialogen Opsamling på de vigtigste læringspunkter og indsatsområder v. ledelsen Hvordan arbejdes videre med at få fulgt op på dialogen?

TAK FOR I DAG