27. Sep 2012 Line Fredens Violinist, kandidat og solistklasse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Skabelse af dialogiske rum ”
Sprogpakkens 6-dages kursus
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Hvilken forskel gør spørgsmål?
En værdig livsafslutning for alle - eller at leve med døden
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Kjeld Fredens er læge og hjerneforsker
I dag er temaet Visualisering
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Hvordan kan du arbejde med meningsfuldhed?
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Kunsten at kunne tænke op
Det autentiske menneske
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Om feedback og tilbagemeldinger
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Videndeling i det hyperkomplekse samfund Trine Schreiber
Ledelse af innovation og kreativitet
NOEA/Aalborg Universitet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Hvad er forandring?.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Læring i et vejledningsperspektiv
Omgangstone og kollegialitet
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Workshop Motivation og fokus på målet
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
At tale om sexualitet.
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
Ledelse og kollega-adfærd
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Hvordan spørger man anerkendende?
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Oplæg v/ konsulentkoordinator Jan Bartram Kvalitet i MUS 5. netværksmøde 15. januar 2004 Kompetenceafdækning.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Læreren som læringsleder
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
”Neuroleadership” Innovation og ledelse. Hjernen som medspiller
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
FROM GOOD TO GREAT!. ”Before something happens in the world – it must first happen in your mind” Anthony Robbins.
Birthe Hansen, Danmarks Lærerforening Ledelsesbaseret coaching Ilulissat den 12. februar 2016.
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
De 6 kerneprocesser i ACT
Refleksionshjulet anno oktober 2012
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

27. Sep 2012 Line Fredens Violinist, kandidat og solistklasse Koncertmester for 2. violin i Malmö Symfoniorkester. Kammermusiker, Jalina Trio Certificeret Coach PD i supervision og vejledning fra UCC Master i læreprocesser, med specialicering i organisatorisk coaching (Aalborg Universitet) Underviser entreprenørskab ved Det Jyske Musikkonservatorium - Line Fredens

Håndværkeren og Kunstneren i dialog Line Fredens

Håndværk og kunstværk ”Håndværkeren har et bestemt mål, som han prøver at virkeliggøre, han ved, hvad han skal gøre, mens kunstneren ikke ved nøjagtigt, hvad han forsøger at gøre, før han allerede har gjort (udtrykt) det. Det er selve kunstværket, udtrykket, der er kunstnerens mål.” R.G. Collingwood. Line Fredens

Dobbeltprocesteorien (Kahneman, 2011. Thinking fast and slow) Kunstneren: Det hurtige tænkesystem (stor kapacitet) Helhed/kontekst Billeder Udtryk og mening Skaber gennem imagination Intuition og følelser Implicit Leg (værdier) Nytænkende (prøve noget nyt) Håndværkeren: Det langsomme tænkesystem (lille kapacitet) Detalje/fjerner kontekst Sprog Teknik/Perfektion Skaber gennem manualer Bevidst tænkning Eksplicit Arbejde (holdninger) Tryghed (gøre det vi plejer) Line Fredens

Væk fra eller hen imod? Det heliotropiske princip Helios (sol) Tropein (at vende) Mennesker har en tendens til at handle ud fra hvilken retning deres forestilling om fremtiden peger. Line Fredens

5F-modellen (Moltke og Molly, 2009. Systemisk coaching, side149) Fase 1-Fokuser Vælg fokusområde, noget fokuspersonen ønsker at opnå, ikke undgå Fase 2-Forstå fortiden Bedste brugbare erfaringer der kobler sig til det, der tales om. -Unikke undtagelser fra det vanskelige -Andres erfaringer Faser 3-Forestil fremtiden Skab sammen med fokuspersonen et stærkt billede af fremtiden. -Det ideelle. -Drømmen/visionen. Fase 5-Frigør handlinger -Undersøg og find handlinger der vil realisere dine målsætninger. -Lav handlingsplan og aftaler. -Første skridt. Fase 4-Fastslå det, du vil skabe -Vælg og forpligt dig på det, du brænder for at realisere. -Lav målsætning(er) der hvor du har mest energi.

Koncentration i teori og praksis Line Fredens

Opmærksomhed Line Fredens

To former for opmærksomhed To sider af samme sag (Bruya, 2010 To former for opmærksomhed To sider af samme sag (Bruya, 2010. Effortless Attension) Indre fokuseret opmærksomhed Langsomme tænkesystem Eksplicit (bevidst) Vurderende Kontekstfri Ydre receptiv opmærksomhed Hurtige tænkesystem Implicit (ubevidst) Ikke-dømmende Kontekstafhængig Line Fredens

Ydre opmærksomhed findes i sansning og perception Indre opmærksomhed opstår i ”tanke” og erindringer Hjerne Krop Omverden Top-Down Bottom-up Line Fredens

Overbevisninger Person A Person B Enten så kan man, eller også så kan man ikke Usikkerhed er det samme som inkompetence Andres succes er en trussel Når folk retter på mig, er de bare misundelige Person B Kompetencer er noget man udvikler Usikkerhed er et tegn på potentiel læring Andres succes rummer potentiel læring og inspiration Feedback fra andre er rettet mod det jeg gør, ikke det jeg er Line Fredens

Indre og ydre motivation (Vansteenkist) Line Fredens

Mindset (Carol Dweck) Står vi stille eller udvikler vi os? Fastlåst mindset (eksamen) ”Jeg vil bevise jeg er bedst” Fleksibelt mindset (leg) ”Hvad kan jeg lære her?” Line Fredens

Interesse cirkel Indflydelses cirkel Line Fredens

Hvordan lytter vi? Line Fredens

Et netværk med 1020 venner. Gul er de mest glade, blå de mindst glade Christakis NA & Fowler JH (2009). Connected. The surprising power of our social networks and how they shape our lives. Little, Brown and Co. New York. Line Fredens