Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam 2011-13.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Sådan ser vores hjemmeside ud:
Caseoplæg om Facebook.
Hvad er internationalisering
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Livets Ord April 2012.
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Projektprioritering og -finansieringsstrategi 2012
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Handicaporganisationernes Hus
De to officielle miljømærker
Vi gennemførte en række interview ifm
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Vedvarende energi til husstande
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Stjernholm Dagen 2011 – fokus på… InnovationsDesign v/Lars Fridberg.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Kommunikation / it.
Den brændende platform
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
NOEA/Aalborg Universitet
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
”Du skulle jo gerne ville være derhjemme” Ansvarlighed som nøglen til patientinddragelse Mari Holen Post.doc. ved Center for sundhedsfremmeforskning, RUC.
Virksomheder - definition
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
SF Ungdom Ved..
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Alle har ret til en rig natur.
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Økologi & Erhverv Politisk arbejde Markeds- afdeling Komm. team Fagligt Team Admini- stration.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Forbrugerteam 2012 Maj Forbrugerteamet VidenEmpatiHandling Økologi skal være Danmarks passion og stolthed.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Økologers faglige informationsbehov og -kanaler Landbrugets Rådgivningscenter i samarbejde med Økologisk Landsforening Spørgeskemaundersøgelse juni 2002.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Baggrund - et hurtigt tilbageblik Mangel på arbejdskraft – ledige jobs Der efterspørges især it-uddannede Gerne på universitetsniveau.
Læreren som læringsleder
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Hans Martens EU I HVERDAGEN – EUROPA 2020 SOM CASE.
Dansk Supermarked i korthed
Vor tids paradoks Klik for næste side .
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Hvor tids Paradokser Klik for næste side .
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Præsentationens transcript:

Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam

Målet for KT er klart: ”Økologi er Danmarks passion og stolthed”

KTs nye strategi Færdiggøres hen over efteråret Skal ligge til grund for GUDP-ansøgninger de næste 3 år Input fra medlemmer og producenter indhentes i september Input fra bestyrelsesmøde i september Workshop for afdelingen m. fl. i oktober

KTs strategi Afsender: Så mange som muligt Modtager: Den positive forbruger, der ikke ved så meget endnu/ ”De mørkegrønne” Budskab: 10 Gode Grunde Hovedkanaler: – eksternt: presse, events, web/nyhedsmail,magasin – internt: magasin, web, Ø&E, Økoforum

Budskabet skal mikses af Fakta og troværdighed: 10 GG / oplysninger følelser og identifikation, stil, humor, rollemodeller, anbefalinger / oplevelser Morale: Økologi er engene værd

Målgruppen 2,8 mio forbrugere i Danmark ”Det økologiske forbrug har hidtil været båret mest af følelser. Men fremover vil forbrugerne ikke længere ukritisk acceptere værdier som økologi.. De vil vide, hvorfor økologi er godt..Lykkes det at gøre økologi til et rationelt, fornuftigt valg, så tror jeg, den vil overleve i fremtiden..Dokumentation, gennemsigtighed og troværdighed er nøgleord for, hvad der vil påvirke forbruget fremover.” Eva Stensig

Fremtidens forbrugere Michelin og Jaka Bov Henter information på nettet, og i stigende grad levende billeder Søger venners og eksperters anbefalinger De ”frelste” bliver ”firstmovers”, der f.eks. nægter at overforbruge – for dem er økologi en selvfølge Jo dårligere TV-udsendelser, jo større fladskærme – vi higer efter ”ægte oplevelser”

Får Økologi en modbølge? De overbeviste holder ud Vi har fakta til at modbevise de fleste kritikpunkter (mangler dog ”mad nok til verden”-kritikken) Når vi overlever en finanskrise, har vi godt fat i folk

Hovedindsatser Presseafd: styrkes yderligere incl. Kriseberedskab Web: mere interaktivitet, Økoforum, sociale tjenester, bruge andres platforme Events: øge kvalitet (ikke kvantitet), værtspleje

Kommunikation til medlemmer Mere forening i Magasinet Økologisk Magasinet Økologisk bliver samtidig mere og mere eksternt Mere debat på Økoforum Skal vi have to typer medlemmer: ”Hardcore- økologerne” (Ø&E) og ”Hobby-medlemmer” (Økologisk)?

Fremtidsforsker II ”Fremtidens forbruger ser ikke bare sundhed som en trend, men vil i stigende grad efterspørge bæredygtighed, renhed, ægthed og sporbarhed i de produkter de køber – men også i hele værdikæden hos virksomhederne bag. ”LOHAS” er betegnelsen for fremtidens forbruger. Forkortelsen står for Lifestyles of Health and Substainability.” Birthe Linddal Hansen, Kairos Future Denmark

Presseafd. skal fortsat styrkes Vi er nu oppe på 3,2 pressemedarbejder – pressen er vores største, vigtigste og mest troværdige talerør Kriseberedskab på plads, men skal opdateres løbende Godt samspil mellem KT og Økologi & Erhverv

Endnu bedre, levende Internet De sociale medier bliver endnu vigtigere Mere involvering – spørg og inddrag forbrugeren, dialog, forum, konkurrencer mobilisere og ”empowere” borgere Fakta, kildehenvisninger, troværdighed Levende billeder Bruge andres platforme, f.eks. Coop og DN

Events Vi nærmer os mæthedspunkt for Økologiske Høstmarkeder – Økodag er på vej. Mere værtspleje Mere fokus på budskaberne om økologi og den ”ægte vare” på events – væk fra tivolisering Dialog med gæsterne Videreføre oplevelsen i dialog med gæsterne