individuel lønforhandling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Om at facilitere Facilitering, fra fransk facile = nemt, let
Advertisements

”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Hvad gør livet værdifuldt?
•Et ord der bruges for at afslutte en samtale, når de har ret og du skal klappe kajen.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
De sidste undervisningstimer
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Innovation og iværksætteri
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Kriminalitet og analyse
TJEK PÅ TEAMET.
Konsensusprocessen.
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Hvad gør livet så værdifuldt?
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Karl Henrik Flyums model
Drejebogen til eksamen på idræt B
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
ADHD - Kendt eller ukendt diagnose - Brug for fokus på fastholdelse Jette Myglegaard, indehaver af PlusJob Formand for ADHD-foreningen.
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Per Gravgaard Hansen Per Gravgaard Hansen Faglig sekretær Søfartens Ledere Forhandlingsteknik samarbejde og gode råd.
Efter Sprogprisen Anne Kjærgaard, Dansk Sprognævn.
Den vanskelige samtale
Oplæg til arbejde med struktur og målrettettræning i eliteafdelingen i Gyttegård golf klub. Søndag d. 28. november 2010 John Nicolajsen.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
TELEFONCANVAS.
Eksamen.
Lederforeningen for VUC:
FORHANDLING.NET. Forhandling i individuelle arbejdsforhold FORHANDLING.NET Det handler om at skabe merværdi Interessebaseret forhandling handler om at.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Formidling 22. Oktober 2007.
Orientering fra det politiske liv v. Tina Lambrecht Årskonferencen for TR 3. september 2012.
Om anvendelse af forberedelse v. Jan Becher Sørensen Rektor, Paderup Gymnasium Konference d. 4. april
Lokale lønforhandlinger for funktionærer
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
SKABELON.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
Lønforhandling. De vigtigste pointer Lønforhandling foregår hele året Der er penge – det er et spørgsmål om, hvem der får dem Din tillidsrepræsentant.
Lønforhandling. Formål Du går herfra med din indstilling til lønforhandlingen (eller i det mindste skelettet til, hvad du vil skrive) Argumenter over.
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
Tips & tricks til eksamen Kim Pedersen. Program Inden eksamen Forberedelse til mundtlig eksamen Dit oplæg Eksamenssituationen Nervøsitet…
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
En tidlig og intensiv indsats Syddanmark, Fredericia, juni 2008
Ansættelsesk-ontrakt og løn
Lønhemmelighed – hvorfor er det et problem?
AMiR 3 – 2015 Onsdag d. 21. september 2016
Årlig løn-forhandling
Vidensbaseret praksis i botilbud
Hvordan får jeg indflydelse?
Nye stillinger som pædagogiske ledere
Gode råd om ... Start af forhandlinger 1. Gem irritation væk
Dansk på GF2.
3-timersmødet 2018.
Aktiviteter i en forhandlingsproces
Præsentationens transcript:

individuel lønforhandling Gode råd til individuel lønforhandling

Hvorfor individuel lønforhandling? Ledelsesønske Mulighed for sammenkædning mellem virksomhedens mål og aflønningen af den enkelte Mulighed for at honorere den enkeltes indsats og resultater

Før forhandlingen Husk - at en lønforhandling ikke kun drejer sig om den ene dag, hvor der forhandles, men opbygges gennem hele året Synliggør løbende din indsats og dine resultater overfor din chef Forlang klare mål for din indsats - hvad forventes der af dig?

Forberedelse af forhandlingen Hvad siger lønstatistikken? Hvordan ligger du i forhold til den ledergruppe, du tilhører? Forbered din argumentation Opregn dine resultater i forhold til virksomhedens mål, regionens mål og dine individuelle mål

Forberedelse af forhandlingen (Fortsat) Gør opmærksom på nye opgaver, du er blevet pålagt i årets løb, eller opgaver du er ved at blive pålagt Husk - det er facts, der tæller! Prøv eventuelt argumentationen af på en god kollega Klargør dine forventninger til resultatet

Forhandlingen Hold fast i, at du har ret til en egentlig forhandling - accepter ikke en telefonsamtale, en orientering på gangen eller parkeringspladsen mellem to møder Lokale, tid og uforstyrrethed Fremfør dine argumenter om indsats og resultater Hvis du ligger under gennemsnittet for gruppen, er det relevant at inddrage statistikken og anmode om at få oplyst, hvorfor og hvad der skal til for at komme på eller over gennemsnittet

Forhandlingen (Fortsat) Lyt aktivt Imødegå fejlagtig argumentation Accepter ikke generelle betragtninger - det handler om dig, din indsats og dine resultater Husk - at alder i sig selv ikke er et argument, hvis indsatsen og resultaterne er i orden

Afslutning på forhandlingen Er du tilfreds - så giv udtryk for det! Hvis din regulering er 0 eller under dine realistiske forventninger, bør du anmode om en konkret anvisning på, hvad der skal til for, at du næste gang får del i puljen Anmod om at begrundelsen for reguleringen - eller den manglende regulering skriftligt

Afslutning på forhandlingen (Fortsat) Anmod eventuelt om at få målene for din indsats i det kommende år formuleret skriftligt Husk - afslutningen på årets forhandling, også er begyndelsen på næste års forhandling *** Brug for din egen skyld ti minutter på at evaluere forhandlingen - hvad gik godt? Hvad gik mindre godt? Del dine erfaringer med talsmanden og kollegerne

Utilfreds? Giv din utilfredshed tilkende! Hvis du ikke er tilfreds med forløbet af forhandlingen, resultatet eller begrundelsen for resultatet, har du mulighed for - sammen med talsmanden - at løfte forhandlingen et niveau