©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Michal Caspersen Pedersen (00575) Medarbejderundersøgelse i Sønderborg kommune 2010 Afdelingsrapport.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af dig og Andreas Borg, Social IQ Academy
Advertisements

Psykisk arbejdsmiljø.
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Social Kapital – rig på relationer
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Social kapital – rig på relationer
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Ledelse, organisatorisk og personlig udvikling
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Hvordan skaber man en god arbejdsplads?
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Økonomiske kompetencer
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Projektlederens rolle(r)
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
SOCIAL KAPITAL i landsbyerne
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Varetagelse af integrationsopgaven i Vejle Kommune Tidlig og bred indsats af høj kvalitet for alle målgrupper Forventning om at borgeren bidrager aktivt.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
2014 MobilePeople All Rights Reserved Digital selvbetjening - der giver glade brugere MobilePeople MP E-Learning Et elektronisk kursus forløb til at uddanne.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
INTRODUKTION. Kort om metoden: -Udviklet i partsprojekt mellem KL og KTO -Gennemført med inddragelse af 10 organisationer på tværs af sektorer -Metoder.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Markvandring i Center for selvejende dagtilbud LAVUK STJERNEN Medarbejderpraktikprojekt 14. januar – 14. august 2013.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Professor, dr. jur. Mette Hartlev
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Vildledningssager – Oprindelse Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Vision mission værdier handleplaner
Broforløbet – Esbjerg, Varde og Vejen Lars Katzmann - Projektejer Marianne Kirk Nielsen – Projektleder Tina Nielsen – Beskæftigelsesrådgiver Jobcenter.
Arbejdsmiljø og social kapital: Hvilke sammenhænge er der i de forskellige typer af organisationer? Anne-Mette Hjalager Syddansk Universitet Center for.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
AKTIV HELE LIVET GENOPTRÆNINGSCENTRET UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED GENOPTRÆNINGSCENTRET Februar 2015.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Udfyldelsen af spørgeskemaet er arbejdstid
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Anne-Mette Hjalager Syddansk Universitet
Blender IT-komponent Blender er et avanceret gratisopen-source program som kan bruges til at fremstille 3D-modeller og animationer. Men for denne præsentation.
Antal besvarelser: 52.
Ankestatistik Social- og beskæftigelsesområdet 2. kvartal 2017
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Medarbejdertrivselsundersøgelse 2019
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Michal Caspersen Pedersen (00575) Medarbejderundersøgelse i Sønderborg kommune 2010 Afdelingsrapport for Antal besvarelser: 54 Svarprocent: 96% Skoler

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Projektoversigt Medarbejderundersøgelsen i Sønderborg Kommune blev gennemført fra den 6. september til den 22. september Spørgeskemaet blev sendt til medarbejdere medarbejdere indsendte en besvarelse og den samlede svarprocent for kommunen er således 68%. Medarbejderundersøgelsen består af 59 udsagn, der måler medarbejdernes opfattelse af arbejdspladsen indenfor de fem dimensioner i Great Place to Work® Modellen ©. De første tre dimensioner, troværdighed, respekt og retfærdighed evaluerer medarbejdernes tillid til ledelsen, mens de øvrige dimensioner evaluerer graden af stolthed og fællesskab på arbejdspladsen. Resultaterne på de følgende sider er derfor opdelt på de fem dimensioner i Great Place to Work® Modellen ©. Udover de 59 udsagn tilføjede Sønderborg Kommune en række ekstra udsagn, som bl.a. omhandlede medarbejderinvolvering, udvikling, prioritering af ressourcer samt stress. LEDELSESNIVEAUER Medarbejderne besvarede de enkelte udsagn i spørgeskemaet i forhold til den afdeling, institution eller team, som de arbejder i og dermed deres nærmeste leder. Tre udsagn omhandlede dog kommunens ledelse, herunder information om vigtige emner og ændringer i Sønderborg Kommune, klare udmeldinger om kommunens strategi samt hvorvidt kommunens ledelse er kompetent til at lede Sønderborg Kommune som arbejdsplads. SVARSKALA Følgende svarskala blev anvendt i undersøgelsen: 1 = Næsten altid usandt 2 = Ofte usandt 3 = Nogle gange usandt/sandt 4 = Ofte sandt 5 = Næsten altid sandt HVAD VISER RESULTATERNE Resultaterne angiver procentdelen af respondenter, der har svaret ”ofte sandt” eller ”næsten altid sandt” til det enkelte udsagn. TILLID Troværdighed Kommunikation Kompetence Integritet Respekt Opbakning Samarbejde Omsorg Retfærdighed Rimelighed Saglighed Lighed Stolthed Eget arbejde Team Arbejdsplads Fællesskab Fortrolighed Imødekommenhed Sammenhold

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Overblik – samlede resultater Figuren viser resultaterne for de 5 dimensioner i Great Place to Work® Modellen ©, samt resultatet for det afsluttende udsagn: ”alt taget i betragtning mener jeg, at det er et rigtig godt sted at arbejde”.

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Resultater for troværdighed Troværdighed er udtryk for medarbejderens opfattelse af ledelsens evne til at kommunikere samt den ledelsesmæssige kompetence og integritet.

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Resultater for respekt Respekt viser, i hvilken grad medarbejderen oplever opbakning, samarbejde og omsorg gennem ledelsens handlinger.

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Resultater for retfærdighed Retfærdighed omfatter rimelighed, saglighed og lighed, som medarbejderne oplever det på arbejdspladsen.

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Resultater for stolthed Stolthed er den følelse, medarbejderen har i forhold til sit job, team og arbejds- pladsen i almindelighed.

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Resultater for fællesskab Fællesskab, har at gøre med graden af fortrolighed, imødekommenhed og fællesskab, der præger atmosfæren på arbejdspladsen.

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Ekstra spørgsmål del 1

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Ekstra spørgsmål del 2

©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved