Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ankestatistik Social- og beskæftigelsesområdet 2. kvartal 2017

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ankestatistik Social- og beskæftigelsesområdet 2. kvartal 2017"— Præsentationens transcript:

1 Ankestatistik Social- og beskæftigelsesområdet 2. kvartal 2017
11. september 2017 Erhvervs- og beskæftigelsesudvalget

2 Antal omgjorte sager** Procent omgjorte sager
2. kvartal 2017 Afgørelsestype: Stadfæstelse Ændring Hjemvisning Afvisning/henvisning Antal afgjorte sager* Antal omgjorte sager** Procent omgjorte sager Borgerservice 15 2 13,3 Børn og familie 3 1 33,3 Jobcenter 13 23,1 Social 0,0 Sundhed 5 4 80,0 Ungeenheden*** Generel**** Total 39 10 25,6 * Afgjorte sager eksklusiv sager, som er afvist/henvist ** Omgjorte sager er sager, som er ændret eller hjemvist *** Der kan være ankesager i relation til Ungeenheden, som i tabellerne er anført under hhv. Børn og Familie eller Jobcentret, jf. ovenstående. ****Kategorien generel omhandler ankesager vedr. opholdskommune og mellemkommunal refusion Erhvervs- og beskæftigelsesudvalget

3 Andel af afgjorte sager, som er omgjort
Omgjorte sager i procent 2017 2016 2015 % K2 i alt K1 K3 K4 K1 % Borgerservice 13,3 54,6 33,3 37,5 50,0 38,5 60,0 68,8 Børn og familie 20,0 100,0 66,7 Jobcenter 23,1 13,6 12,7 30,8 17,6 5,0 6,3 Social 0,0 80,0 25,0 Sundhed 54,2 71,4 Ungeenheden Generel Total 25,6 40,3 26,4 41,0 45,5 40,0 31,7 44,4 Erhvervs- og beskæftigelsesudvalget

4 Evaluering af den oplevede sagsbehandling Tendens
Spørgsmål: I hvilken grad oplever du, at din sagsbehandler lyttede til dig? mødet foregik i en venlig tone? du blev mødt med respekt og tillid? du får mulighed for at bidrage aktivt i dit sagsforløb? du er blevet oplyst om hvilke muligheder, der er? du samlet set fik en god behandling på mødet? Forudsætninger: Evalueringen omfatter Borgerservice back, Ungeenheden, Børn og Familie, Job- og Virksomhedsservice, Myndighed Social og Myndighed Sundhed. 226 borgerbesvarelser. Antallet af afholdte og evaluerede samtaler varierer fra område til område. Svarprocenten (antal besvarede spørgeskemaer i forhold til antal gennemførte samtaler) er ukendt. Hvert område har evalueret i periode på 2-4 uger, inden for perioden ultimo december - juni 2017. Evaluering gennemført på ipad eller papir umiddelbart efter møde mellem borger og sagsbehandler. På fire områder har sagsbehandler udleveret spørgeskemaet, på to områder har en anden medarbejder udleveret spørgeskemaet. Spørgsmål vedr. mulighed for at bidrage aktivt er ikke blevet stillet til borgere, som har været til møde med Borgerservice back. Erhvervs- og beskæftigelsesudvalget

5 Evaluering af den oplevede sagsbehandling Tendens
I hvilken grad oplevede du, at borger har tillid til dig? mødet foregik i en venlig tone? borger følge sig set og hørt? du og borger fik afstemt jeres forventninger til samarbejdet? du og borger samarbejdede om mulige løsninger? mødet med borger samlet set gik godt? Forudsætninger: Evalueringen omfatter Borgerservice back, Ungeenheden, Børn og Familie, Job- og Virksomhedsservice, Myndighed Social og Myndighed Sundhed. 190 medarbejderbesvarelser. Antallet af afholdte og evaluerede samtaler varierer fra område til område. Svarprocenten (antal besvarede spørgeskemaer i forhold til antal gennemførte samtaler) er ukendt. Hvert område har evalueret i periode på 2-4 uger, inden for perioden ultimo december - juni 2017. Evaluering gennemført via digitalt spørgeskema på medarbejders computer. Erhvervs- og beskæftigelsesudvalget


Download ppt "Ankestatistik Social- og beskæftigelsesområdet 2. kvartal 2017"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google