Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Advertisements

Sprogvurdering & Sprogindsatser
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Et væksthus for børn og voksne
Siunnersuisarfik PPR-Syd Box 520 Tlf.:
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Skolepolitiske visioner og mål
Evaluering.
Introduktion til Sprogpakken
Ændring af arbejdsmiljøloven
Reformmesse på Sofiendalskolen
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Skolebestyrelsens kompetencer og tilsynspligt
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
IT i undervisningen.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Elevplaner 2009 Det reviderede fælles elevplanskoncept Fælles Mål 2009
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Kontaktforældremøde 23. april 2007
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Informationsmøde d. 28/9 Optag august Praktik: 1.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Nye udviklingsarbejder Ulfborg skole
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Sunds skole Evaluering
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Grunde til at jeg elsker dig
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Fundamentale datastrukturer
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
Side 1 Comenius Individuel elevudveksling. Side 2 Program 1.Generelle oplysninger om Comenius individuel elevudveksling 2.Kontaktlærer- mentorordningen.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Angusakkanik atuineq Juliane Enoksen. Qanoq piviusunngortinneqassava ? Ilikkagassatut anguniagassat, atuartunut paasiuminarsarneqassapput. Namminneerlutik.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Evaluering.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Tilskud til inklusion og specialundervisning
Naturfag.
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Brugen af Angusakka Juliane Enoksen

Hvordan skal det virkeliggøres ? Læringsmålene skal gøres mere tydelige for eleverne. Når de selv har undersøgt målene, skal de beslutte sig for, hvilke dele de vil nå, I denne periode. Der skal laves plan for hvordan man når målene. Der skal ske løbende evaluering, og de nye mål skal være med I processen.

Tydeliggørelse af læringsmålene for elever I matematik

Tydeliggørelse af læringsmålene for elever i grønlandsk

Elevens læreplan for matematik Forældre/far deltager, denne hjælper til med lektierne I hjemmet, så der nås resultater.

Det er vigtigt at læreren bruger logbog Da dette er et godt redskab til realisering af planerne. Hvis man følger elevens plan, ved at markere datoer, er det lettere at følge og evaluere eleven, da der er mange elever, man skal følge med i.

Hvorfor lave mål ? Fordi vi skal følge landstingsforordningen. Fordi det er et redskab til at børnene får bedre resultater. Fordi det lærer eleverne noget om brugen af demokratiet.

Efter at eleven har lavet planen Dette skal dokumentere, at eleven med sine forældre har realiseret planen. Kapitel 4 Dokumentation § 15. Til dokumentation af elevens udbytte af undervisningen anvender elevens lærere følgende former for vurderinger: 1) vidnesbyrd, 2) oplysninger om undervisningens gennemførelse, 3) supplerende bemærkninger og eventuelt 4) standpunktskarakterer. Stk. 2. Oplysninger om undervisningens gennemførelse skal mindst indeholde: 1) antal planlagte undervisningstimer i perioden, 2) antal gennemførte undervisningstimer i perioden, og 3) oplysninger om elevens fremmøde.

1) elevens mål i forhold til læringsmålene Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 2 af 9. januar 2009 om evaluering og dokumentation i folkeskolen I henhold til § 17, stk. 4, og § 18, stk. 1-3, i landstingsforordning nr. 8 af 21. maj 2002 om folkeskolen, som ændret ved landstingsforordning nr. 8 af 15. april 2003, fastsættes: Kapitel 2 Handleplaner og evaluering § 8. Klasselæreren sørger for, at eleven i samarbejde med sine lærere mindst 2 gange om året, forud for afholdelse af skole-hjemsamtaler, udarbejder en handleplan. Stk. 2. Handleplanen skal indeholde: 1) elevens mål i forhold til læringsmålene, 2) på ældstetrinet tillige elevens uddannelsesønsker. Stk. 3. Handleplanen skal udformes så: 1) den støtter eleven i at nå sine mål, 2) eleven selv kan vurdere, hvorvidt og i hvilket omfang målene opfyldes. 1) elevens mål i forhold til læringsmålene Kapitel 4 Dokumentation § 15. Til dokumentation af elevens udbytte af undervisningen anvender elevens lærere følgende former for vurderinger: 1) vidnesbyrd, 2) oplysninger om undervisningens gennemførelse, 3) supplerende bemærkninger og eventuelt 4) standpunktskarakterer. Stk. 2. Oplysninger om undervisningens gennemførelse skal mindst indeholde: 1) antal planlagte undervisningstimer i perioden, 2) antal gennemførte undervisningstimer i perioden, og 3) oplysninger om elevens fremmøde.

Løbende evaluering Skal køre videre, da planen er lykkedes. Eleven har selv bestemt, hvordan han/hun skal arbejde, sammen med sine forældre og sin lærer. Vedkommende skal have en ny plan, og nye mål

Løbende evaluering Det er for lidt, at holde 2 møder om året, med forældrene. Det er derfor vigtigt at tingene hænger sammen, og at der er tæt samarbejde med forældrene. Ilinniartitsisup logbogeqarnissaa pingaaruteqarpoq, ataavartumik malinaaniaraanni.Det er vigtigt at læreren fører logbog, for bedre at kunne løbende at følge med.

Læreren skal have en løbende plan, og lederen skal følge vedkommende tæt, for at se om der kommer resultater Semestervise planer

Grønlandsk Sap.ak. 34 Udarbejdelse af mål Sap. ak. 35 Skrivning, læsning, fremlæggelse Sap.ak. 36 Lave planer til skolens fødselsdag Sap.ak. 37 Sap.ak. 38 Sap.ak. Immikkut sammisaqarfik Sap.ak. 39 21/09 – 22/09 Jagt ferie / Granskning af bøger Sap.ak.40 Granskning af bøger Sap.ak.41 Sap.ak.42 Sap.ak.43 Repetition, evaluering