Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTorben Mørk Redigeret for ca. et år siden
1
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009
2
Kommunens samlede prøveresultater sammenlignet med landsresultatet vises for følgende: –Grønlandsk –Dansk –Engelsk –Matematik –Fysik/kemi –Projektopgaven INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
3
Resultaterne i Grønlandsk ligger i alle discipliner over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
4
Resultaterne i Dansk ligger i alle discipliner under landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
5
Resultaterne i Engelsk ligger i alle discipliner under landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
6
Resultaterne i Matematik ligger i alle discipliner over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
7
Resultaterne i Fysik/kemi ligger i alle discipliner over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
8
Resultaterne i Projektopgaven ligger over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
9
Det var så det samlede billede på hele kommunen i forhold til landsresultatet Men der er store individuelle forskelle på de enkelte skoler INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
10
De største problemer med prøveresultaterne er der i den nordligste del og den sydligste del af kommunen Det vil sige Kangaatsiaq og Qaanaaq Her er næsten alle resultater under landsgennemsnittet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
11
I Diskoområdet er der en række fælles problemfelter, der kommer frem Der er primært Dansk og Engelsk, som kan anbefales som indsatsområder her INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
12
I Uummannaq og Upernavik tegner det billede sig, at det er den svage elevgruppe, der skal sættes ind over for i visse fag Samtidig skal der sættes ind for at få overgangene fra trin til trin til at fungere bedre samt den løbende evaluering INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
13
Samtidig med dette overordnede billede for kommunen er det nødvendigt at se på hver enkelt prøveafholdende skole: –Der er bilag på hver enkelt skoles resultater i forhold til landsresultatet –Der er notat på hver enkelt skole med anbefalinger ud fra skolens resultater INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
14
I mange af anbefalingerne til de enkelte skoler peges der på den svage elevgruppe Et godt råd her kunne være: Start med de elever, der får karakteren E Dem er der et potentiale i Den rigtig svage gruppe, der får F og Fx kan være svær at flytte INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
15
Det er desuden nødvendigt at følge prøveresultaterne over en længere årrække på hver enkelt prøveafholdende skole Og ligeledes følge det samlede kommuneresultat over en årrække Er der fremgang? Er det de samme resultater? Er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
16
Hver enkelt prøveafholdende skole må desuden stille sig nogle spørgsmål i forbindelse med et års prøveresultater Hvorfor er der fremgang? Hvorfor er det de samme resultater? Hvorfor er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
17
De indsats områder, der peges på i forbindelse med prøveresultaterne skal selvfølgelig ses som en del af en helhed sammen med: Trinresultaterne og den løbende evaluering Prøveresultater Implementering af effektive undervisningspricipper Kursus- og videreuddannelsessituationen Midler og ressourceforbrug INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
18
Prøveresultaterne kan ikke stå alene De er en del af den samlede afsluttende evaluering Vidnesbyrd Standpunktskarakterer (årskarakterer) Elevens egen vurdering Prøver Fremlæggelse af en projektopgave INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
19
En enkelt succeshistorie her til sidst Atuarfik Jørgen Brønlund har rigtigt fine prøveresultater Det er flot for en nye prøveafholdende skole! Til lykke med det! INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
20
Spørgsmål til gruppearbejde Hvordan kan en skoleleder forbedre sine prøveresultater? Hvordan kan skoler med de samme problemfelter arbejde sammen om løsninger på bedre resultater? Hvem har gode forslag og ideer, der virker? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.