S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kapitel 6: Nye produkter.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Markedsvurdering.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
AFSÆTNING A – Schønberg
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
AFSÆTNING B – Schønberg
Forretningsmodel.
Valg af parametre.
11. Virksomhedens indtægter
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
12 Serviceydelser Oversigt
Marketing Mix. Price: Value for Money Media: TV – synlighed over hele året tilstræbes. Distribution: DK fastholdes, S og N opbygges Promotion: Skabe link.
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
AFSÆTNING A – Schønberg
9 Købsadfærd på producentmarkedet
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Parametermix - promotion
Målgrupper og segmentering
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Markedsføring og reklame
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Marketingplan Dit navn.
12 Serviceydelser Oversigt
12 Serviceydelser Oversigt
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Hvad forstår man ved et producentmarked?
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
6. Virksomhedens indtægter
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Præsentationens transcript:

S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen En simpel model til at belyse købsadfærden på et marked, er S-O-R modellen. Købsadfærd er altså den måde, hvorpå en køber reagerer på, når denne bliver udsat for påvirkning (Stimuli). Hvad påvirker køberen? (Organismen) og hvad bestemmer køb/ikke køb (Reaktion) Stimuli Påvirkning Organisme Forbruger Respons Adfærd Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen Baggrund Beslutnings- proces Køb Ikke køb

De fire P-er: Product (Produkt) Sortiment - Kvalitet Design - Features Mærke - Indpakning Størrelse - serviceydelse Garanti - Returret

De fire P-er: Price (Pris) Prisniveau - Rabat Betalingsbetingelser - Kredit

De fire P-er: Place (Distribution) Distributionskanaler - Dækning af marked Udvalg af kanaler - Beliggenhed Lager/inventar - Transport

De fire P-er: Promotions (kommunikation) Sales promotion - Reklame og annoncering Personligt salg - Public relations (PR) Direct marketing