Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem."— Præsentationens transcript:

1 Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem er LSC’s målgruppe?       Hvilken adfærd og behov har deres målgruppe? -       Hvordan kan LSC differentiere sig, så de formår at få en konkurrencemæssig fordel på markedet?

2 Metode - Opbygning Opbygning af spørgeskema Tragt-metode De udfylder
Basisspørgsmål Købsadfærd Beslutningstagen Motivation til valg af center Valg/kombination af butikker Specifiseret spørgsmål til LSC Spørgsmål om sociale medier Kvalitativt svar om LSC

3 Metode - Indsamling Indsamling af data Adskilt indsamling Timing
Tidspunkt Vinterferie Respondenter udfylder selv Misforståelser

4 Metode - Kritik Begrænset geografisk område
Aldersfordeling/Kønsfordeling for Furesø og ikke Farum Længden af spørgeskemaet Dårlige svar mod enden

5 4 P’er Service Stort sortiment af butikker Parkering til biler
Central beliggenhed Markedsdækning Intensiv Gode transport muligheder, i nærheden af bus stop Reklamer på gaden/bus stop Om Julen bliver der brugt mere på reklamer (sæson præget)1 Middelklasse butikker (pris er middel) Facilitet til biler lav-middel kommer an på hvor langtid man holder der. (første time gratis) Service Stort sortiment af butikker Parkering til biler Restaurant faciliteter Produkt Pris Placering Promotion

6 Konkurrenter

7 Segmentering 15-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60-69 70 + Single A B C D E
 70 + Single  A B C D E  F  G Single m. børn  H  I  J  K L  M  N Par  O P Q R S  T  U Par m. børn  V X Y Z Æ  Ø  Å Alder, Civil status, børn Interessante Segmentet  B, C, I, J, P, Q, X, Y Udvidelse af segmenter

8 Profilering IJ – årige singler med børn XY – årige par med børn Forskelle: Indkomst og dermed økonomisk overskud SÆT IND: Indkomst for de to segmenter

9 PESTEL Politisk Økonomisk Technologi Sociocultural Sociale medier Apps
Søgemaskineoptimering Demografi Biograf ved centeret Mættet marked Detailomsåtningsindindex faldet 6 % Venstre - hypercentre Politisk Økonomisk Technologi Sociocultural

10 Købsadfærd over IJ og XY
Hvem køber? Mænd og kvinde i alderen år I forhold m. børn Størstedeln under uddannelsen eller i fast arbejde Indkomst mellem årligt (Ifølge Danmarks statistik) Hvad køber de? -Mættet market -Market har en størrelse på 281 mia. DKK om året -Faldende market, modsat internet shopping Hvorfor køber de? - Stimuleret shoppe genet - Heldagstur/udflugt -Underholdning til børnene Hvem deltager i beslutningsprocessen? -Fælles familie beslutning - Singlen selv -Særligt børnene påvirker Hvordan køber de? -Størstedelen variationssøgende adfærd -Mange alternativere Hvornår køber de? -Rimmeligt stabilt -Dog lønningsdage, december mdr. og børnepengedage Hvor køber de? -Storcentre -Shopping gader -Internettet

11 Sociale aktiviteter

12 Sociale Medier

13 Sociale medier 2

14 Strategisk positionering
Udgangspunkt i spørgeskema Konkurrenter Besøgshyppighed Eksklusivitet - subjektive holdning Lyngbys nuværende position Lyngbys ønskede position Bedre kommunikation til ønskede segment

15 Forslag/muligheder Gratis parkering Sociale medier
Høj efterspørgsel Sociale medier Mere brug Konkurrencer Pop-up butikker (sociale aktiviteter) Masser af plads Attraktivt for segment


Download ppt "Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google