Inspirationsdag om musik med børn (2-10 år)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Velkommen på Skibet Skole
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Hjerterum og opsøgende funktion
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Region Hovedstadens Inspirationsseminar 30. april 2014 Din Gode Udskrivning i psykiatrien – et samarbejde mellem tidl. patienter, pårørende og medarbejdere.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Når HR i den offentlige sektor er innovativ Oplæg ved Træfpunkt Human Resources 2005 v. kontorchef Jette Frederiksen, Personalestyrelsen.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
i Ungdomsuddannelserne
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Velkommen til Lagoni SFO
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Elevinddragelse – fordi sammen skaber vi skole
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Hvad render vi rundt og laver?
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Invitation til skolebestyrelserne
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Sensoriske målinger. Viden, intuition og erfaring danner grundlag for indholdet i jeres kreativitet. Kan defineres som:  Evnen til nyskabelse, idérigdom,
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Lagoni SFO Skoleåret 2014/2015.  Vi er et aktivt hus med nærværende voksne og vi vægter børnene har en god eftermiddag i samværet med deres kammerater.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Nu er sitet jeres og hvad vil I gøre ved det?
Narrativitet i specialpædagogisk skolepraksis
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Odense, d. 4. feb Kl Velkommen Kommissorium version 2 Kl Ny skole- og ny klubstruktur i Randers v. Henrik Bille, afd.leder, og Ina.
Dialogmøde Den åbne skole 26/ – Hundelev – Løkken - Vrå.
Pædagogens univers.
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Inklusion og Specialviden
Relations kompetencer
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Spiller musikken i DSS? Trine Bruun Sørensen. Om mig selv Uddannet på musikkonservatoriet Pæd. Uddannelse: Instrumental soloundervisning Hørelære hold.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
1 Biophilia. Biophilia på 45 minutter Hvad er Biophilia Nordic? Præsentation af det danske undervisningsforløb: At svæve Workshops ved bordene - afprøvning.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Hvilken professionalisering ønsker vi? Den upåagtede faglighed i vuggestuer Annegrethe Ahrenkiel, Birger Steen Nielsen, Camilla Schmidt, Finn Sommer og.
Arbejdsgruppen: Inger Merete Sørensen Christian Rasmussen Klaus Bolø KOM OG OPLEV ET LANDSSTÆVNE.
Krop og bevægelse 1. Halvår 2016 ? JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Forældrenetværk i Stampe. Hvem er Stampe? Hvorfor lave forældrenetværksgrupper Kort oplæg om forældrenetværksuddannelsen Leg med spørgsmål Netværksmøderne.
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
MERETHE KLINT (UDVIKLING – FORANDRING – INNOVATION)
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
projekt:værktøjsdagen
Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Inspirationsdag om musik med børn (2-10 år) Oplæg og workshops for dem der arbejder med musik og børn

Hvad var ideen? Arbejde for en musikpædagogik med børn, som: tager udgangspunkt i børnenes oplevelser, hverdag og interesser, er legende og improviserende, hvor børnene aktivt kan være medskabende på musik og aktivitet forbinder krop og musik med leg og udtryk gennem sanglege, dans og musikalsk dramatisering er for alle. Behov for fornyelse…

Inspirationsdag om musik med børn (2-10 år) Fredag d.13.9.13, kl. 9- 15 Arrangør: Rytmisk Center og UCC, pædagoguddannelsen Kbh. på UCC pædagoguddannelsen Kbh. strandvejen 93, Hellerup

hvem var inviteret og hvem kom? musikskolelærere, Pædagogstuderende med musik som linjefag 4. semester Gøsselfolk Kærså-netværk DPU, andre…

Hvad lavede vi? Workshops: -Vores workshops var ikke tænkt som undervisning, men som rum for leg, ideudveksling og ideudvikling Hop op af stolene og ind i musikken v/ Lige i øret - aka Kirsten Juul Seidenfaden & Manner Peschcke-Køedt Kor-teater, DIM og en knivspids kreativ computerhalløj v. Martin Gerup fra DIM Roskilde Fra avisdyr til syngespil, v. Jens Nørremølle, Inge Sperling fra Pædagoguddannelsen Kbh. Musik og bevægelse v. Gøsselskolen Leg, musik og bevægelse, v. Rasmus Kærså, Rytmisk center Oplæg ved: Lotte Kærså: Leg, musik og bevægelse - idegrundlag og arbejdsmetode Martin Gerup: Børn og de nye musikplatforme

Hvordan gik det? Blanding af erfarne og grønne er fedt. Meget leg og kreativitet - og ikke så meget snak Få øje på – og være lydhør Mødet mellem forskellige retninger i musikpædagogik? Måske blev der udvekslet mere end der blev udviklet nye ideer, fordi mange kom med samme baggrund. Godt at det ikke var FOR planlagt Godt at gøre det som faget kan med egen krop

Hvad gør vi nu? Gør det igen: Fredag d 28 feb. 2014! Fastholder det legende gennem workshops Refleksioner i plenum, dele oplevelser og erfaringer Åbne op for andre input Idé generere i praksis: workshopholderen inviterer mere til input fra deltagere Hænge parti: Samarbejdsfora  Tema-ide: musik og Krop