Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019."— Præsentationens transcript:

1 Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019

2 Præsentation af studieordning
Fusion mellem UCC og Metropol – bygger videre på det bedste Giver muligheder for at vi kan arbejde videre med vores ideer og toning af uddannelsen For at kvalificere de studerende til at kunne agere fagligt kompetent og som refleksive og myndige sundhedsprofessionelle i et samlet sundhedsvæsen i bevægelse, er der særligt fokus på:  Klinisk beslutningstagen Klinisk lederskab Borger- og patientinddragelse Digital dannelse og teknologi i professionen Tværprofessionalitet

3 Overgangsordning

4 Principfordeling af kliniske undervisningsuger Bornholm Sundheds- og sygeplejeskole 1. udkast
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. Sem 1 Hos70 Kom30 Eks mu Sem 2 skr Sem 3 Psyk 1 gru Sem 4 Hos30 Kom70 kli Sem 5 Hos90 Kom10  Eks TP Sem 6 Hos 70 Kom20 Psy10

5 Tværprofessionelle elementer
På 1. semester (1 ECTS) fokuseres på at lære om, af og med hinanden på tværs af uddannelser/professioner.  På 2. semester (2 ECTS - klinik) er fokus på betydningen af tværprofessionelt og tværsektorielt samarbejde i patient- /borgerforløb.   På 3. semester (2 ECTS - klinik) er fokus kommunikation, relation og tværprofessionelt og/eller tværsektorielt samarbejde.   På 4. semester (3 ECTS) er fokus ideudvikling og innovation anvendt i relation til udvalgte områder med relevans for sundhedsuddannelserne. På 4. semester (2 ECTS – klinik) er fokus på at reflektere over og anvende viden om klinisk lederskab af tværprofessionelt og tværsektorielt samarbejde i forskellige patient-/borger- og pårørendeforløb. På 5. semester (10 ECTS) indgår de studerende i et 7 ugers forløb med en afsluttende prøve (se afsnit 5, 5. semester). På forløbet opøver de studerende kompetence til at agere i tværprofessionelt samarbejde om en fælles opgaveløsning.

6 Udvikling af Sammenhængende læringsforløb på tværs af sektorer og områder
De studerende arbejder med sammenhængende komplekse patient/borgerforløb på tværs af sektorer og områder. Fokus er patient/borger og pårørende involvering og sammenhængende forløb for patient/boger med kronisk- og eller multisygdom og deres pårørende. Systematiske og planlagte læringsforløb for studerende, der med udgangspunkt i et basis klinisk undervisningssted, udveksler med studerende fra kliniske undervisningssteder inden for andre sektorer og områder. Studerende danner læringsmakkere. Kliniske vejledere og kliniske- og teoretiske undervisere danner team på tværs af sektorer og områder.

7 Uddannelsens praksis og undervisning
Udvikling af systematisk organisering og beskrivelse af undervisernes og vejledernes bidrag til de studerendes kliniske undervisning, således at forskellige perspektiver komplementerer hinanden og der sker videndeling mellem uddannelsens praksis og undervisning.

8 Forudsætningskrav for at den studerende kan gå til semesterets prøve
Mødepligt i den kliniske undervisning gennemsnitlig 30 timer/ugentligt Fokus på de studerendes aktiviteter og honorering af faglige krav i uddannelsen


Download ppt "Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google