Organisering for fremtiden

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kollegavejledning i teori
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Kommunikation.
Udviklingschef Anne Holm Sjøberg, Region Hovedstaden
Fremtidens Videoforbruger
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Mangfoldighed i Arriva Danmark
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Overvejelser for bestyrelsen
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
Der er penge i kommunikation
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Lektion 4 – Fordybelses- og fornyelsesfasen
MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.
Kultur i organisationer
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
IS-Strategi.
Kapitel 3.
P SYKISK ARBEJDSMILJØ På Det Alternative Plejehjem, Esbjerg.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Kodeks for offentlig topledelse
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Cheminova i forhold til teori Vi vil præsentere tre ting: Cheminova i forhold til CSR-teori, Global Compact og Cheminovas egne mål ASGER/CHRISTIAN.
Digitaliseringsstyrelsen
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Rambøll Managements definition af it-governance
Den lærende organisation
Ledelse i forskellige retninger
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Strategisk kommunikation og muséer
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Integreret psykiatri og rehabilitering - en fælles platform Workshop: Det organisatoriske perspektiv Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden.
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Inklusion og inkluderende processer
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.
Implementering af strategi
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Lederkonferencen 9. juni 2010
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Konklusionen: Flere egentlige funktioner Flere professionelle udøvere “Rigtig” organisatorisk.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
At arbejde i en sygeplejeklinik er det løsningen?
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
I andres brød 4. marts Morgendagens udbud Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Strategisk kommunikation Bo Fibiger Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Intro til organisations- sociologi v/Janne Seemann ORGANISATION AAU “Organisationsteoriens ambitioner er store. Den sigter mod at forstå og forklare, hvad.
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
SUF - gevinstrealisering
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Styrk rådgivningen over for eksportkunderne
Handlingsplan 2015.
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Præsentationens transcript:

Organisering for fremtiden Gå hjem møde Jacobsen d. 7. juni 2005 Anne-Marie Skov, VP Communications

Tanker om organisation & kommunikation Den perfekte kommunikationsfunktion findes ikke! Fordi: Alle i organisationen har et ansvar for kommunikation Ledelse = kommunikation Organisationerne bliver mere og mere komplicerede: Projekter, outsourcing, spagetti, internationalisering.. Organisationerne er i konstant forandring Organisationernes omdømme er helt afhængig af stakeholderrelationer som bliver mere og mere komplekse

Tanker om organisation & kommunikation Der er behov for mange typer af kommunikation Fordi: Alle i organisationen har et ansvar for kommunikation Integreret kommunikation Ledelse = kommunikation Strategisk kommunikation Organisationerne bliver mere og mere komplicerede: Projekter, outsourcing, spagetti, internationalisering.. Netværkskommunikation Organisationerne er i konstant forandring Forandringskommunikation Organisationernes omdømme er helt afhængig af stakeholderrelationer som bliver mere og mere komplekse Reputation management

Løsning Analyser den virksomhed du sidder i og bestem dig for den organisering, der understøtter forretningsstrategien bedst    Vær tæt på ledelsen Der er stadig brug for helt grundlæggende kommunikatonskompetencer Mennesker og attitude tæller mere end organisering

Strategi Alle kommunikationsaktiviteter skal have en klar sammenhæng med virksomhedens vision og værdier såvel som forretnings- og branding strategier Der skal arbejdes holistisk og integreret med kommunikationen Den eksterne kommunikation gøres langt mere proaktiv: Skift fra talsmandsprincip til en decentral tilgang (mange, trænede talspersoner) identificer ufortalte historier og planlæg hvornår og hvordan de skal ”sælges” sæt systemer op, der kan måle effekten af vores kommunikation Virksomhedens kommunikationskompetencer skal kortlægges og udvikles – i kommunikationsorganisationen og hos ledere Der opbygges en ny stakeholderbaseret kommunikations-funktion, med klare strategier og mål for hver stakeholdergruppe

Ny struktur: Carlsberg Communications CEO CFO VP Communications Secretariat Investor relations Media relations & Issues Mgt. Mgt & employee communications Company branding Carlsberg DK CSR & Public Affairs Country communicators Samarbejde på tværs i projekter Samlet tre afdelinger Opgradering med tre nye mellemledere til i alt 15 FTEs i HQ inklusive support til Carlsberg DK

Spørgsmål?