Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

I andres brød 4. marts 2004. Morgendagens udbud Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "I andres brød 4. marts 2004. Morgendagens udbud Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke."— Præsentationens transcript:

1 I andres brød 4. marts 2004

2 Morgendagens udbud

3 Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke i det? Hvad skal der til? - viden og barrierer

4 Faget midt imellem Generel Ledelse Human ressources Afsætning/ Marketing Medier/ Omverden Public relations Virksomheds- kommunikation

5 Hvad hedder det i grunden? Informationsjournalistik Virksomhedskommunikation Organisationskommunikation Professionel kommunikation Public relations

6

7

8 Informationschefernes baggrund

9 Baggrund i forhold til organisationstype

10 Profil af et job Sjovt Tidskrævende (for mange) Lukrativt (for nogle)

11 Info-chefer med akademisk baggrund: akademikere bedst til at tale med ledelse og derfor bedre kommunikationschefer det er de journalist-uddannede helt uenig i akademikeres evne til systematisk planlægning gør dem bedst som ledere af kommunikationsfunktioner journalisterne mest uenige, men ikke totalt afvisende

12 Info-chefer med journalistisk baggrund: Kendskab til mediernes virkemåde gør dem bedst som kommunikationschefer Akademikere siger mest, men ikke helt, nej hertil Mere handlekraftige og dermed mere effektive i en kommunikationsafdeling Akademikerne overvejende afvisende, men dog ikke totalt

13 Informationschefer med akademisk baggrund er ret enige i, at journalister ofte har vanskeligere ved at forstå deres egen rolle i organisationen og journalisterne er ikke blankt afvisende

14 Journalistiske informationschefer er meget delte i synet på, om succes skal måles på evnen til at plante de rette historier i medierne akademikerne er mere enige om at afvise tanken

15 Enighed om værdi af viden

16 Vidensbarrierer Faktisk viden Holdning til viden (og til folk med dyb viden)

17 Holdningsbarrierer Det svære spring fra demokratiets og oplysningens vogter til partsaktør Er man part, er man part - resten er (selv)bedrag I andres brød tjener man andres formål

18 Og så skal vi videre…..


Download ppt "I andres brød 4. marts 2004. Morgendagens udbud Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google