Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidens Videoforbruger

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidens Videoforbruger"— Præsentationens transcript:

1 Fremtidens Videoforbruger
Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Videogramforeningen

2 DEN FOKUSEREDE PERIODE..
Mådehold og fokusering nye kerneværdier Fra ”Nice to have” til ”Need to have” – skarp linje! Forsigtighed og lettere melankoli – fremtiden er grå Ødselhed og grådighed er yt… Nøjsomhed ny nationalsport Ikke koma, der går over: Dybere forandring i adfærd Smartphones, tablets, Smart-TV kommer gennem nåleøjet Videogramforeningen

3 VERDENS BEDSTE MIG Går efter livskvalitet og substans
Det gode liv har ingen facitliste At spilde tiden er den største synd Livet er en rejse efter mening Jeg er helt unik! Jager mening, værdi og stærke fællesskaber Medier skal hjælpe mig på 1000 måder.. Tre hovedstrømme… Videogramforeningen

4 1. GIV MIG RÅD Tilbyd mig overblik over muligheder
Hjælp mig på vej med nyttig viden Giv mig indflydelse på processer og valg Hjælp mig med at forbedre mine muligheder Videogramforeningen

5 2. GIV MIG TID Jeg ELSKER at spare tid, jeg ikke får noget ud af
Jeg HADER at spilde min tid Jeg skærer gerne hjørner af: Hurtigere, nemmere og tættere på Men jeg vil også have mulighed for at bruge oceaner af tid: Fordybelse, detaljer, historik, perspektiv mm Videogramforeningen

6 3.GIV MIG STYRKE! Jeg vil spare penge, jeg ikke får noget for
Jeg vil have substans: Oplevelser, relationer, færdigheder og produkter med autencitet, historie og nerve Jeg bruger gerne penge, der virkelig giver værdi Jeg søger ægte relationer med gensidigt udbytte Jeg vil bruge min tid meningsfyldt og værdifuldt Alle disse tre hovedudviklinger understøttes af nye medier Videogramforeningen

7 MEDIEFORBRUGET: MERE, ALLEVEGNE OG SAMTIDIG
STADIG MEGET TV – STADIG MEGET FLOW MERE OG MERE MOBIL OG TABLETS INTEGRERET FORBRUG: TV, MOBIL, COMPUTER SAMTIDIG, ISÆR BLANDT UNGE UNDERHOLDNING GÅR PÅ TVÆRS: SPIL, SHOWS, GAMBLING, SPORT, FILM, SERIER MM SOCIALE MEDIER SOM INDGANGSPORTAL/GATEKEEPER ONLINESTREAMING-FORBRUG: KETCHUP-EFFEKT? Videogramforeningen

8 MEGET, MEGET FORSKELLIG BRUG AF MEDIER
DYBT OG UMÆTTELIGT PÅ DE OMRÅDER, DER INTERESSER MIG REDSKAB NETVÆRK SJOV IDENTITET RELATION Videogramforeningen

9 HVAD KAN VI LÆRE AF TV? Videogramforeningen

10 FRAGMENTERING: MIT LIV ER UNIKT…
Videogramforeningen

11 FÆLLESSKAB: JEG ER IKKE ALENE..
Videogramforeningen

12 HVAD VIL DE MON HAVE? Videogramforeningen


Download ppt "Fremtidens Videoforbruger"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google