Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Der er penge i kommunikation

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Der er penge i kommunikation"— Præsentationens transcript:

1 Der er penge i kommunikation
Når brandet skal kommunikeres på tværs af landegrænser

2 Birthe Tofting Head of International Sales & Marketing
Cand.ling.merc i tysk Master i Corporate Communication

3 Ad No. 2002/9

4 Vola A/S Egne salgsselskaber i UK 1987 Schweiz 1997 Holland 1999
Tyskland 2002 Belgien 2004 Sverige 2005 Østrig 2006 Irland 2007

5 Global brandingstrategi
Indført 1998 Oprettelse af in-house marketingafdeling Udskiftninger af forhandlere der ikke ville følge den globale strategi Opbygning af en stærk Vola brand identitet Stigende salg siden

6 Mission Ved respekt for Arne Jacobsens geometriske designunivers og gennem teknisk innovation og designudvikling, produktion og markedsføring at opbygge og fastholde Vola designet som et unikt globalt brand, der står for værdierne: Originalitet Æstetik Tidløshed Individualitet Teknisk innovation

7 Proportioner Kroppen proportioneret efter det gyldne snit

8 Proportioner Specialproduceret ”KV1´” - ude af proportion

9 Organisation Global strategi Central Europa som et marked
Sænke administrations-omkostninger Central (global) strategisk management

10 Global vs. local Sprogmedarbejderen administrerer balancen i dagligdagen mellem global brandingstrategi og lokal tilpasning Sprogmedarbejderen arbejder på at skabe forståelse for og accept af moderselskabets centrale beslutninger og samle input fra datterselskaberne og feedback fra markederne

11 Kommunikationsflow mellem moderselskab og datterselskab

12 Undersøgelse i moderselskabet & datterselskaberne
*hvad topledelsen mener, virksomhedens står for, og hvordan den tror, omverden ser på virksomheden, (Cobweb-test) *hvordan topledelsen ser datterselskabernes rolle i den internationale koncern, *hvilken holdning topledelsen har til kommunikation med datterselskaberne *i hvilken grad de globale værdier er kommunikeret og forankret i datterselskaberne, og *hvordan kommunikationen mellem moderselskab og datterselskab generelt opleves af datterselskaberne


Download ppt "Der er penge i kommunikation"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google