Kommunikation / it.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Energi- & Vandværkstedet
Readymades / genbrugskunst
Manuelle målstyrings-tavler
Udarbejdelse af poster
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Kommunikation/IT eksamen
Arbejdspladsudvikling
Vi gennemførte en række interview ifm
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Sprog/billeder på Internettet
Computerens anatomi.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Hvor der er fokus på klimaet.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Skoleporten Hvordan tilpasser jeg layout mulighederne i
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Reduktion AM 2009.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Snak med din sidemand om dette et par min.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Trigonometrisk Lommeregner
Tv-reklame.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Perspektivkort Bruges til at udvikle en ide! Idégenerer ud fra fremtidsscenariet eller perspektivet. Vurder hvorledes perspektivet kunne forbedre, tilføje.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Reklameanalyse Walkthrough.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
Læreren som læringsleder
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
mens animationen kører afprøve andet design
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Skabelon mailopsætning
Innovation.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Barnesyn og børneperspektiv
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Kommunikation / it

HV-Modellen Hvad er budskabet? (hvad vil vi fortælle): Vi vil gerne formidle og gøre folk opmærksomme på verdens klimaproblemer. Hvem skal vide det? (hvem er målgrupperne): Vi satser på at få budskabet ud til alle forbrugerne. Hvorfor? (hvilken værdi har budskabet for modtageren): Forbrugerne er dem der pt. har største indflydelse på om vores miljø skal forbedres, hvor meget og hvordan det skal gøres. Forbrugerne er dem med penge i lommerne, og det er dem der skal kunne gøre en forskel. Hvordan skal budskabet udformes? (hvorledes trænger vi igennem): Budskabet skal udformes, så alle kan forstå og vide at de, som den enkelte forbruger, kan være med til at gøre en forskel. Vores hjemmeside giver et lille indblik, men er beregnet til at skulle annoncere om miljømessen.

…. Hvem er kommunikator (hvem står som afsender): Afsenderen er Kulløse Miljømesse Hvorledes skal budskabet nå ud til målgruppen (hvilket medier skal vi vælge): Vi satsede på noget de fleste har adgang til. Grunden til vi valgte netop dette (hjemmeside), er at vi har bedre muligheder for; uddybende proces (bearbejdning), større illustrationer og eventuelt link til miljøsider (eks. Danmarks miljøportal) Flyers kan bruges i sammenhæng med hjemmesiden, og det kan være via flyers eller artikler at folk bliver gjort opmærksomme på hjemmesiden. Hvornår: Til sommer, hvor folk gider at gå udendørs. Hvor hyppigt: 1 gang om året. Hvorledes virker det (hvilket resultat opnåede vi): Vi opnår at folk endnu en gang bliver gjort opmærk som at der er miljøproblemer som vi skal have rettet op på. Jo flere gange folk bliver gjort opmærksomme på at der er nogle problemer der skal løses, jo større chance er der for at problemerne bliver løst. Messen er blot en af mange kommunikationsmuligheder.

AIDA Modellen Attention: Vi får folks opmærksomhed gennem aviser og flyers. Her bliver folk gjort opmærksomme på hjemmesiden. Interest: Hjemmesiden skal vise forskellige muligheder og ting man opleve/prøve på messen, så folk får interesse for at komme der ud og se messen. Desire: Her skal folk vælge om de har lyst til at komme ud og vide mere om miljøet, og om hvordan de kan være med til at gøre en forskel. Action: Folk ved nu at de kan være med til at gøre en forskel, og det er her skal de gøre deres tanker til handling.

Opbygning af siden Designovervejelser:

Redskaber Vi valgte at bruge programmet Notepad++, som et et program der er godt egnet til at skrive html i. Det viser hvilke koder der hører sammen, og det gør det meget nemmere at holde styr på, i forhold til det normale notesblok som findes på computere.

Sidemenu Open source fil:

Vores færdige produkt

Visuelle virkemidler Overvejelser vi gjorde os Skyerne: Vi valgte at bruge en baggrund med skyer, for at skabe en rolig baggrund, og samtidig få folk til at tænke over at det har noget med miljøet at gøre Logoet: Logoet viser en jordklode i negativ billede. Den skal illustrere at jorden kan blive forurenet, hvilket skal forhindres. Den er sat op så den danner modsætning til forsidens billede. Farverne: Blå skaber tryghed og viser stabilitet og kvalitet Grå illustrere materielle værdier og teknologi Grøn er et udtryk for naturen Kan symbolisere håb og balance

Projektforløbet Vi satsede på at få et simpelt men beskrivende produkt. Som det ses på skitsen og det færdige produkt, satsede vi meget på det simple. Det ville give et uklart budskab, hvis det var for indviklet. Hjemmesiden er trods alt kun et hint, til at folk kan komme til messen. Vi valgte dog at indsætte forskellige oplysninger, så folk kan få et indblik i hvad messen går ud på.

Efterbehandling Faglige aspekter: Vi har brugt meget af den viden vi har tilegnet os i faget, ud fra de faglige mål. Almen viden, og idéen om hvordan man vil have et produkt, ved at sætte sig selv som forbrugeren. Forbedring af produktet: Udvidelse af siden, mere professionelt design og opsætning, flere oplysninger, jævnlige opdateringer. Hvad har du lært: Kendskab til brug af værktøjer på computeren til fremtidige opgaver. Designovervejelser til f.eks. Illustrationer, og andre projektforløb hvor noget kreativt kan indgå. Planlægning om at gå fra skitser og skabeloner til et færdigt produkt.