Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed."— Præsentationens transcript:

1 ”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed om projektet. Valget af medie(r) er frit, men det foretages med velbegrundede skriftlige overvejelser. Produktet / produkterne behøver ikke at være fuldt implementeret.” Forestil dig at året er 2031. Skolerne i udkantsdanmark er blevet omdannet til små e-learningcentre. Forbundet digitalt til store superskoler i København, Odense og Århus. Regeringen har centraliseret landets folkeskoler og gymnasier. • Samme høje faglige niveau i hele Danmark. • At mindske transport. • Mindre CO2 udledning. • Flere elever pr. klasse uden at belaste arbejdsmiljøet. Lavet af: Mads Stege Klasse 1.6 d. 7. maj, 2012 Roskilde Tekniske Gymnasium ”Men kan alle følge med?”

2 Tanken bag projektet:  Forståelse.  Læringsstile.  Redskaber, kommunikation, spørgsmål.  Selvtillid, lære fra sig.

3 AfsenderBudskabMedieModtagerEffekt Hjemmeside: Visitkort: Kommunikationsmetoder & Laswells 5 spørgsmål: Hjemmeside > Blog Visitkort > Brochurer Plakat > SMS-beskeder Blev budskabet modtaget positivt eller negativt? Hvilke dele var dårlige/gode? Ændringer og tilføjelser af disse rettelser. Nyt budskab skabt ud fra gamle budskab. Implementering af nyt budskab. Min hjemmeside og jeg, udsender et bestemt budskab. Budskabet går ud på at folk kan lære lettere, og lære mere i deres timer. Budskabet er til elever og studerende, på et mellem til højt fagligt niveau. Jeg bruger 3 forskellige kommunikationsmidler; En plakat, visitkort og en hjemmeside. Folk lærer om hvordan de lettere og mere effektivt kan lære i deres undervisningstid. Plakat:

4 •Anonym nr. 12: ”Det skal være overskueligt, med nemme og hurtige forklaringer. Der skal være en søgefunktion, så man kan finde lige præcis det man leder efter. Evt. også et kommentarfelt, så man kan hjælpe hinanden.” •Anonym nr. 16: ”Den skal være meget overskuelig, og så skal der være brugbare eksempler.” •Anonym nr. 19: ”Det skal være overskueligt og med mulighed for at vælge hurtigt i en oversigt. Gerne med illustrationer, animationer og lignende.” Iterationsplanlægning & User Stories:

5 VisitkortHjemmesiden Designfasen & tidlige prototyper: Plakaten

6 Logoet: E=mc^2? Non vi, sed mente Blå farve: Intelligens, loyalitet, stabilitet. Gul farve: Logisk tankegang, optimisme, vitalitet. Brun farve: Tryghed, trivsel. Position: bogen, ”manglende ben”, fremskydt bryst, afslappet holdning ”ugle-stereotypen”.

7 Respons fra brugerne: Overordnet indtryk/indskydelse? Hvad var godt? Hvad var dårligt? Eventuelle forbedringer?

8 Færdige produkter:  Visitkortet:  Jeg tilføjede lidt mere info om hjemmesiden.  Jeg lavede samme baggrund over hele kortet.  Der blev tilføjet kontaktinformationer.  ”SCIRE-Projektet” blev sat øverst oppe, og er nu centraliseret.  Plakat:  Jeg ændrede skrifttypen fra Times New Roman til Calibri.  Skriftstørrelsen på teksten blev ændret fra 28 til 30.  Ændring af overskriftens hældning.  Ugle-logoet er blevet gjort større.  Hjemmeside:  Størrelsen af Youtube-logoet blev ændret til en mindre version.  ”Velkommen”’s skriftstørrelse blev ændret fra 22,1 til 28.  Menuen til venstre er blevet rykket lidt ned.  Afstanden mellem hver knap i menuen blev forøget.

9 Hvad har jeg lært?  Værdien af teorien bag kommunikationsmetoder.  Værdien af brugernes mening.  Sortering i disse.  Udvælgelse af user-stories til brug af produkt-skabelse.  Rette eventuelle fejl, eller mangler, samt overveje hvilke rettelser der skal implementeres.  Planlægning af medier.  Hvilke værktøjer jeg får brug for.


Download ppt "”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google