MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

LEAN Akademy.
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Fra undersøgelse til forandring Formidlingskonferencen 7.–8. marts 2006.
Lederudvikling.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Arbejdspladsudvikling
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Kompetenceudvikling i ISS
Skabelon til strategisk plan
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Det autentiske menneske
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
CSI i forsvaret.
Stress og ledelse.
Temadag Hvordan løfter vi mængden af overtrædelsessager affødt af Naturstyrelsens § 3-opdatering?
Projektlederens rolle(r)
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Økonomi og organisation
“Cheshire Puss,” she began, …… ”Could you tell me, please, which way I ought to go from here?” “That depends a good deal on where you want to get to,”
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Gruppeudviklingssamtaler
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Forceret proces Introduktion til design og facilitering af netværk samt workshop 6. november 2008, Science kommuner Tore Wanscher Partner, Wanscher og.
Hvordan griber vi det an? En stor del af de ambulante patienter vil have behov for støtte til at være aktive i hverdagen.
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Den professionelle projektorganisation. Projektorganisationenen Udfordringer i 1999  Manglende overblik over opgaverne  Ineffektiv udnyttelse af ressourcerne.
Innovationskultur i Aarhus Kommune Hvorfor nu det der opfinder-noget? -Fortællingen om arbejdet med innovation og effektivisering af kommunens drift……
Karin Zastrow– ZASTROW & Co. LEDERBOLD® - Bedre ledere!
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Kompetencestrategi med mening
Ny nordisk skole Mandag den 2. februar 2015
Ledelse i forskellige retninger
H. LUNDBECK A/S Kortlægning af modstandene. H. LUNDBECK A/S Mine medarbejderes synspunkter Ingeniørerne inddrager os ikke De inddrager os i sidste øjeblik,
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Hele mennesker skaber hele løsninger.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 1. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW FAGETS EMNER OG STRUKTUR Operationel analyse af webadfærd Bredt fag. Både.
Version 1.0 d LPJ EK Netværk Ledelse og coaching - et forum for ledere i EK, der ønsker at udvikle sine kompetencer inden for coaching Gruppen.
organisatoriske kompetencer
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Morten Madsen HR chef Vald. Birn A/S. VALD. BIRN A/S Nordeuropas største støberikoncern – Koncernhovedkvarter i Holstebro Total ca. 650 medarbejdere i.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
ErgoMap® Corporate Occupational Health Service (COHS) Novo Nordisk A/S Jacob Ragborg KASPER KOFOD Denmark Ergonomiseminar 2012.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Skriv jeres overvejelser på en flipover og hæng den op i lokalet.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene

Beowulf går igen i vores kultur

54 medarbejdere i Svendborg

Årlig event med træning og sjov

Alle gik 8 meter på 600 o varme gløder

Vores 52 kolleger i Mozambique

Mads Kjær ?

Sved i vores Squash og Fitness center

Årets lærling Dragan

Forslag til sted for nyt kontor...

Hvorfor IIP? • Linke kompetenceudvikling med forretningsstrategien • Målbart

Det første der skal gøres Kommunikationsplan Sikre dialog og commitment

Gap Analysen • 8 indikatorer bestået • 2 ikke bestået • 2 var lidt usikre

Projekt Beskrivelse • Strategi • Aktionsplan og budget • Kommunikationsplan • Roller i teamet • Arbejdsbetingelser • Ressourcer • Tidsplan

Implementeret af Teams Team 1: Visualisering af vores strategi – Banners – Screen savers – Best practise for opdatering og kommunikation

Implementeret af Teams Team 2: Standardiseret strukturen i vores business plans – Plan for struktur i bus.plans – Gøre strategien operationel

Implementeret af Teams Team 3: Definer ansvarsområde og mål i forhold til strategi og business plan – Nye aktive jobbeskrivelser der: • linker til strategien • beskriver udviklingsbehov

Implementeret af Teams Team 4: Corporate Values – Dialog på tværs af afdelinger – En stafet med værdier

Implementeret af Teams Team 5: Sikre optimal introduktion til jobfunktionen • Nyt introduktionsprogram – Over længere periode – Med mere ansvarlighed – Mere tilfredshed for den nyansatte – Forøget produktivitet

Implementeret af Teams Team 6: Synliggør alt det gode vi gør og aflivning af janteloven – Store rør til at vise status ifht. mål – Flipovers i indgang til hver afdeling der synliggør opnåede mål – Elefantordenen

Implementeret af Teams Team 7: Find et system til at sikre god feedback og coaching – 10 bud for en leder – Feedback øvelser 1.Jeg bruger coaching (se forskel der gør forskel) 2.Jeg bruger feed-back 3.Jeg er committet 4.Jeg er et eksempel 5.Jeg skaber teamånd 6.Jeg er empatisk 7.Jeg er proaktiv (ansvar via handling) 8.Jeg giver info videre 9.Jeg har tid til Jeg lever efter vores værdier

Implementeret af Teams Team 8: Hvordan finder vi tid til udvikling – Ny evalueringsform til bedre at måle effekten

Resultatet •Certifikat på at vi er en Investor in People •Markedsværdi •Bundlinie resultat godt

Resultatet i organisationen ”Hvad er den største forskel hvis du skulle beskrive vores firma før og efter IIP?”

”Meget bedre atmosfære”

”Vi er mere opmærksomme på værdier og hvad der motiverer os”

”Mere ansvar for ens udvikling”

”Strategien er blevet mere praktisk, så vi ved hvor vi er på vej hen”

”Ikke nogen stor forandring på før og nu”

Lessons Learned Hvilke råd har vi til jer? –en vedholdende projektledergruppe –Ledelsen skal være 110% commited –Kommunikation –Hold det simpelt –Gør det sjovt –Involvér medarbejdere i processen (Alle?) –Afsæt tiden til det

The way Forward •1 års fødselsdag •Recertificering ´04 •Afrika

Organisations don’t change......People do