Download præsentationen
Offentliggjort afAugusta Mortensen Redigeret for ca. et år siden
1
Ny nordisk skole Mandag den 2. februar 2015
Praktisk pædagogiske metoder til feedback og evaluering Pia bælum christensen
2
1.Feed up: mål- udfordring -forpligtigelse 2. Feed back: vise vej fagligt – selvregulering 3. Feed forward: hvor skal vi nu hen
3
Hattie siger: Per Fibæk Laursen hævder, at Hatties undersøgelse viser, at meget af det vi drøfter i den offentlige debat om skolen, kun er af symbolsk betydning
6
Feed up Tydelige læringsmål synlige for eleverne - visuelt, auditivt Introduktion til dagens læring max.15 min. Tjek om introduktionen er forstået
7
RØD – GUL – GRØN Rød: jeg har ikke forstået og ved ikke hvad jeg skal Gul: jeg er lidt i tvivl Grøn: jeg ved præcis hvad jeg/vi skal og kan og kan godt starte
8
Feed up på status af farverne:
Feed up på status af farverne: …..De gule finder en grøn og stiller spørgsmål …… jeg hjælper de gule, de grønne går i gang, de røde tager en løbetur rundt i gården ……. Jeg hjælper de røde, de grønne finder en gul og forklarer - Forudsigeligt at alle får hjælp, men ingen forudsigelighed i metoden/strategien !!
9
Jeg må arbejde overalt
10
Jeg må arbejde i klassen og ved bordene uden for døren.
Jeg må arbejde i klassen og ved bordene uden for døren. hvornår får jeg grønt kort? eks.- når jeg ved at du ikke pjatter
11
Jeg må arbejde i klassen.
Jeg må arbejde i klassen. Hvordan får jeg gult kort? eks. -når du har lært at læse hele opgaven igennem
12
Evaluering Summativ Formativ
18
Selvevaluerings niveau
Feed up Feed back Feed forward Opgave niveau Proces niveau Selvevaluerings niveau Trivselsniveau
20
Elevsamtale
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.