Det autentiske menneske

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Nørremarkskolen 30. oktober 2013
At forholde sig professionelt Anne Skov
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Haslebo, relationer i organisationer kap. 14/15
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
”Sammenhængende patientforløb i psykiatrien”
Old timers and newcomers
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Darum skole 4. november 2013.
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Thomas’ ledelsesværktøjer
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
NOEA/Aalborg Universitet
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
Skolebestyrelsen & værdier
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Vejlederens kommunikation
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
Lærerprofessionen.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Marielund Psykologisk Praksis og Kursussted Min egen recoveryproces Vendepunkter Udløsende.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Ledelse i forskellige retninger
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
Infomøde cand.selv – cand.mentor
Læringspunkter modul 1-5
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
organisatoriske kompetencer
Lederkonferencen 9. juni 2010
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.1 – Forventninger og motivation Anders.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Brugervejledning: Med inspiration fra Jan Tønnesvangs teorier om ”Psykologisk ilt” har vi udviklet dette materiale til brug Ved afvikling af medarbejderudviklingssamtaler.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
PUK Et team af pædagogiske udviklingskoordinatorer i VVK C
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Det autentiske menneske Autentisk lederskab© Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For Ledere

AUTENTISK LEDERSKAB© Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb Individuelt møde Træning 1. opfølgning 2. opfølgning 1. møde 1. modul 2. modul 3. modul Træning Træning Træning Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger Lederetyper I et typepsykologisk perspektiv inkl. JTI® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse Awareness = Konfrontation+Empati ”Træning i autentisk kon- takt & Kommu- nikation” Kreativitet, Meditation & Teamudvikling - Fra hvordan? Til sådan! - Nye ressourcer & muligheder Psykologiske Type: teori og forståelse Tillid, relation, inspiration & ejerskab Øget kommunikations- & beslutningskompetence Mandala ”dit NU og fremtid” kreativ proces i farver, natur, maling Typers Kommunikations & Beslutningsmønster Selvværd og selvtillid Afspænding & Meditation Coaching/supervision & Feedback; Med GTI GestaltType-Indikator Udviklingsøvelser og udviklingsplan Videre handlingsplan, afslutning, feedback & hygge Tidsforløb over ca. 6-7 mdr.

1. møde Hvad er behovet? Dialog/Oplæg Formålet defineres ”hvad vil jeg/vi gerne opnå”? Indhold skal give mening! Hvordan, hvorfor, hvorledes? Udbyttet skal kunne defineres! Forventninger skal afstemmes! Forudsætninger for succes skal afklares og aftales! Se indstillingspilen* Dialog/Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger

1. modul: Din types muligheder Ledertyper I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse Formål: Indsigt i egne og kollegaers præferencer & værdier, med det formål at videreudvikle lederen og teamets kommunikations og beslutningsmønster. Indhold: 1. Individuel Typecoaching: Udefra tema og behov 2. JTI Typeprofil. Personlig psykologisk profil 3. Psykologiske typer: teori og forståelse 4. Roller og de psykologiske præferencer 5. Ledelse, type og motivation 6. Teamledelse, teamroller og forandring 7. Træning og refleksion Udbytte: Forøget kommunikations og beslutnings- bevidsthed hos den enkelte. Forøget samspil mellem personen og omgivel- ser = bedre trivsel og engagement. Øget forståelse af sig selv indefra/udefra.

2. modul: Kontakt & Kommunikation Awareness* = Konfrontation+Empati ”Træning i autentisk kontakt & Kommunikation” *Awareness-begrebet Betyder ufokuseret ”vågenhed” som sætter mennesker i stand til at ”stille skarpt” på et fænomen (tanker, følelser, ord, handlinger) når det er nødvendigt for situationen. Formål Bevidstgøre og udvikle den enkelte kontakt, kommunikations og handlemønster, så relevante behov for kreativitet, begejstring, konflikthåndtering udvikles. Indhold Træning og feedback i præcis kommunikation og kontakt med terapeutiske værktøjer som GTI GestaltType-Indikator m.m. Udbytte Større integritet og autensitet hos den enkelte! Det muliggøre: Mere autentisk selvtillid Bedre selvværd og relationer Større gennemslagskraft Øget livskvalitet og arbejdsglæde

3. modul: Kreativitet og nye muligheder Formål At forøge den enkeltes koncentration, kreativitet og mentale ressourcer gennem fantasi, male, meditations, afspændings- og kropsøvelser. Indhold Afspændings- og meditationsøvelser til oparbejdelse af mental kondition og mindre stress. ”Dit klareste udtryk” i mandala/tegning/maling, storrytelling på lærred – Nu og fremtid. Afslutning, afrunding, feedback og hygge. Udbytte Øget mental kondition & mindre stress. Øget bevidsthed om dine indre ressourcer. Større kreativitet, vilje, mod og fantasi i jobbet! Det giver engagerede medarbejder. Evnen til med din vilje at dirigere energier i en hvilken som helst retning og på en måde, som det specifikke formål, hensigten og behovene kræver. Kreativitet, Meditation & Selvudvikling - Fra hvordan? til Sådan! - Nye ressourcer og muligheder Eks. Mandala

1. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Coaching & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer. 1. opfølgning

2. opfølgning 2. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Coaching & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer

INDSTILLINGSPILEN Indstillingspilen viser at det rette engagement, der skabes fra starten, vil være skabende for processen og udbyttet. Gennem tillid og forståelse for den enkeltes individuelle behov og parathed i udviklings- og forandringsprocesser, kan det rette engagement kun skabes. Det giver mening og formål og har en varig betydning for den nuværende og kommende succes.