Rammer, indhold og formål

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
Advertisements

Børn med gennemgribende udviklingsforstyrrelser
Velkommen til workshoppen
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
KIE-modellen på museum
Når lærere samarbejder med forældre
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Skolebestyrelsens opgaver
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Det udvidede klasserum
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Elevinddragelse – fordi sammen skaber vi skole
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Forberedelse og hjælpemidler til adresse suppleringsopgaven – Informationsmøder.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Midtvejsstatus for pilotprojektet LP-modellen i det kommunale dagtilbud Octavia, Roskilde 14.september 2010 kl Pia Guttorm & Ole Hansen.
Indvielse af webantologien:
Øget fokus på differen- tierede CL struktureres anvendelighed i forhold til en generel kønsspecifik indlæringsproblematik Nye arbejdsmetoder/nyt værktøj.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET ET FÆLLES PÆDAGOGISK GRUNDLAG: HVAD VIRKER? KONFERENCE OM HANDLINGSPLANER FOR ØGET GENNEMFØRELSE 11. DECEMBER 2013 PER.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Skolen og den sociale arv
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Planlægning, proces og evaluering
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
LÆRING, DER SES!.
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
SKOLEBESTYRELSENS ÅRSBERETNING
Vision mission værdier handleplaner
Nye tider i Kundeservice Hvad sker der, hvad kan vi forvente os?
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
Niels Brock – før, nu og i fremtiden Udvikling af Best Practice i forbindelse med praksisrelateret undervisning i grundfaget dansk Susanne Krog Duerlund.
Den gode læge Yngre Lægers politik. Tre visioner Det gode patientforløb Den gode uddannelse og karriere Den gode arbejdsplads.
Status for DGI’s udviklingsprojekt :
- Kom tættere på dit barns skolegang
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Lærerrolleprojektet Titel: ’Nye lærerroller på VUC – øget gennemførelse gennem social ansvarlighed’ Formål: At nedbringe fravær og frafald på.
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Undervisningsmateriale til introduktionskurset den 6. september 2018
Forsikringsudvalget v/Gunnar Sørensen
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Projekt: Koncept til formidling
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Trin 1 – 2. skoleperiode 14 uger
Evaluering af Sæt skub i egu!
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Rammer, indhold og formål Projektets baggrund Rammer, indhold og formål

Mål Projektets mål er at udvikle læringsmiljøer og undervisningspraksis, som kan fremme motivationen og læringslysten for de elever, der er - eller er i risiko for at blive- marginaliserede i undervisningen.

Undersøgelse Sammen skal konsulenter og lærere undersøge og udvikle undervisningsforløb, der rummer mulighed for inklusion og udvikling af ”alternativ” faglighed og kompetencer. Det er vigtigt at pointere, at lærerne også har mulighed for at øve indflydelse og give input til konceptet.

Rammer CFU Sjælland administrerer projektet, og en række pædagogiske konsulenter derfra indgår i et samarbejde med de deltagende klassers lærere. Konsulenter fra tre kommuner er deltagere og sparringspartnere i projektgruppen bestående af Mette Tew og Bent Nygaard.

• Computerspil i undervisningen • Innovation i undervisningen Indhold 6 fokusområder er udvalgt til at være udgangspunktet for udviklingsarbejdet: Værdier på spil • Lego Wedo • Lego Mindstorm • Computerspil i undervisningen • Innovation i undervisningen • Samarbejdende læring

DELTAGENDE KOMMUNER Faxe Guldborgsund Næstved Vordingborg

FAXE KOMMUNE Sofiendalskolen Haslev Projekt: Camp 10 klasse Tidspunkt: Kontaktperson: Dorte Ritz Nissen Mail: donib@faxekommune.dk Konsulent: Mette Tew Mail: mjt@ucsj.dk

FAXE KOMMUNE Grøndalsskolen Haslev Projekt: Innovation, Step by step Tidspunkt: Kontaktperson: Kirsten Lehmann Mail: kea0737@live.dk Konsulent: Mette Tew Mail: mjt@ucsj.dk

GULDBORGSUND KOMMUNE SUNDSKOLEN – NYKØBING F Projekt: Camp 7. klasse Tidspunkt: Kontaktperson: Karen Pedersen Mail: k-pedersen@post.tele.dk Kontaktperson: Michael Nielsen Konsulent: Mette Tew Mail: mjt@ucsj.dk

NÆSTVED KOMMUNE Borup Ris Skolen Fuglebjerg Projekt: Cooperative Learning Tidspunkt: Kontaktperson: Anne-Louise Boelsmand Mail: aboel@naestved.dk Konsulent: Lone Nielsen Mail: lie@ucsj.dk

NÆSTVED KOMMUNE HOLSTED SKOLEN – NÆSTVED Projekt: Værdier på spil Tidspunkt: Kontaktperson: Conny Petersen Mail: cspet@naestved.dk Konsulent: Kirsten Schiøtt Hansen Mail: ksh@ucsj.dk Konsulent: Bent Nygaard Mail: bny@ucsj.dk

NÆSTVED KOMMUNE HOLSTED SKOLEN – NÆSTVED Projekt: Lego Mindstorm Tidspunkt: Kontaktperson: Conny Petersen Mail: cspet@naestved.dk KonsulentMikael Scheby Mail: mks@ucsj.dk

NÆSTVED KOMMUNE KILDEMARKSKOLEN – NÆSTVED Projekt: Computerspil i undervisningen Tidspunkt: Kontaktperson: Gregers Lau Hansen Mail: grhan@naestved.dk Konsulent: Andreas Binggeli Mail: abi@ucsj.dk

NÆSTVED KOMMUNE Lundebakkeskolen – Toksværd Projekt: Cooperative Learning Tidspunkt: Kontaktperson: Helle Due Bense Mail: hedbe@naestved.dk Konsulent: Lone Nielsen Mail: lie@ucsj.dk

VORDINGBORG KOMMUNE 10 Klassecentret Vordingborg Projekt: Camp Tidspunkt: Kontaktperson: Klaus Da-Cunha Mail: klcu@vordingborg.dk Konsulent: Mette Tew Mail: mjt@ucsj.dk

VORDINGBORG KOMMUNE Hjertebjergskolen, Stege Projekt: Lego Wedo Tidspunkt: Kontaktperson: Ane Barfoed Mail: Konsulent: Mikael Scheby Mail: mks@ucsj.dk

VORDINGBORG KOMMUNE Kastrup Skole, Vordingborg Projekt: Lego Mindstorm Tidspunkt: Kontaktperson: Charlotte Korup Mail: char4735@kastrupskole.dk Konsulent: Mikael Scheby Mail: mks@ucsj.dk

VORDINGBORG KOMMUNE Ørslev Skole, Ørslev Projekt: Lego Wedo Tidspunkt Kontaktperson: Bent Nielsen Mail: beni@vordingborg.dk Konsulent: Mikael Scheby Mail: mks@ucsj.dk

Kommunikation Der er oprettet en wiki, som vi skal kommunikere i. Alle tekster vil blive lagt her, og det er også her I skriver jeres kommentarer til projektet. Vi prioriterer denne del højt, fordi videndeling er vigtig i et udviklingsarbejde.

Tidsplan år: Projekterne gennemføres med deltagelse af CFU-konsulenter. Skolerne får besøg af konsulenten 1 eller 2 gange. Skolerne arbejder videre med det enkelte projekt. Der gives vejledning, evt. pr. mail fra konsulenten. Der kommunikeres i wikien - videndeling

TIDSPLAN 2. ÅR. Skolerne arbejder videre med projektet på egen hånd. Der kommunikeres i Wikien – videndeling Evalueringen fortsætter?

Evaluering Evalueringen sker i et tæt samarbejde mellem skolerne, de kommunale konsulenter og CFU-konsulenterne. Vi vil anvende SMTTE-modellen. Spørgsmålene til selve evalueringen udarbejdes senere.