Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indvielse af webantologien:

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indvielse af webantologien:"— Præsentationens transcript:

1 Indvielse af webantologien:
Introduktion til naturfagsdidaktik

2 Plan Kort præsentation af antologi, forfattere og redaktion (Martin K. Sillasen) Traktement Hjemmesiden (Lars Bo Kinnerup) Redaktionelle proces (Jens Jakob Ellebæk) Præsentation af forfattere

3 Kort om webantologien Introduktion til naturfagsdidaktiske temaer for lærerstuderende: 16 temaer Oversigtsartikler med fokus på anvendelse i skolens naturfagsundervisning Tager udgangspunkt i nyeste udviklings- og forskningsbaserede viden om feltet Videoklip, hvor forfattere og andre aktører fortolker temaet i forhold til undervisningspraksis Litteraturliste og andre inspirationskilder 22 forfattere, 2 redaktører, webmaster & Video, korrekturlæser, controller, intern projektleder og NTS-projektleder Planer om opdatering / udvidelse af konceptet

4 Partnere og financiering
Finansieringsdel UC NatNet Kr Professionshøjskolerne Kr NTS-Centeret Kr I alt Kr

5 FORFATTERE TEMA Evaluering i naturfagene Thomas Bech Lillelund (UCN)
Modelbegrebet Benny L. Johansen (VIA) Harald Brandt (VIA) Kompetencer Steffen Elmose (UCN) Naturfag som almendannelse Kaj Smedemark (UC Syd) Læringsteori og naturfag Gert Wahlgren (UC Syd) IT i undervisningen Praktisk og undersøgende arbejde i naturfagene Lars S. Jakobsen (UCC) Peter Mikael Bom Hansen (UCC) Dialogen i naturfagsundervisning Sanne Schnell (UCC) Læringsmiljøer og – situationer Ulla Linderoth (VIA) Pernille Andersen (VIA) Tværfaglighed og projektarbejde Lars Bo Kinnerup (UCSJ) John Andersson (UCSJ) Læremidler og faglig læsning Jørgen Haagen Petersen (UCSJ) Rene B Christensen (UCSJ) Kønsroller i naturfagene Helge Kastrup (UCC) Jeffry Mallow (Loyola University) Motivation og interesse Niels Bonderup-Dohn (Aarhus Universitet) Hverdagsforestillinger og naturfagsundervisning Birgitte Lund Nielsen (VIA) Inklusion og differentiering Kim Negendahl (VIA) Peer Daugbjerg (VIA) Naturvidenskabens væsen og naturfagsundervisning i folkeskolen Keld Conradsen (VIA)

6 Redaktion Redaktører: Steffen Elmose (UCN) og Jens Jakob Ellebæk (UC Syd) NTS-projektleder: Lars Bo Kinnerup Webmaster og videoproduktion: Rune Skeel- Gjørring (NTS) Korrektur: Journalist i NTS-centeret Projektleder: Martin K. Sillasen (VIA)

7 Hjemmeside (Lars Bo) Webantologi går i luften 1. august 2014

8 Redaktionelle proces (Jens Jakob)
UC NatNet og NTS – UC miljøer bredt repræsenteret håb om stærk national forankring Lokal ekspertviden brugbar nationalt Fagdidaktiske temaer meldt ud på forhånd / mulighed for egne forslag til temaer 2013 2014 August 2014 Ansøgningsfrist Synopsis kommenteret Skriveperiode Præs. BB Åbning af web.

9 Redaktionelle linjer Forskningsbaseret Praksisrelevant
Introtekst til det fagdidaktiske felt Mulighed for tekster med ”kant” / stor grad af frihed til at anføre nye vinkler/argumentationer

10 Præsentation af to oplæg fredag
Birgitte Lund Nielsen (VIA): Hverdagsforestillinger og naturfagsundervisning Peer Daugbjerg og Kim Negendahl (VIA): Elevers læring gennem undersøgelse og læsning Tidligere på dagen: Thomas Bech Lillelund Andersen (UCN) Evaluering for læring


Download ppt "Indvielse af webantologien:"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google