E r h v e r v s c a s e T i v o l i A / S Terminsprøver Marts 2007 HHX Århus Købmandsskole, Vejlby 2.D af Alattin Simsek.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Advertisements

A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
Kapitel 2.
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Markedsvurdering.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Oplevelser i effektiv kvalitet
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Lektion 7: Ufuldkommen konkurrence
Mogens K. Skadborg exam.art.phil., MEVO Overlæge
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
6. Virksomhedens indtægter
Virksomheder - definition
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
Generalforsamling 20. marts 2014
1 DVCA Strategi Payoff: DVCA - Brancheforeningen for venturekapital, kapitalfonde og business angels.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
11. Virksomhedens indtægter
Lavet af: Marie, Inci og Fitim Jeg bor i Danmark Til quiz!
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Notat I et notat vil der normalt optræde følgende elementer: – en problemstilling og baggrunden herfor – forskellige løsningsforslag – en gennemført faglig.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Snak med din sidemand om dette et par min.
Danskernes viden om Blu-ray Udarbejdet af IUM april 2010.
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
Business to Business På den JYSKe måde…...
Hvis du ønsker at opnå fremragende
6. Virksomhedens indtægter
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
Erhverscase: Århus Charter
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Handlingsalternativer
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Mogens Michael Møller og Christina Melvang MiljøForum Fyn Middelfart d. 18. april 2016 Energiscreening af over 100 SMV’er – hvad har vi lært?
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Parametermix - promotion
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Branding afsætning.
Præsentation af resultater fra visionsmåling
Plan for øget kundetilfredshed
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

E r h v e r v s c a s e T i v o l i A / S Terminsprøver Marts 2007 HHX Århus Købmandsskole, Vejlby 2.D af Alattin Simsek

Virksomhedsbeskrivelse GGrundlagt 1843 af Georg Carsensen TTraditionsfuld have (mangfoldigt forsamlingshave i nationale dage) 33 store- og små aktionærer MMålgruppe: PPrimært: Børnefamilie segmentet SSekundært: Kulturelle (ældre) og ”Fredagsrockerne” segmenterne TTilfredsstillende rentabilitet (AG = 12 %) DDifferentieret oligopol konkurrenceform IInnovativt indgangsvinkel KKundetilfredshed på 95 % KKvalitet for øjet Alattin SimsekErhvervscaseÅrhus Købmandsskole/HHX Vejlby

Succeskriterier GGodt vejr ÅÅrskortet IInnovativt indgangsvinkel PPublic Relations SStorebæltsbroen og øresundsbroen Alattin SimsekErhvervscaseÅrhus Købmandsskole/HHX Vejlby

Problemstilling Ikke optimal udnyttelse af jyder og fynboer segmenterne UUdgør kun 10 % af Tivolis kunder UUoptimal udnyttelse af mulige potentielle kunder UUoptimal omsætning JJyder + Fynboer ≈ 60 % af den danske befolkning FFlere besøgende fra Sydsverige end fra Jylland og Fyn. SSydsverige ses som nærområde Alattin SimsekErhvervscaseÅrhus Købmandsskole/HHX Vejlby

Løsningsforslag Tivoli A/S kunne markedsføre sig selv bedre overfor jyder og fynboer konsumenterne. Tivoli har mange tilbud, som kunne komme jyder og fynboer til gode, men de er ikke så gode til at markedsføre det overfor denne målgruppe. F.eks. kunne de foretage sig promotionsformer, der separat er målrettet mod jydernes og fynboernes interesser og behov. Det kunne bl.a. være outdoor-reklamer, som man kun ser ovre i København. Det ville vække større interesse hos de jyske og fynske kunder, hvis disse outdoor-reklamer også blev gennemført i Jylland og Fyn og dermed vil de blive implementeret i disse kunders top-of-mind. Outdoor-reklamer målrettet med særlige tilbud og rabatordninger som f.eks. gratis transport, kunne give en større præferencegrad til at få disse segmenter til at vælge Tivoli i København, frem for de sædvanlige besøgte Djurssommerland, Legoland mv. Alattin SimsekErhvervscaseÅrhus Købmandsskole/HHX Vejlby

Positive og negative konsekvenser + Flere potentielle kunder fra Jylland og Fyn = Større omsætning. + Udbredelse af PR, da flere jyske og fynske kunder vil omtale Tivoli. + Et bedre national forlystelsespark, da jyderne og fynboerne udgør 60 % af den Danske befolkning. + Konkurrencen mellem de jyske og fynske forlystelsesvirksomheder bliver snævrere og Tivoli bliver mere konkurrencedygtig, da de henvender sig mere til disse segmenter. ÷ Udbydelse af gratis transport til de jyske og fynske kunder, kan påvirke bruttofortjenesten negativt, hvis ikke efterspørgslen bliver tilstrækkelig høj. ÷ Outdoor-reklamer er omkostnings- krævende. ÷ Der er forskellige segmenter, som hver har sin måde at få tiltrækket deres opmærksomhed på. Det kan være vanskelligt at få budskabet til at ramme både børnefamilie-, det kulturelle og “fredagsrockerne” segmenterne. Positive konsekvenserNegative konsekvenser Alattin SimsekErhvervscaseÅrhus Købmandsskole/HHX Vejlby