Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
FUR Bryghus ApS Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
2
Disposition Virksomhedskarakteristik SWOT-analyse
Kritiske succesfaktorer Udfordringer Udfordring 1 – Svagt defineret målgruppe Handlingsalternativ 1 (Segmenteringsproces) Konsekvenser 1 Udfordring 2 – Hård konkurrence Handlingsalternativ 2 (Promotionkampagne) Konsekvenser 2 Metodeafsnit Litteraturliste Jens
3
Virksomhedskarakteristik
Mikrobryggeri-branchen Grundlagt i 2004 af Mogens Fog B2B og B2C Egen restaurant på Fur Producerer L øl om året Overskud i 2013 Åbenhed, ærlighed og troværdighed Jens
4
SWOT-analyse Interne situation Stærke sider Svage sider
En oplevelse at besøge bryghuset Produktudvikling Aftaler med store detailkæder FUR-Vand Manglende reklame Utilfredsstillende AG Lav AOH Eksterne situation Muligheder Trusler Kulturelle forhold Flere danskere holder ferie i Danmark Ølafgift Grænsehandel Svært at overtage markedsandel i Danmark Hård konkurrence Interne: Jonas // Eksterne: Sofie
5
Kritiske succesfaktorer
Oplevelse at besøge bryghuset Bryghuset fremstår som en turistattraktion Produktudvikling Ændring af emballage eller tilpasning af smagsvarianter ift. årstider Aftaler med store detailkæder FUR bryghus distribuerer på B2B markedet til Dansk Supermarkedet og Coop FUR vand Vandet indgår i produktionen Sofie
6
Udfordring 1 – Svagt defineret målgruppe
Målgruppen er kun segmenteret på alder (+30) Nicklas
7
Handlingsalternativ 1 - Segmenteringsproces
Nicklas
8
Konsekvenser 1 Justering af de 4 p’er Gratis for virksomheden
Koster kun timeløn Nicklas
9
Udfordring 2 – Hård konkurrence
120 forskellige mikrobryggerier Mikrobryggeri-branchen udgør 13,5% af ølmarkedet Jonas
10
Handlingsalternativ 2 - Promotionkampagne
Jonas
11
Jonas
12
Jonas
13
Konsekvenser 2 Jens
14
Metode Sofie
15
Litteraturliste Jens
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.