Fællesmøde – torsdag den 13. september

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

Vision Ganløse og Slagslunde Skole
på seminariet Tankegange og indhold
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Med særlig fokus på de tosprogede forældre
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Trivselsgrupper for forældre
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Lærerprofessionen.
Evaluering.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Introduktionsmøde Linje 10
Aabenraa Friskole Tilsyn i ord og billeder April 2008 Birgitte Boelt
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
IT i undervisningen.
Forskningsprojektets grundideer
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
UCN Aldersspecialiseringerne. Hvad står der i studieordningerne Under afsnittet ”Deltagelsespligt” I løbet af studieåret udarbejdes der 4 fagdidaktiske.
Praktiktemadag - vejledning 26.aug.2014
Kontaktforældre Program
Brøndby Lærerforenings
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Team4a1 IT-Udvikling Team 4a Modulopgave H, stor..
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Oplæg d på Nyborg Gymnasium.  At reducere elevernes oplevelse af problemer i faget dansk ved overgangen fra grundskolen til det almene gymnasium.
Mundtlig matematik eksamen
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Forældreansvar - vigtig rolle
Tilsyn Aabenraa Friskole 2009 Birgitte Boelt, Pædagogisk konsulent, Center for Undervisningsmidler.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Evalueringsværktøjerne i SkoleIntra
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Det er lettere for en kamel at komme igennem nåleøjet, hvis nålen er fedtet en smule ind. Kehlog Albran Målfastsættelse for studerende i skolefritidsordningen.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Slides på Velkommen Slides på
Praktikforberedelse - på ‘seminariet’. Indhold Hvordan forstår vi arbejdsdelingen? – Forholdet mellem teori og praksis Hvordan arbejder vi med vores del.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
Biblioteket Sygeplejerskeuddannelsen i Århus Trine Nedergaard Jensen.
Digital Didaktisk Design
Skolen som uddannelsessted Temadag for praktikansvarlige Praktikkontoret på Læreruddannelsen i Aarhus.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Torben Stolten Thomsen HANSENBERG Projektleder og international koordinator Sådan forbereder vi eleverne på at rejse ud!
Evaluering.
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Bilag 4 Unge og mentorroller.
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Den daglige vejledning
Præsentationens transcript:

Fællesmøde – torsdag den 13. september Hvor kommer vi fra? Hvor er vi på vej hen? Hvor skal vi sætte de tomme flasker?

Praktiklæreren – før/under/efter: De studerendes studieordning - målet for praktikken Praktik – vigtig del af uddannelsen God modtagelse – rundvisning, hvordan er klassen Skolens praktikansvarlige Skoles principper og dokumenter vedrørende praktik Planlægning. Årsplaner - muligheder og begrænsninger Observationer Vejledning – kvalificeret Evaluering

Undervisningen på 1. årgangs praktik Afgrænsede, veldefinerede undervisningsopgaver i tilknytning til det primære linjefag. Opmærksomheden rettes mod skolens mangesidige opgaver. Vejledningen Målet er at understøtte de studerendes læreproces – formulering og udvikling af praksisteori Dagsorden: Undervisningsplan samt udvalgte og forberedte fokuspunkter

Studerende før/under/efter: Studieordningen Mødet med skolen og praktiklærerne – førstehåndsindtryk Undervisningsplan Øvrige læreropgaver (lærermøder, teammøder, pædagogiske dage, forældremøder, gårdvagter, …) Mødet med eleverne – forældrene? Fokuspunkter i forhold til vejledningen Observationer af hinanden – logbog/dagbog Evaluering

Tjekliste med alt det praktiske  Rundvisning på skolen/kort over skolen  Rygning  Mødepligt  Tavshedspligt  Sygemelding  Kopiering (kode)  Skolens bibliotek (lånenummer, klassesæt, kasser med emner) CFU: Center for undervisningsmidler (udlånssamlingen, søg selv, booking skal foretages af praktiklærer)  Loginkode til computere + til skolens netværk ved brug af egen pc Booking af computerrum, digitalkameraer, bærbare pc-ere, projektor og lignende Internetprodukter som skolen abonnerer på (f.eks. danske dyr, elevunivers og www.abc.dk)  Andet AV-udstyr (video, dvd, fjernsyn – og herunder booking) Fagdepoter (f.eks. matematikdepot med sømbrædt, centicubes, lommeregnere osv.)  Kaffeordning  Brødordning  Ringetider  Behov for nøgler afklares (f.eks. forberedelse i aflåst faglokale)  Andet (f.eks. Smartboards) Tjekliste med alt det praktiske

og vejledningssløjfer Etablering af vejledningsrelation Udformning af et vejledningsgrundlag - f.eks. undervisningsplan og fokuspunkter Førvejledning - afklare, uddybe, analysere, konkludere Observation Eftervejledning - den studerendes egne kommentarer - samtale med udgangspunkt i observationer Evaluering Mulighed for sløjfer Vejledningsfaser og vejledningssløjfer