Præsentation af Børnehaven Thorshavnsgade

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Den 16.august 2010 Regionsgården
ADHD – en kommunalpolitiske udfordring
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Sæt Viden I bevægelse Afd.leder Brit Skovgaard & fysioterapeut Annette Heinz 16. august 2010.
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Afdeling for Specialfunktioner
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Velkommen. Program: •Præsentation –af personalet –af Stenballeskolen og læringsgrundlaget •Samarbejde mellem skole og børnehaver •Skoleparathed –at gøre.
Siunnersuisarfik PPR-Syd Box 520 Tlf.:
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
Velkommen til Nytårskur..
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Implementering på Fenrishus
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Forældremøde august 2009  Efterårssæson 2009  Træning  U13-hjælp  Cafeteria-vagt  Hjemmeside  Forældrebud  Evt?/Spørgsmål??
Tele- hjem ordningen Faxe, Greve, Køge, Lejre,
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Dokumentation som arbejdsredskab – opholdsplanen som procesværktøj
Velkommen til Skovshoved Skole.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Midtvejsstatus for pilotprojektet LP-modellen i det kommunale dagtilbud Octavia, Roskilde 14.september 2010 kl Pia Guttorm & Ole Hansen.
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
D-klasserne på Borupgårdskolen.
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Faglige udvikling - børne- og ungdomspsykiatri
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Skolens fællesskab er for alle. Hvordan arbejder vi i DH med inklusionsbegrebet ? Et paradigmeskift: Fra de gode viljer til rettigheder Fra parallelle.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
2-01.
Børn og Palliation Fagligt Selskab for Palliationssygeplejersker
Ny kommunestruktur Strukturkommissionens anbefalinger – hvad betyder de for Odder Kommunes muligheder?
INDSKRIVNINGSMØDE.
Velkommen.
Global Biodiversity Information Facility GLOBAL BIODIVERSITY INFORMATION FACILITY Hugo von Linstow Seminar om DanBIF & Amternes Naturdata 8. November 2004.
”Vejen frem” - projekt for borgere 18 – 30 år med psykiske lidelser Oplæg til Psykiatriens Samordningsudvalg Den 16. juni 2010.
Interessegruppe 7: Intensiv sprogindlæring
Pædagogfagets kernefaglighed
Undervisning i håndhygiejne - for personaler i børnehaver
Følfods historie Naturbørnehaven en lokal ide En gruppe lokale forældre udarbejder et oplæg til en skovbørnehave Forældregruppen præsenterer.
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Skoleparathed Sunds skole.
Forsøget begyndte d. 1.januar 2005 og bygger bl.a. på
Det Inddragende Netværksmøde
Interessegruppe 7: Intensiv sprogindlæring
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
Akutafdelinger og sygehusberedskab Specialeansvarlig overlæge
Præsentation af forårs-sfo
Det er lettere for en kamel at komme igennem nåleøjet, hvis nålen er fedtet en smule ind. Kehlog Albran Målfastsættelse for studerende i skolefritidsordningen.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Forældremøde 9. april.
Inklusion og Specialviden
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
FÆLLES OM FRITIDEN Oplæg på temadagen ‘Veje til deltagelse’ Cecilie Friis / projektmedarbejder SUMH – Sammenslutningen af Unge Med Handicap.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Voksenspecialundervisningen i Danmark
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Inspirationsworkshop med fokus på
Sikon 2019 Legetræning efter PLAY-Project metoden
Ældre i et sundhedsvæsen - set fra almen praksis
Præsentationens transcript:

Præsentation af Børnehaven Thorshavnsgade En særlig børnehave, hvor der går 11 børn med handicap og 30 børn uden handicap. Fordelt på en specialgruppe og to integrationsgrupper. De børn, der har et handicap, er § 16 børn med vidtgående fysisk og psykisk handicap under amtet og de øvrige 30 børn er under en alm. kommunal foranstaltning. Børnehaven er med i et pilot projekt, etableret af Århus amt og kommune. Projektet omhandler tidlig intervention af børn med autisme og er superviseret af TIPO Norge.

Præsentation af David David er 7 år og har diagnosen infantil autisme. Har været i behandling i TIPO Norge siden marts 2000. Davids tidlige træning. Her er David i dag i sit træningsforløb.

Præsentation af projektet Projektet blev startet på baggrund af forældre initiativ Økonomien i projektet Projektet har siden august 2001 været en del af Børnehaven Thorshavnsgade

De tre niveauer i Davids træning Omvendt integration Integration Fordelingen af de tre typer træning i hverdagen

Staff-møder Barnet er hovedpersonen på staff-mødet. Hvem deltager i de ugentlige staff-møder? Hvad er indholdet på et typisk staff-møde?

Kvalitetssikring Dataregistrering Supervision fra seniorvejleder fra TIPO Video af træning Test af træningslederens færdigheder

Forældresamarbejdet Barnets forældre er en del af staff-gruppen. Barnets forældre er tætte samarbejdspartnere. Barnets forældre en stor ressource i behandlingen.

Samarbejdet i daginstitutionen Hvad er vigtigt for at et projekt som TIPO kan fungere i en daginstitution? Hvad er det øvrige personales holdning til projektet? Hvad er de øvrige forældres holdning til projektet?

Davids fremtidige behandling Davids projekt er bevilliget frem til hans skolestart i august 2004. Hvad skal der trænes frem til skolestarten? Hvilken skoleplacering får David?