Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Caseoplæg om Facebook.
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
Myndighedsnetværk Digital Post 4. marts 2014 Digitaliseringsstyrelsen
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Introduktion til borger.dk-uge 2011
Nyt om borger.dk september 2010
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Introkursus for frivillige
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Convergens / Mads Anker Højlund
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
NemKonto Verdens første fælles udbetalingssystem er på trapperne.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Vejlederens kommunikation
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Program for digital kommunikation
Organisation og kommunikation
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Indhold og nyheder på borger.dk maj 2009 Kommunikationsmedarbejder Christer Bøgh Andersen
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter i uge 46 og 47
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på og læs mere om materialer og initiativer Vi hører gerne fra jer.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på www
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Det kan ramme os alle Alle kan blive ramt af hacking, også dig.
Introsidernes betydning
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
UNI-Login til forældre UNI-Login til ForældreIntra og MinUddannelse
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Louise Palludan Kampmann Chefkonsulent Digitaliseringsstyrelsen

Hvad er opgaven? Målet er: At borgerne informeres om overgangen til digital kommunikation og digital selvbetjening i det offentlige At borgerne orienteres om hvilke områder der overgår til obligatorisk digital selvbetjening At borgerne oplever digital kommunikation med det offentlige som nem og tryg At kommunikationsindsatsen bidrager til at flytte borgerne fra analog til digital kommunikation med det offentlige

Idealtypemodel for kommunikation Kendskab Interesse/ motivation Efterspørgsel Handling Fastholdelse Input Processer Output Effekter

Vi leverer indhold inden for fire områder i den samlede kommunikationsmodel Massemedieindsats PR-indsats Borger Netværkskommunikation Myndighedskommunikation

Kommunikationselementer Centralt budskab til alle at borgernes førstevalg skal være det digitale, når de søger kontakt med det offentlige. Printannoncer Søgemaskine-optimering Annoncering i Google og Facebook Købte bannerannoncer Massemedieindsats Borger

Kommunikationselementer Påvirkning af den historie, der fortælles om digital kommunikation med det offentlige. De gode historier skal i pressen, nationalt og lokalt. Dem der har taletid, skal sige det rigtige PR-indsats Borger Artikelskrivning og opsøgende arbejde Assistance til biblioteker mv. ift. lokal omtale Skabeloner til pressemeddelelser Strategiske samarbejder

Kommunikationselementer Myndighederne skal være velinformerede, have gode materialer til rådighed og bidrage til det fælles mål. Materialer, der skal informere medarbejdere om hvad der sker, så de er fuldt opdateret. Materialer, som myndighederne kan bruge i deres vejledning til borgerne. Borger Myndighedskommunikation

Kommunikationselementer Netværkskommunikation kan give borgernær vejledning. Borgerservicecentre, biblioteker, ældreorganisationer, oplysningsforbund, fagforbund osv. er ambassadører med høj troværdighed og stor viden. Undervisningsmoduler Videoguides FAQ´er Foldere Roll-ups Gulvklistermærker Bannere til hjemmesider Bolsjer Skabeloner til tryksager Hjemmesidetekster Borgermøde-kit Samlet værktøjskasse Borger Netværkskommunikation

Det offentlige bliver mere digitalt Nu skal du gå på nettet, når du f.eks. skal: Melde flytning Bestille nyt sundhedskort Ansøge om dagtilbud Skrive dit barn op til skole, SFO og fritidshjem Borger.dk er din indgang til det offentlige. Her kan du betjene dig selv og få information, når det passer dig. På borger.dk kan du også sende og modtage digital post. Det er både hurtigt og sikkert. Gå ind på www.borger.dk

Det offentlige bliver mere digitalt 10

Borger.dk-uge Borger.dk-ugen (uge 47) bliver starten på kampagnen. Borger.dk-ugen er startskud og intensivt arbejde på alle niveauer. Kommunikationsindsatsen spreder sig helt frem til udgangen af januar.

I kan bidrage Information på den enkelte myndigheds hjemmeside om digitaliseringen af kommunikationen med det offentlige Information på intranet Information med i evt. udsendelser af breve Information med i nyhedsbreve Direkte borgerkontakt – brug vores materiale Såfremt nogen planlægger egne kommunikationsindsatser om f.eks. digital post: Spar pengene – brug vores materialer. Hold borger-møder Lav events, konkurrencer osv. Lær af de andre og øs ud af din erfaring – en idé-bank på borger.dk Lav lokalt pressearbejde ”For myndigheder” på borger.dk. Her vil ligge informationsmaterialer, værktøjskasse, borgermøde-kit, presse-kit, beredskab, designmanual m.v. fra midten af oktober

Tak for jeres tid Kontakt: Louise Palludan Kampmann lopak@digst.dk