Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden."— Præsentationens transcript:

1 Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden kan modtage og besvare en henvendelse sendt via Digital Post.  Gå ind som borger og virksomhed på borger.dk og virk.dk. Tjek om din myndighed fremtræder rigtigt.  Send selv meddelelser til din myndighed. Meddelelser skal vedrøre forskellige dele af organisationen.  Tjek svaret fra din myndighed. Se om det indeholder unødvendig tekst/kode, og se om det er de rigtige medarbejdere i organisationen, der har besvaret henvendelsen. Hjælp til implementeringen? www.digst.dk/digitalpost

2 Hjælp til implementeringen? www.digst.dk/digitalpost Teknik Digital Post skal opsættes og integreres med myndighedens e- mailsystem. Det skal sikres, at Digital Post er forankret i myndighedens driftsorganisation og hos it-leverandører.  Modtagelse af post fra borgere og virksomheder: Kontroller på administrationsportalen for Digital Post, at der er oprettet tilmeldingsgruppe til både virksomheder og til borgere - og at der er tilknyttet et materiale til disse. Angiv e-mail-postkasse som post skal videresendes til eller opsæt afhentningssystem. Få hjælp i vejledningen Kontakthierarkier i Digital Post: http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/Digital-Post/Kom- godt-i-gang/Loesninger-og-teknik/Digital-post/Vejledninger http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/Digital-Post/Kom- godt-i-gang/Loesninger-og-teknik/Digital-post/Vejledninger  Modtagelse af post fra andre myndigheder: Opsæt en digital postkasse for myndighedens CVR-nummer på virk.dk til modtagelse af post fra andre myndigheder. Vælg videresendelse af post til myndighedens sikre e-mail-postkasse eller giv udvalgte medarbejdere adgang til postkassen med NemID- medarbejdersignatur. Opret postkassen på www.virk.dk/postkasse.www.virk.dk/postkasse  Generelt: Undersøg om alle OCES-certifikater, der anvendes, er valide. OCES-certifikaterne er opsat i administrationsportalen for Digital Post på virk.dk samt i myndighedens e-mailsystem. Læs mere under Brugerstyring i Digital Post her: http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/Digital-Post/Kom- godt-i-gang/Loesninger-og-teknik/Digital-post/Vejledninger http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/Digital-Post/Kom- godt-i-gang/Loesninger-og-teknik/Digital-post/Vejledninger Organisation Digital Post involverer store dele af organisationen. Der skal etableres en praksis for, hvordan digital post modtages, videresendes og besvares.  Placér ansvaret for at tømme post fra virksomheder, borgere og andre myndigheder. Der skal være personale til at tjekke, svare og/eller videresende post fra Digital Post. Husk, at det både gælder modtagelse af post som myndighed og som virksomhed.  Vejled brugerne. Husk at vejlede alle involverede - både dem der modtager og videresender posten, og dem der svarer.  Sørg for at for processen, hvor post sendes rundt internt, fungerer – medmindre I har aftalt, at kun bestemte medarbejdere skal kunne besvare Digital Post. Tjek, at det endelige svar kan sendes tilbage til borgeren/virksomheden. Udfør selv testen. Kommunikation Borgere og virksomheder kan fremfinde myndigheden på virk.dk og borger.dk. Det skal sikres, at myndigheden fremstår rigtigt.  Opret et kontakthierarki, så borgere og virksomheder kan kontakte myndigheden via borger.dk og virk.dk.  Tjek, at beskrivelsen af postkassen, som vises når slutbruger skal vælge postkasse, er dækkende.  Tjek, at vejledning til postkassen, som vises i forbindelse med at slutbruger skriver til postkassen, er dækkende.  Tjek, at beskrivelsen af myndigheden er korrekt.  Sæt eventuelt relevante emnefelter og indtastningsfelter på kontaktpostkasserne.  Tjek, at jeres dybe link, der ligger på myndighedens hjemmeside (eller på andre hjemmesider), fungerer. Få hjælp i vejledningen Kontakthierarkier i Digital Post: http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/Digital-Post/Kom- godt-i-gang/Loesninger-og-teknik/Digital-post/Vejledninger http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/Digital-Post/Kom- godt-i-gang/Loesninger-og-teknik/Digital-post/Vejledninger


Download ppt "Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google