Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Introduktion til borger.dk-uge 2011

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Introduktion til borger.dk-uge 2011"— Præsentationens transcript:

1 Introduktion til borger.dk-uge 2011
v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette Leah Vinther, Center for borger.dk 5. oktober 2011

2 Formål med borger.dk-ugen
Øge borgernes brug af Min Side på borger.dk Min Side er i fokus denne gang, kendskabet til borger.dk i forvejen er ret stort. Efter eDag3- kampagnen var det 85 % mod 75 % før kampagnen. Det er fjerde gang vi afholder borger.dk-uge. Første gang var i 2007, 2008 og Sidste år havde vi jo eDag3-kampagnen!

3 Flytning er omdrejningspunktet
Min Side er i fokus, og for at få folk til at gå ind på Min Side, koncentrerer vi os om den livssituation man er i, når man skal flytte Tanken er at gøre det interessant for borgerne at gå ind på Min side.Her ”lokker” vi med et tilbud – FLYTNING. Når de først er indenfor, kan vi fortælle dem om alt det andet man kan på Min Side.

4 Når du skal flytte kan du på Min Side:
Melde flytning til folkeregistret Melde flytning til Post Danmark Skifte læge Søge boligstøtte Søge indkomstoplysninger via SKAT Tjekke digital post fra banken, se lønsedler mv. Ejendomsvurdering

5 Kampagnens målgruppe Primær målgruppe af 18-40-årige. Delmålgruppe 1:
Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Delmålgruppe 2: Unge – årige Med tanke på flyttesituationen, har vi valgt denne målgruppe!

6 ”Mini-eDag3-kampagne”
Samme kreative koncept Samme hovedbudskab: Det skal være nemmere at være på nettet i Danmark Begrænset budget – ikke en klagesang, men… Muligheden for at genbruge alt det gode fra eDag3-kampagnen!

7

8

9

10

11 Biblioteker og borgerservicecentres rolle og betydning for kampagnen
Sikre kampagnen den nære kontakt med borgerne Sikre noget rart og velkendt – den personlige kontakt Skal bl.a. udfylde det hul, som annoncering og pressehistorier ikke kan Ambassadører for kampagnens budskaber – distributionskanal.

12 Materialer Plakater – Genbrug og en ny om flytning! Flyer om Min Side
Flyer – ”Gør dig selv en online-tjeneste Go-Cards - ”Find dig selv på Min Side” Flyttekort på posthuse og i postbutikker Gulvmærkat – ”Her kan du gå på borger.dk” Pressemeddelelse Reklamefilm til OBS i uge 46, 47 & 48 på DR, Indholdskanalen og skærme i bibliotekerne Screensavers Undervisningsmateriale og demomiljø om Min Side og flytteløsning på borger.dk Vi distribuerer pakker med trykt materiale opg merchandise til biblioteker og borgerservicecentre og sørger for information om hvordan materialet tænkes brugt.

13

14 Online-annoncering Bannerannoncer
Delmålgruppe 1:Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Forældreintra, Netsundhedsplejersken.dk, Netdoktor.dk, Sundhed.dk, Børnemagasiner, Min.mave.dk, Libero.dk, pampers.dk, kvindeforaer, Børn i byen, Dr’s sundhedstema, Nyhedssites, Forbrug.dk, Tænk.dk, Palles Gavebod.dk m.fl. Delmålgruppe 2:Unge – årige Boligportaler, kollegieportaler, Uddannelsesguiden.dk, Boliga, Jobportaler, Freetrailer m.fl.

15 Den øverste tekst bibeholdes, men punkterne på tidslinjen bliver ændret, så emnerne passer til vores to målgrupper: 1. De unge, 2. Forældre til børn mellem 0-10 år.   Emnepunkter på banner til de unge, curser er placeret ved flytning: Uddannelse, SU, bolig, flytning, post, skat   Emnepunkter på banner til forældre til børn mellem 0-10 år, curser er placeret ved flytning Pasning, skole, bolig, skilsmisse, flytning, post

16 Mere online… Google Adwords
Når vores målgruppe fx søger på ord som flytning, bolig, leje, kollegium osv. vil vores annoncer dukke op i højre kolonne i søgeresultatet på Google. Banner/kampagnefelt på kommuners og bibliotekers hjemmesider i borger.dk-ugen Aftale med kommuner om at indsætte borger.dk-logo + kort tekst på deres digitale ”brevpapir” kampagnefelter på udvalgte sider på borger.dk om flytning og Min Side. Fungerer som landingsite for bannerannoncer

17 Merchandise Bolsjer Cykelsadelbetræk til voksne
Cykelsadelbetræk til børn Klistermærker Badge til frontmedarbejdere

18

19

20 Aktiviteter Aktiviteter i børnebibliotekerne – inspirationsark
Aktivitetskatalog på Partnerforum Konkurrence med jagt på Folmer i biblioteket ”Find Folmer og dig selv på Min Side” Test på borger.dk – ”Find Folmer – og se hvad du kan på borger.dk’” Presseaktiviteter Ophængning af plakater i lægekonsultationer, på skoler og institutioner

21 Tegninger til test & konkurrence, hvor man skal finde Folmer
Vi arbejder på at finde præmier… Links fra Bibliotek.dk og kommuners og bibliotekers hjemmesider…

22 Én fælles platform – borger.dk
Fra den 17. oktober, kan biblioteksnetværket og Digitale Ambassadører på Partnerforum finde informationer om borger.dk-ugen og downloade fx undervisningsmateriale, reklamefilm, pressemeddelelse til lokale og regionale medier, kampagnefelter til kommunernes og bibliotekernes hjemmesider osv. Demomiljø klar til download fra ca. midten af november.

23 Tidsplan Uge 41: Skriver og informerer begge netværk om forventninger, levering af materialer osv. 17. oktober: Information og materialer til download på Partnerforum 14. November – uge 44: Distribution af merchandise og materialer til biblioteker og borgerservicecentre. Uge 47: Indrykninger på onlinemedier Uge 46&47: Gocards på caféer landet over

24 Nyttige links Partnerforum:

25 Kontaktinfo Projektleder Jeanette Leah Vinther: eller


Download ppt "Introduktion til borger.dk-uge 2011"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google