Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Skolereform august 2014………………
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Informationsaften Aftenens program:
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Frøslev-Padborg skole
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
- fortsat midt i en flekstid?
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Fælles forældremøde Thurø
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Folkeskolereformen2014.
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Faglig fordybelse i indskolingen
Oplæg til fællesmøde om Ny skole 2013 Mandag d. 2. juni – 21: 30 på Søndergård Skole v/ skolechef Per Udesen og Børne- og Kulturdirektør Klaus.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Folkeskolereformen på vores skole
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Velkommen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Sunds skole Evaluering
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
For førskolegruppens forældre
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Præsentation af forårs-sfo
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Slides på Velkommen Slides på
Skolebestyrelsens skriftlige beretning skoleåret 2014/2015 Lindebjergskolen Lindebjergskolen beretning 2014/2015.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Implementering af SkoleIntra
Princip for kontaktforældre
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Præsentationens transcript:

Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”

Fyrtårn C ”Det hele barn” Ture • Aftales med SFOén senest fire uger før turen afholdelse af hensyn til mødeplan • Medtænkes i årsplanlægningen f.eks. ved det årlige planlægningsmøde • Arbejde videre med at lave glidende arbejdsovergange

Fyrtårn C ”Det hele barn” Højtlæsning i SFOén • Kommende venskabsklasse læser højt for kommende 0. klasse når de begynder i SFO til april

Fyrtårn C ”Det hele barn” Fælles faciliteter • Booke SFOéns lokaler f.eks. Ishøjgård på Intra senest en uge før lokalerne skal benyttes af hensyn til rengøringspersonale • Besked til SFO-leder eller souschef • Efterlades i opryddet tilstand • Sidste der forlader lokalerne er en voksen

Fyrtårn C ”Det hele barn” Elever med særlige behov • SFO-personale deltage(r) i skole/hjem-samtaler hvis relevant • klasse – lærerteam og klassepædagog • klasse - lærerteam og souschef • Fælles indstillinger –begge parter med til møder • Orientering om indstillinger, hvis ikke fælles • SSP – Christian (skole) og Birgitte (SFO)

Fyrtårn C ”Det hele barn” Elever med særlige behov (fortsat) • Skole & SFO fælles inklusionsforløb, hvor relevant • SFO har inklusionsekspert (Helene) • Skal evalueres om et år

Fyrtårn C ”Det hele barn” Trivselsuge • Efterhånden kommet ind som fast del af arbejdet med trivsel, hvor både skole og SFO deltager i elevsamtaler • Bør det ikke skrives ind i dokumentet vedr. ”det hele barn” • Spørgeskemaet skal tilrettes så det tilpasses skole & SFO.

Fyrtårn C ”Det hele barn” Trivselsuge (fortsat) • Individuelle spørgeskema fra kl. til kl.

Fyrtårn C ”Det hele barn” Samarbejde om større børn/elever • Deltagelse i første forældremøde på 6. klassetrin hvor SFOén orienterer om aftenklubben sidst på mødet. Hvis man evt. lægger forældremødet en dag, hvor aftenklubben har åbent, kan forældrene runde aftenklubben efter mødet.

Fyrtårn C ”Det hele barn” Overgang mellem børnehave, skole/SFO • Initiativer og ting der allerede kører skrives ind som f.eks. – Møder mellem personalegrupperne – Elverhøjs ”skolebørn på besøg på skolen/lån af lokaler på skolen – Børnehaveklassepersonale hos ”aprilbørn” i SFO • Evalueres og færdiggøres i foråret 2012

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Målsætning for profilskole • En øget kompetence og interesse hos eleverne på profilområderne, der også på længere sigt bør forbedre elevernes resultater. Medtænkes • Hvor det er naturligt i den daglige undervisning samt specielle uger • Profilområderne synliggøres i ”omverdenen”

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Medtænkes (fortsat) • Evaluering skal medtænkes f.eks. i form af karakterblad, afgangsprøver m.m.

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Implementeringsplan Skoleåret 11/12 • Arbejdsgruppe nedsættes af fagprofessionelle indenfor naturfag/naturvidenskab. Deltagelse af ledelse i arbejdsgruppe • Arbejdsgruppen fremlægger deres arbejde i foråret 2012 på et lærermøde

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Implementeringsplan – fortsat Skoleåret 12/13 • Skolen arbejder med den naturfag/naturvidenskabelige profil • Arbejdsgruppe bestående af fagprofessionelle indenfor det sproglige område primært engelsk nedsættes. Deltagelse af ledelse. • Fremlæggelse i forår 2013

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Implementeringsplan - fortsat Skoleåret 13/14 • Påbegynde arbejdet med den sproglige profil – muligvis udskydes et år hvis naturfag/naturvidenskabelige profil har brug for et år mere • Fortsat arbejde med den naturfag/naturvidenskabelige profil

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Arbejdsgruppens kommisorium/opgaver • Overordnet målsætning for øje, samt fælles mål • Tiltag både på kort og langt sigt – gerne med tidsramme • Sammenhæng mellem tiltagene og ressourcer • Sikre at ”vi kan følge med” • Fremlæggelse være klar og tydelig – med muligheder og konsekvenser

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Kommunikation i den videre proces • Jævnligt tage emnet op til debat på bl.a. lærermøder • Ledelsen sparrer med PU og tillidsmand • Orientering i skolebestyrelsen • Arbejdsgrupperne fremlægger undervejs hvis nyt

Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed” Et ”levende” dokument • Implementeringsplan kan ændre sig set i forhold til hvor langt vi er kommet m.m. • Økonomi, ressourcer, andre kommunale indsatser samt andre af skolens fag • Kommunal arbejdsgruppe er nedsat da overvejelser om indførelse af profilskoler i Ishøj • Skolebestyrelsens kommentarer