Siunnersuisarfik PPR-Syd Box 520 Tlf.:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

UUV’s repræsentantskabsmøde den
Sårbare unge P I H L I N K L U S I V E - oplæg og dialog om planer for
Politisk mål: Færre i segregerede undervisningstilbud
Pligt til uddannelse for unge under 25 år Ved lovændring pr. 1/4-06 er der indført en pligt til uddannelse for unge under 25 år, der modtager kontanthjælp.
Set i forældreperspektiv
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
November 2013 KANUKOKA Ældre Seminar 1 Arbejdet med de ældre Omsorgsarbejdet Generelt.
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Rådgivningens formål •Formålet med specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand er at fremme udviklingen hos elever med særlige behov i overensstemmelse.
Udvikling af tilbud om tværfaglig og tværsektorielt koordineret indsats til børn med cerebral parese - organiseret i et samarbejde mellem Kolding Kommune,
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
Lyshøjskolen 2011 med Videncenter og resurseteam
Uddannelsesparathed i Skive Kommune
Platangårdens Ungdomscenter VISO – leverandør
Specialundervisningens rammer
Lovgivning og etik i forhold til unge og deres retsstilling
Inklusion i skolen og lærerassistenter
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Sanna Dragholm projektleder
Skolevæsenet. Geografiske, tekniske og økonomiske udfordringer De store geografiske afstande, tekniske udfordringer med Tele´s radiokæde og sattelit forbindelsen.
Seminar for trivsels- og SSP-personer
Byggesten til en (mere) inkluderende skole (2) DPU, Aarhus Universitet
Konference om styring af specialundervisning og inklusion den 4
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Praksis Kommunen modtager en almen genoptræningsplan fra hospital. Er kommunen enig i, at det er en almen genoptræning? Birgit Svarre, afdelingsleder PPR.
Udfordringen - faglighed - fællesskab i en ikke ekskluderende folkeskole Århus d. 23. maj 2011 Flemming Olsen.
Kvalitetsrapport 2007 BKF januar Politikernes behov: ”Value for money!” Brugernes/borgernes behov: ”Hvad er bedst for mig?” ”Hvad skal jeg vælge?”
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Konference om styring af specialundervisning og inklusion, 4. oktober 2010.
 Hanne Schøn  Socialrådgiver  Landsforeningen Autisme  Mor til 22-årig dreng med ASF  Og så alt det andet :-D.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
Er den ikke-ekskluderende skole en mulighed ?
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Inklusion ”Hvad skal der til for at det lykkes?”
Psykologisk- og social rådgivning og terapiforløb for studerende og borgere i Piareersarfik-forløb Arnaq Grønvold Projektleder Center for National vejledning.
Velkommen til Platangårdens Ungdomscenter
Indsatser med relation til rusmiddelområdet
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Rejseholdets anbefalinger - overblik Tema 1 Kompetenceløft til lærere og ledere Anbefaling 1: Lærernes kompetencer skal styrkes Anbefaling 2: Hæv kompetencen.
Ekstra ordinær indsats Uddannnelsesområdet Oplæg ved Poul H. Jørgenen Vejlederkonference November 2014.
Oplæg om UPPR’s virksomhed Udviklingsnetværket PPR Ringsted.
Velkommen til fælles Informationsmøde
Muligheder og rettigheder
Klik på siderne og siderne skifter. Skolen råder over et velfungerende bibliotek, hvor eleverne i frikvartererne kan låne til hjemlån. Biblioteket er.
STC Støttecenter PPR Pædagogisk Psykologisk Rådgivning.
Tema 2 Præsentation af kommunen og dens tilbud Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
PPR-Kujalleq Siunnersuisarfik PPR-Kujalleq Box 520 Tlf.:
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
Tel: Adresse: Niels Hammekenip aqq. 41 Postboks 1755, 3900 Nuuk
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen Om inklusionstilbud og – tilskud pr. februar 2014 v. Konsulent Ole Bjerring Inklusionstilbud.
Særlig indsats i JC Rebild Arbejdspsykolog Malene Nesgaard, cand. psych. aut. Cand. psych. aut. Malene Nesgaard.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen – Velkomst v. Lone Greve Petersen, Formand for pædagogisk enhed, Efterskoleforeningen.
 redskaber til mestring af et liv med ADHD  som aktiv deltager i samfundet.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
Skoleleders rolle og kompetence, når det gælder inklusion i folkeskolen KL 2011.
SSP Årsmøde 9. november 2016 Skoleforsømmere.
TEAM KOLDING KOMMUNE 2007 Odense
Tilskud til inklusion og specialundervisning
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
Tilskud til inklusion og specialundervisning
Specialundervisningens rammer
Kort om resultatkontrakterne
PPR og Familieindsatser
Børne- og familie centret (BFC)
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Præsentationens transcript:

Siunnersuisarfik PPR-Syd Box 520 Tlf.: 642151

PPR-Syds lokaler i Qaqortoq Vatikanet PPR-Syds lokaler i Qaqortoq

Normering og bemanding Psykolog – leder (Susan Hornbøll) Psykolog – ikke besat Konsulent – ikke besat Kontorfuldmægtig (Malina Nørskov)

PPR-Syd betjener Narsaq Nanortalik Qaqortoq Paamiut Ittoqqortoormiit - med tilhørende bygder

Børn i folkeskolen 5/6 – 15 år Målgruppe for PPR-Syd * Landstingsforordning nr. 8 af 21. maj 2002 * Bekendtgørelse af 23. juli 1998 om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand

Støttemuligheder i skolen 2 slags specialundervisning Almindelig specialundervisning Betales og administreres af kommunen Vidtgående specialundervisning – VSP Betales af Selvstyret/INN, administreres af PPR Hjemmestyrets bek. Nr. 22 § 4 stk. 2  fremme elevens udvikling LTF nr. 8  § 14 til elever hvis funktionsvanskelighededr er af sådan art eller omfang, deres behov for særlig støtte ikke kan dækkes....

PPR og VSP PPR administrerer for IIN en fast pulje penge til VSP. Rammen kan ikke overskrides! Derfor sommetider afslag på VSP-indstillinger Årsag til afslag er ikke kun penge – kan også være mangel på uddannede lærere eller manglende dokumentation fra skolens side og andet

Faser i henvisning til specialundervisning eller anden specialpædagogisk bistand Alm. undervisning Specialpædagogiskbistand iværksættes Udvikling følges Behov for særlig støtte opstår Eleven indstilles til pædagogisk psykologisk vurdering Henvises af Skoleleder til PPR Pædagogisk Psykologisk undersøgelse Forslag om special pædagogisk bistand PPR kan anbefale til vidt- gående specialundervisning udfra undersøgelsen Elevens udvikling følges  eleven kan forblive i s.kl. resten af skole forløbet eller eleven kan senere sluses ud til alm. uv. Hvert år bliver der foretaget behandlingsmøder, hvor det vurdes om eleven fortsat skal have vsp eller skal sluses ud til alm uv./normal undervisning eller til samfundet

Vidtgående specialundervisning 2011/2012 Multihandicap Tungujortuaraq 7 Diagnose Autisme 3 ADHD Indlærings vanskeligheder 21 Mental retardering (IK 40 – ca. 60) + evt. sprogvansk., omsorgs-svigt, seksuelt misbrug o.a. Fysiske årsager 2 Sociale, omsorgs og faglige vansk. 4 Adfærd Evt. ADHD, autisme Ialt 44

Køn VSP 2011/2012 Piger Drenge Folke-skoler 7 30 Tungujortuaraq 5 2

Ansvarsområder og arbejdsopgaver SKAL-opgaver (lovbundne opgaver - Bekendtgørelse nr. 22 af 23. Juli 1998) pædagogisk-psykologiske vurderinger/undersøgelser pædagogiske undersøgelser rådgive forældre og lærere vedr. børn med særlige behov fremsætte specialpædagogiske foranstaltninger registrere indkomne individuelle uv.-planer og uv.-rapporter (vurdere udbytte af VSP.uv.) give feedback på uv.-rapporter samtaler med elever og forældre, der søger pædagogisk-psykologisk rådgivning Ansvarsområder og arbejdsopgaver

Ansvarsområder og arbejdsopgaver KAN – opgaver: - supervisionsopgaver ift. pæd. personale - supervision af pæd. forløb - rådgivning af forældre (primære samarbejdspartnere) - opkvalificering af undervisning - deltagelse i projekter vedr. børn, unge og familier med børn - deltagelse i krisegrupper - yde krisehjælp til skolerne - deltage i tværfagligt arbejde - oplæg til skoler/forældre om relevante emner Ansvarsområder og arbejdsopgaver