Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Progression i de større skriftlige opgaver:
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Fra faglig rapport til akademisk opgave Et didaktisk redskab.
Camp. Energizer: Hvornår fik du sidst en god ide? 10 min.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Velkommen. . Agenda: Velkomst Status på skolesammenlægningerne Kort ref. fra sidste møde Grundregler for Skolen Evt.
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
Analyse af praksis.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Mødeledelse og deltagelse
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Velkommen Hvorfor er vi her i dag. Hvad skal vi lave i dag? Hvad er EU?
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011.
Relationer – børn og voksne
Velkommen til alle Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Agenda – Velkomst – Præsentation af os og projektet – Præsentation af deltagere – Præsentation af E-Sport og GamingLeague
Kortsortering. Vælg elementer Udvælg elementer fra navigationen Brug topmenupunkter alt efter metode Max 50 elementer.
Relationer – børn imellem
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Gymnasiernes tiltag for tosprogede elever Oplæg ved rektor Niels Jørgen Helms Mulernes Legatskole.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Velkommen til forårs-sfo. Målet med i aften 1)Se omgivelserne. 2)Få praktiske oplysninger 3)Give et indblik i en forårs-sfo-dag. 4)Tid til de 1000 spørgsmål.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
TYSK – STX /VALGFAG FREDERICIA GYMNASIUM FREDERIKSBERG GYMNASIUM FIP-KURSUS - BENTE HANSEN Faglig udvikling I Praksis.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Brugerinddragelse i Kulturhusene af 80 medlemmer har besvaret undersøgelsen Vi ved ikke hvor repræsentative, de er (org.form m.m.) Der findes 3.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Større skriftlig opgave i 2.hf
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
SKRIV TITEL HER Skriv emnet her.
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Velkommen til.
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Centralforeningen for Stampersonel
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Velkommen til fagligt samspil
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Tilstedeværelsesundervisning
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14

Introduktion I denne sekvens skal I forsøge at drage fælles konklusioner på baggrund af responsgruppernes diskussioner. Omstående 3 spørgsmål skal danne udgangspunkt for diskussionen i fokusgruppen. Fokusgruppen vælger en sekretær, som opsamler diskussionens pointer i denne præsentation og efterfølgende sender den til Yago Bundgaard På sidste slide er der mulighed for at skrive andre observationer ind, hvis det skulle blive nødvendigt. Efterfølgende sendes

Spørgsmål 1 Fremhæv to til tre gennemgående udfordringer i arbejdet med formativ evaluering og evalueringskultur – hvordan tackles denne udfordring? Skriv her…

Spørgsmål 2 Beskriv (på mindst fem linjer), hvilken sammenhæng der er mellem det at arbejde med formativ evaluering og det at udvikle en skoles evalueringskultur. Skriv her…

Spørgsmål 3 Diskuter hvad der skal til for at jeres projekter kan udbredes til at gælde alle elever og lærere på skolen. Skriv her…

Andre kommentarer Her er du velkommen til at anføre andre konklusioner eller emner, der bliver drøftet… Skriv her…