Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOle Laugesen Redigeret for ca. et år siden
1
Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011
2
Fokus Projektets "hvorfor?" og iPad'ens læringsmæssige potentiale
Projektets rammer og organisering De første erfaringer
3
Hvorfor?
4
Hvorfor? Påstand: IKT er en motor i elevens faglige og almene dannelse. Vi mener at iPad'en er et læringsredskab, der i særlig grad realiserer det læringspotentiale IKT har. Udviklingsprojekter er et strategisk ledelsesredskab.
5
Hvorfor iPad'en? Mobilitet
Muliggør brug af nye formidlingsformer / rige medier Udvikler lærer- og elevroller
6
Projektets organisering og dets rammer
7
Hvordan? Tværfaglighed, læringsstile, kreativitet Nye formidlingformer
Eleven kan undersøge, bearbejde og formidle verden uden for klasselokalet. Mobilitet Åbner nye Læringsrum De faglige fællesskaber udvides.
8
Projektets rammer Studieretning: SA, EN, ma
Tilfældigt sammensatte elever Prikkede lærere Eleverne låner enheden Apps betales af skolen Eleven bruger bærbar hjemme Projektet er 3-årigt i vores verden Klassen er paperless
9
Løbende evaluering fra AU og UVM
Projektplan Efterår 2011 Forår 2012 Opstart Fokus: Infrastruktur Noter, backup, videndeling Udviklingsfase Fokus: Udvikling af faglige forløb hvor iPad'en bruges til se nye læringsrum samt lærer- og elevroller. Evaluering Fokus:Erfaringsopsamli ng og tilpasning ift. Det videre forløb. Løbende evaluering fra AU og UVM
10
Projektets public governance-struktur
11
Dagens program 1000-1100: projektstatus
: Møde med elever og lærere : følge matematikundervisning
12
Erfaringer fra første fase...
Infrastruktur, videndeling, klasserum
13
Projektets indhold
14
Brugen af Apps Apps til understøttelse af infrastruktur Faglige apps
Produktionsapps
15
Konklusion Apps er ubetinget egnede Administrative udfordringer
Kollaborationsudfordringer
16
Udfordring! Den individuelle device i et læringsmiljø, der er kollaborativt og forudsætter på videndeling. Aktivisme
17
Erfaringer - iBøger Stor tilfredshed med fleksibilitet
Ingen merværdi ift eBøger
18
Erfaringer - klasserumskulturen
Åbenhed Social kontrol Convenience
19
Erfaringer - lærerroller
Rammesættende Evaluator Normskabende Strukturskabende Vejledende
20
Udeståender... Samspil med andre tiltag - elektronisk stillede opgaver fungerer ikke på iPads Kan pt. ikke medbringes til mdt. eksamen.
21
Erfaringer - Apps Apps til understøttelse af infrastruktur.
Faglige apps. Produktionsapps
22
Erfaringer - Apps Apps til understøttelse af infrastruktur.
Faglige apps. Produktionsapps
23
Dialog
24
Tak Kontakt:Yago Bundgaard
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.