Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011."— Præsentationens transcript:

1 Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011

2 Fokus Projektets "hvorfor?" og iPad'ens læringsmæssige potentiale
Projektets rammer og organisering De første erfaringer

3 Hvorfor?

4 Hvorfor? Påstand: IKT er en motor i elevens faglige og almene dannelse. Vi mener at iPad'en er et læringsredskab, der i særlig grad realiserer det læringspotentiale IKT har. Udviklingsprojekter er et strategisk ledelsesredskab.

5 Hvorfor iPad'en? Mobilitet
Muliggør brug af nye formidlingsformer / rige medier Udvikler lærer- og elevroller

6 Projektets organisering og dets rammer

7 Hvordan? Tværfaglighed, læringsstile, kreativitet Nye formidlingformer
Eleven kan undersøge, bearbejde og formidle verden uden for klasselokalet. Mobilitet Åbner nye Læringsrum De faglige fællesskaber udvides.

8 Projektets rammer Studieretning: SA, EN, ma
Tilfældigt sammensatte elever Prikkede lærere Eleverne låner enheden Apps betales af skolen Eleven bruger bærbar hjemme Projektet er 3-årigt i vores verden Klassen er paperless

9 Løbende evaluering fra AU og UVM
Projektplan Efterår 2011 Forår 2012 Opstart Fokus: Infrastruktur Noter, backup, videndeling Udviklingsfase Fokus: Udvikling af faglige forløb hvor iPad'en bruges til se nye læringsrum samt lærer- og elevroller. Evaluering Fokus:Erfaringsopsamli ng og tilpasning ift. Det videre forløb. Løbende evaluering fra AU og UVM

10 Projektets public governance-struktur

11 Dagens program 1000-1100: projektstatus
: Møde med elever og lærere : følge matematikundervisning

12 Erfaringer fra første fase...
Infrastruktur, videndeling, klasserum

13 Projektets indhold

14 Brugen af Apps Apps til understøttelse af infrastruktur Faglige apps
Produktionsapps

15 Konklusion Apps er ubetinget egnede Administrative udfordringer
Kollaborationsudfordringer

16 Udfordring! Den individuelle device i et læringsmiljø, der er kollaborativt og forudsætter på videndeling. Aktivisme

17 Erfaringer - iBøger Stor tilfredshed med fleksibilitet
Ingen merværdi ift eBøger

18 Erfaringer - klasserumskulturen
Åbenhed Social kontrol Convenience

19 Erfaringer - lærerroller
Rammesættende Evaluator Normskabende Strukturskabende Vejledende

20 Udeståender... Samspil med andre tiltag - elektronisk stillede opgaver fungerer ikke på iPads Kan pt. ikke medbringes til mdt. eksamen.

21 Erfaringer - Apps Apps til understøttelse af infrastruktur.
Faglige apps. Produktionsapps

22 Erfaringer - Apps Apps til understøttelse af infrastruktur.
Faglige apps. Produktionsapps

23 Dialog

24 Tak Kontakt:Yago Bundgaard


Download ppt "Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google