Børnehuset Østerled En god dag - hver dag ! Velkomstfolder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

Velkommen på Skibet Skole
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Fra mandag den 2. juLi til torsdag den. 5. juli
Program for aftenen kl – 20.30
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Limone Cup 2013 Praktiske oplysninger Vi gi´r dig oplevelser med og uden bold Det er med stor.
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Velkommen til Arken Vindingevej 20, 2700 Brønshøj
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Velkommen i Valhalla en præsentation af hverdagen...
Kære forældre Hermed orientering om status i forbindelse med Pilehaveskolens udbygning og flytning til Verninge i skoleåret 2013/2014. I foråret 2013 har.
- for dig der vil på søen Der er et hav af muligheder i Skanderborg Skanderborg Junior Sejlklub.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Børnehaveklassen Velkommen til Hunderupskolen.
Tabulex - hvad er det? Et elektronisk komme/gå-registreringsprogram – det sikrer, at SFO´ens medarbejdere kan efterleve fremmødekontrollen. Målet er at.
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Fælles forældremøde Thurø
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Velkommen til nye børn som er kommet fra vuggestue og dagpleje eller hjemmefra. Blomsterprojekt hvor vi får blomster hjemmefra som vi passer, vander og.
Børnemad madvalget Ideer til temaer til drøftelse ifm. valg af frokostordning September 2010 Kære ledere/ forældrebestyrelser I dette powerpointshow er.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Tilfredshedsundersøgelse
Relationer – børn og voksne
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Folkeskolereformen på vores skole
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Årshjul for aktiviteter 2013– 14 med indarbejdet læreplanstemaer
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Mandag den 14. april Gymnastiksal 14 – 15. Bo syg.
FÆLLESSKAB.
Skitur 2015 – fra den 15/2 – den 21/ Klub Roskilde Øst.
For førskolegruppens forældre
Velkommen til skolen ved Bülowsvej & SFO Thorvald
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Regnbuen Informationsfolder.
Bakke og By Sommerfest i Mosen Kære forældre og børn I inviteres hermed til sommerfest i Mosen onsdag d kl ca. Vi glæder os til at se.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Præsentation af forårs-sfo
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
Forældremøde 9. april.
Ny forælder Velkommen Ledelsen i Klynge A 16 vil gerne byde dig velkommen som ny forælder. På de følgende sider har vi samlet information, som er relevant.
NYE BØRN I BØRNEHAVEN.
Ny medarbejder I Klynge A 16
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Fuglesangsstien 12, 4600 Køge Tlf. kontor: Institutionsleder Rikke Meilbøg Souschef Bettina Elsby
Børneruden – en del af MinRude Her får du informationer fra børnehuset: - Billeder - Dagbøger fra hverdagen - Nyheder fra børnehuset - Opslag (fx husk.
Velkommen til BFO Baltorpskolen Afdelingerne: Fritter 1, Fristedet og 8’eren Tivænget og Kornvænget.
SKITUR – 26. februar Velkommen Før turen Praktisk Turen derned Dernede Hjemkomst.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Velkommen som forældre. Positivt indtryk  Mange oplysninger  Mange indledende indtryk  Mange ting at holde styr på  Anderledes skoledag de første.
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Fuglesangsstien 12, 4600 Køge Tlf. kontor: Institutionsleder Rikke Meilbøg Souschef Bettina Elsby
M ØDE OM VISIONSDAGEN D. 15. MAJ 2015 o Hvorfor har bestyrelsen taget dette initiativ o Hvad er rammerne omkring dagen o Hvad kan forældrene og hvad kan.
Velkommen til møde om førskolen 2017
Tidlig-HFO på Bøgelund Infomøde 17. april 2018
Præsentationens transcript:

Børnehuset Østerled En god dag - hver dag ! Velkomstfolder

Indholdsfortegnelse: Velkommen Teams / åbningstider / lukkedage samt ferie Praktiske oplysninger Aflevering/afhentning: Mad: Middagssøvn: Tøj: Legeplads: Legetøj: Fødselsdage: Sygdom: Aktiviteter: Forældresamtaler: Forældrebestyrelsen: Kontakt:

Vi glæder os til at se jer. Velkommen Kære barn og forældre. Det er os en glæde, at byde jer velkommen i Børnehuset Østerled. Vi lægger stor vægt på at tage godt imod jer. Hensigten med denne folder er at give jer de praktiske informationer, som I kan bruge nu og her eller løbende som en opslagsfolder. Når I starter i Børnehuset Østerled, vil vi have en opstarts samtale med jer, hvor vi vil fortælle om huset og hvor I forældre kan fortælle om jeres børn Herudover er I meget velkomne til at kontakte os med spørgsmål. Vi glæder os til at se jer.

2.Teams / åbningstider / lukkedage samt ferie Vi er opdelt i teams: Team Orange 0-3 år, vuggestue Team Grøn 3-6 år, børnehave Team Blå 3-6 år, børnehave Åbningstider: Mandag – torsdag: kl. 06.30 – 17.00 Fredag: kl. 06.30 – 16.15 Lukkedage: De tre dage før Påske Fredag efter Kr. Himmelfartsdag Grundlovsdag 5 juni Sommerferie i uge 28 – 29 – 30 Der lukkes 1 uge omkring jul og nytår. En af institutionerne i Hedensted holder åben på lukkedagene. Man melder sig til via blanketter, som I finder her på Børneintraen.

3. Praktiske oplysninger Aktuelle oplysninger fra Dagpasningsafdelingen, forældrebestyrelsen og personalet kan læses på børnehaveintraen. Benyt dig også af Hedensted kommunens hjemmeside: www.hedensted.dk 3.1 Aflevering/afhentning: For at få en god start på dagen er det vigtigt, at du har god tid, når du afleverer dit barn. Barnet SKAL ALTID afleveres til Blæksprutten, den medarbejder med skilt på. Når du er i institutionen, forventer vi, at du tager ansvaret for dit barn. Du er altid velkommen til at ringe og høre til dit barn. Giv venligst besked, hvis dit barn ikke kommer, enten ved tlf. opkald eller SMS, ikke på mobil svar. Sig altid farvel til Blæksprutten, den medarbejder med skilt på, når du henter dit barn. Hvis dit barn afhentes af andre SKAL der gives besked til personalet. Det er vigtig, at vi altid har det gældende telefonnummer, hvor vi kan træffe jer. Af hensyn til børnenes muligheder for at lege i hele huset, bedes du venligst benytte de blå overtrækssko, når vejrliget er vådt.

3.2 Mad: Børnehuset Østerled giver morgenmad indtil kl. 08.00, til de børn der må have behov for det. vuggestuebørnene får et lille mellemmåltid kl. 09.00 samt eftermiddagsmad. Børnehavebørnene tager en mad fra madkassen kl. 09.00. Til frokost ved 11-tiden skal dit barn medbringe en madpakke – husk navn på madkassen. Ved 14-tiden serveres børnehavebørnenes medbragte eftermiddagsmad. Vi sørger for mælk og vand til måltiderne. Lejlighedsvis har vi i Børnehuset Østerled en maddag, hvor børnene selv er med til at lave maden. 3.3 Middagssøvn: De børn, der skal sove til middag, bliver puttet med bamser, sutter og hvad de ellers har brug for i h.h.v. krybber og motorikrummet. Vi forsøger at have en fast voksen hos børnene, indtil de sover.

3.4 Tøj: Sørg for, at dit barns påklædning er praktisk og passer til aktiviteterne og årstider, dvs.: Et sæt skiftetøj (inkl. undertøj og strømper) Indesko Regntøj og støvler Flyverdragt Passende tøj til diverse aktiviteter Bleer efter behov HUSK AT SÆTTE NAVN I TØJ OG FODTØJ Undgå halstørklæder og snore i tøjet. Da vi har erfaret, at træsko og badesandaler i mange situationer hæmmer børnene i deres udfoldelser, opfordrer vi til, at dit barn har fastsiddende fodtøj med. Hjælp os med at holde orden i garderoberne og tøm dit barns garderobe hver fredag pga. rengøring. I tilfælde af tyveri, bortkommet eller ødelagt tøj er det forældrenes forsikring, der dækker det mistede/ødelagte.

3.5 Legeplads: 3.6 Legetøj: 3.7 Fødselsdage: Vi har en stor legeplads. Egne cykler, må bruges på cykelbanen med cykelhjelm. Bobslæder må også gerne tages med, dog kun med kort træksnor. Rulleskøjter og trækælk må IKKE medtages. 3.6 Legetøj: Medbragt legetøj, bøger m.m. er på eget ansvar. HUSK at skrive navn på det. Gameboy, nintendo ds og lignende spillemaskiner må ikke medbringes. Vi har PC med spil på. Legetøjsvåben benyttes udendørs. 3.7 Fødselsdage: Fødselsdagen holdes her i børnehaven. I er velkomne til at være med og også til at medbringe noget spiseligt. Se i øvrigt Kostpolitikken, her på intraen.

3.8 Sygdom: SYGE BØRN MODTAGES IKKE… Børnene betragtes som syge, når de har: Feber Smitsomme sygdomme Eller hvis barnets tilstand forhindrer det i at deltage i aktiviteterne ude som inde på lige fod med de øvrige børn. Ved sygdom skal der gives besked – omvendt vil du blive orienteret, hvis der er smitsom sygdom i huset. Det er vigtigt, at vi har jeres telefonnummer, til det sted I befinder jer, så vi kan få fat i jer, hvis barnet bliver sygt eller kommer til skade. Hvis jeres barn kommer til skade og har brug for lægehjælp, tager vi til lægehuset. Vi vil dog altid kontakte jer, når eller inden vi tager afsted. Det bedste er, at I selv bringer jeres barn til lægen, både for barnets tryghed og også fordi vores normering kan have svært ved at nå sammen, når vi tager med. Hvis jeres barn kommer til skade, er det jeres egen forsikring, som dækker……. HAR I HUSKET AT FORSIKRE JERES BARN?

4. Aktiviteter: 5. Forældresamtaler: Alle børn er tilknyttet et team med 5 faste voksne. I perioden august til april danner vi en maxi gruppe bestående af de ældste børn fra Blå og Grøn Team. Aktiviteterne tager udgangspunkt i børnegruppen. I løbet af året laver vi forskellige aktiviteter/arrangementer, som passer til årstiden: Se årsplan på børnehaveintraen. Der udkommer et ugentlig nyhedsbrev fra hvert team, som beskriver hvad der er sket i ugens løb samt hvad der er planlagt for næste uge. 5. Forældresamtaler: Forældrene kan til enhver tid bede om en samtale med personalet. Ligeledes kan pædagogerne indkalde til forældresamtaler, hvor vi har tid til at tale sammen i ro og fred uden børnenes tilstedeværelse. Førskolens forældre tilbydes en samtale i november, med henblik på kommende brobygning og skolestart.

Forældrebestyrelsen og personalet. Forældrestyrelsen i Børnehuset Østerled er sammensat af 5 forældrerepræsentanter, 2 medarbejderrepræsentanter og lederen af Børnehuset Østerled. Forældrebestyrelsen arbejder inden for kommunens bestemmelser samt bestyrelsens egen forretningsorden. Bestyrelsen bestræber sig på løbende at sikre og udvikle kommunikationen til de øvrige forældre, med henblik på at skabet et højt informations- og dialogniveau. Forældre er selvsagt meget velkomne til at kontakte medlemmer af bestyrelsen, hvis der er spørgsmål, der ønskes drøftet eller ideer, som ønskes optaget på et bestyrelsesmøde. Alle medlemmer er underlagt tavshedspligt. Vi glæder os til at se dig og din familie. Vi håber, at I må blive glade og tilfredse med dit ophold i Børnehuset Østerled. Venlig hilsen Forældrebestyrelsen og personalet.

7. Kontakt for yderligere information: Ønsker du mere information, er du velkommen til at spørge personalet og du kan yderligere oplysninger på børnehaveintraen: www.bornehusetosterled.dk eller www.hedensted.dk Telefoner: Kontor…………………………………………………..79 75 52 69 Lisbeth Stoumann, leder……………………..21 68 06 88 Kirsten Laursen, Souschef…………………..21 37 01 72 Orange team………………………………………..21 37 01 71 Grøn Team…………………….21 37 01 73/ 21 37 01 74 Blå Team……………………….21 37 01 75/ 21 37 01 76 Email: lisbeth.stoumann@hedensted.dk Børnehuset Østerled Østerled 2 8722 Hedensted