Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Regnbuen Informationsfolder.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Regnbuen Informationsfolder."— Præsentationens transcript:

1 Regnbuen Informationsfolder

2 Pædagog Kirsten K. Pedersen 98 65 31 86
VELKOMMEN I REGNBUEN: Regnbuen er en landsbyordning, der modtager børn i alderen år. Det vil sige en alders integreret institution med børnehave og skolefritidsordning. TELEFONTAVLE: Sønderup Skole Regnbuen Børnegruppen direkte tlf Skolegruppen direkte tlf Fællesleder for Krudtuglen, Regnbuen og Myretuen: Tove Rasmussen Leder Regnbuen: Kirsten K Pedersen  Pædagog Kirsten K. Pedersen   Pædagog Claus Bøjer Pædagog Jane Qvist Pædagogmedhj. Lotte B. Hansen Flexjob Alice H. Nielsen 

3 REGNBUENS OVERORDNEDE MÅLSÆTNING:
Regnbuens målsætning er som en selvfølge underordnet den pædagogiske målsætning for Rebild kommunes børnepolitik. Børnehave: Regnbuen vil tilbyde mangfoldighed. Hverdagsmiljøet skal være et dynamisk læringsmiljø, hvor børn og voksne udvikler sig og børns aktive deltagelse er vigtig for udvikling og dannelse. Det er pædagogernes ansvar at være medskaber af læringsrummet og være inspirerende og give lyst til at deltage og vække forundring. Mål for læreplaner er, at vi ser børn der bl.a.: Trives, har selvværd og selvtillid og tager initiativ til at klare ting selv. Er i stand til at dele, har begyndende opfattelse af, at andre kan have behov og grænser, begynder at føle empati. Mestrer et forståeligt sprog og bruger det aktivt, er i stand til at aflæse kropssprog, kan løse konflikter verbalt.

4 Føler glæde ved at bevæge sig og udfordrer deres kroppe.
Med glæde færdes i naturen og behandler den med respekt. Selv har lyst til at skabe noget kulturelt, er kreative og gennem leg og fantasi udfolder sig i fællesskab med andre. SFO: Børnene har her et frirum med valgfrihed, medbestemmelse, venskaber og fri leg. Vi vil gerne give børnene mulighed for selv at danne strukturer for aktiviteterne og legen med de andre børn, som pædagogisk strategi, for at understøtte børnenes udvikling, evner til at skabe strukturer og at kunne mestre hverdagen og hverdagsrelationer. Fokus ligger på: Nærværende voksne, så børnene mærker, at "vi er der" Udvikling af børnenes sociale og personlige kompetencer.

5 FORÆLDRERÅD:   En gang årligt vælges forældreråd, der består af 5 medlemmer + 2 suppleanter. Formand Laila Jeppesen Næstformand Helle Soelberg Sekretær Mads Sørensen Øvrige Pia T. Sørensen, Carina J. Voss Supp Rikke Klitgaard

6 SKOLEBESTYRELSEN:   Skolebestyrelsen er bestyrelse for skolerne i Kirketerp, Sønderup og Suldrup og dermed også for Regnbuen Skolebestyrelsens opgaver er at føre tilsyn med hele skolens virksomhed inden for de bestemmelser, der er afsat af kommunalbestyrelsen. Den nye fælles bestyrelse for skolerne, har følgende sammensætning: Formand: Gitte Fly Bay, Suldrup Peer O. Nielsen, Suldrup Næstformand: Aage Drøhse, Kirketerp Søren Søe-Larsen, Kirketerp Helle Kobberup, Kirketerp Helle Hansen, Sønderup Suzanne Anthony, Sønderup

7 ADRESSER: Regnbuen Hjedsbækvej 474, Suldrup Sønderup skole Hjedsbækvej 476, Suldrup

8 REGNBUENS ÅBNINGSTIDER::
Børnehave: Formiddag kl. 6: :00 halvdags bh. Heldags kl. 6: :00 heldags bh. Fredag kl. 6: :00 SFO: Morgen: kl. 6: :00 Eftermiddag: kl. 12: :00 Heldags: kl. 6:30 – 17:00 Fredag: kl. 16:00

9 Ring inden kl. 8:30, hvis barnet p. g. a
Ring inden kl. 8:30, hvis barnet p.g.a. sygdom eller fridag ikke kommer. Ferielukning i Regnbuen: Vi skal ferielukke Regnbuen i 16 dg. år 2008 Det er: d. 17.,18. og 19. marts (før påske), d. 2. maj og uge og mellem jul og nytår. Hvis der er problemer med at få sit barn passet disse dage kontakt Regnbuen. Der vil være andre inst. der har åbne, som kan modtage barnet.

10 FRIPLADS: Oplysninger herom fås på pladsanvisningen ved kommunen. UDMELDELSE: Udmeldelse skal ske skriftligt til pladsanvisningen, Støvring kommune den 1. i måneden med en måneds varsel. SYGDOM: Regnbuen modtager ikke syge eller sløje børn. Er I tvivl om, hvorvidt barnet kan komme, kontakt os telefonisk. En tommelfingerregel: Hvis barnet ikke kan følge vore almindelige aktiviteter som f.eks. skovture og ude leg, er det ikke rask nok til at være her. Særlige retningslinier gælder for visse børnesygdomme. Rådfør jer med personalet. Se desuden “uddrag af cirkulære om forholdsregler ved smitsomme sygdomme” som findes på opslagstavlen i Regnbuen.

11 PÅKLÆDNING: Barnet bør være klædt i praktisk tøj, der kan tåle at blive snavset. Regntøj, bukser, jakke og skiftetøj (Bukser, trøje, strømper og undertøj), samt hjemmesko skal medbringes hver dag, eller være permanent i Regnbuen (i barnets kasse i garderoben). MÆRKNING: Alt tøj, overtøj, fodtøj og madkasser SKAL være mærket med navn. MORGENMAD: Der kan spises morgenmad i Regnbuen imellem kl. 6:30 og 8:00 FROKOST: Børnehavebørn medbringer madpakke til frokost, hvortil der serveres mælk.

12 FRUGT: Børnene medbringer selv frugt/brød el.lign., hertil serverer Regnbuen vand. (ikke medbringe saftevand) Torsdag deler vi frugten. Vi skærer frugten ud i bidder og serverer det på fad. LEGETØJ: Der må gerne medbringes legetøj i begrænset omfang - på eget ansvar. FØDSELSDAGE: Vi fejrer gerne børnenes fødselsdage her i Regnbuen - ligesom vi gerne tager imod invitation til at fejre den i hjemmet, på børnenes 4 års fødselsdag. Regnbuen betaler og arrangerer transporten. I børnehavegruppen laver vi en fælles gave!

13 FERIE/FRIDAG: Personalet i Regnbuen vil, når det er muligt, holde ferie/afspadsering i forbindelse med skolens ferier/fridage, da der ofte er færre børn på dette tidspunkt og derfor ressource besparende (i forhold til personaletimer). Af denne grund er det vigtigt, at I i god tid meddeler Regnbuen, om barnet kommer eller ej. Det giver også personalet gode muligheder for at tilrettelægge aktiviteterne for de resterende børn. ARRANGEMENTER: Bedsteforældredag: 1 gang, gerne i foråret, inviteres bedsteforældre på besøg i Regnbuen. Kaffedag: 1 gang om måneden indbydes forældre til at komme mellem 14:00 og 15:30, hvor der er kaffe på kanden og et forældrerådsmedlem er vært denne dag. Klippeklistredag: Sidst i nov. Inviteres forældre/bedsteforældre til hygge, klippe/klister og kaffe. Hvert år tager vi med børnehavegruppen på “hyttetur”. Vi kører ud i det blå (gerne til vandet). Andre “ud af huset” aktiviteter året igennem er bl.a. teaterture, fødselsdage, skovture, bål, byture/indkøb, besøg m.m. Bh. gruppen får delt månedsplan ud. SFO’erne har en større tur årligt, vi sammen finder frem til og ca. hvert 4. år med overnatning i Regnbuen, næste gang år 2009/10.

14 BESØG I REGNBUEN: Efter aftale med personalet er alle velkommen til at besøge os. SVØMNING: I en periode vil alle børnene på skift (SFO og bh.børn) komme i svømmehallen. HUSK: Navn i badetøj og på håndklæde. MUSIKSKOLEN: Støvring kommunale Musikskole tilbyder musikundervisning (betaling) i form af Musikalsk legestue (3-5år). Musikalsk grundskole (bh.kl. - 2.kl.) i perioden september - maj. Vi tager imod tilmeldinger. Yderligere oplysninger fås i Regnbuen.

15 INFORMATIONER: Kig dagligt på opslagstavlen i vindfanget. Dokumentation: I ”den sorte bog” ved kontoret, fortæller vi lidt om børnenes dagligdag og specielle oplevelser, samt i rød dokumentationsmappe. Billedrammerne i gangen vil løbende vise billeddokumentation om Regnbuens aktiviteter og børnenes oplevelser. Hjemmesiden vil hele tiden indeholde informationer om hvad der berører Regnbuen. FORÆLDREMØDER: Der afholdes ca. 2 forældremøder årligt. Forældrerådet holder møde ca. 2-4 gange årligt el. efter behov. FORÆLDRESAMTALER: Alle forældre tilbydes en samtale mindst 1 gang årligt. Derudover er I altid velkomne til at aftale en tid til samtale med personalet om jeres barn.

16 DAGLIG KONTAKT: En god start på dagen er at få sagt ordentligt farvel til mor/far. Dette er også en forudsætning for, at man kan sige ordentligt goddag til personalet og de andre børn. Det kan, især for små børn, være en stor omvæltning at skulle give slip på forældrene. Der er det vigtigt, at have tid til at aflevere dit barn og få videregivet informationer. Det vil samtidig give mulighed for tid til den helt nødvendige daglige kontakt mellem forældre og personale.

17 Dagligdag i Regnbuen: Børnehave: Morgenmad (stille aktiviteter). 9: : Evt. aktiviteter. (Ud af huset: Møde senest 8.30) 11: : Madpakker 12: : Ude leg. 14: : Medbragt frugt. 14: : Leg 16: : Alle børn slutter dagen i SFO Månedsplaner vil blive lagt på hjemmesiden. SFO: SFO’erne ankommer efter skoletid, kl. 12:40. Afholder frikvarter og bliver derefter krydset af. Selvvalgte aktiviteter hele eftermiddagen. Planlagte aktiviteter/ture, seddel udleveres.


Download ppt "Regnbuen Informationsfolder."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google