Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tidlig-HFO på Bøgelund Infomøde 17. april 2018

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tidlig-HFO på Bøgelund Infomøde 17. april 2018"— Præsentationens transcript:

1 Tidlig-HFO på Bøgelund Infomøde 17. april 2018
Dagsorden: Velkommen /v. Skoleleder Jakob Boye-Møller og Yngvar Friberg (pædagog med ledelsesopgaver) HFO struktur Tidlig-HFO- grupper 1. dag Forventninger til jer forældre Dagsplan Aktiviteter Pædagogik Fysiske rammer Tilsynsforpligtelse Praktisk information Følgeordning Åbent hus

2 Tilnærmelsesvis aldersopdelt i 3 afdelinger:
HFO1 struktur Tilnærmelsesvis aldersopdelt i 3 afdelinger: Bøgelund: Tidlig-HFO og 0. klasseafdeling. Fra det nye skoleår er der tre 0.klasser samt én 1.klasse. Geografisk princip. Vinkelhuset: 1. og 2. klasseafdeling Dalen: 3. klasseafdeling Der skiftes afdeling d. 1. maj.

3 Tidlig HFO - grupper 72 børn i tidlig-HFO fordelt i 3 grupper, som er identiske med deres kommende 0. klasse Personalefordeling i grupperne: Gruppe A: Janni (skolepædagog 0.A) samt medhjælper. Dertil medarbejdere fra HFO’ens øvrige afdelinger (Vivi, Rasmus, Mohsena) Gruppe B: Dragica (skolepædagog 0.B), Sara (pædagog, midlertidig ansat) samt Sofie (studerende) Gruppe C: Behram (skolepædagog) og Sarah (studerende). Dertil Stig (Vinkelhuset)

4 Tirsdag d. 1. maj Modtagelse kl. 8.30 – 9.00.
Kl ringer klokken: Klassen samles i grupperummet. Frokost ca. kl

5 Forventninger til jer Medbring til åbent hus tirsdag d. 24. april: Billede af jeres barn samt udfyldt oplysningsseddel. Forældretilstedeværelse tirsdag d. 1. maj: Følg evt. barnet til grupperum, men samlingerne er for børn Forældrehygge med kaffe/te Generelt: Kom senest kl. 9.00 Tag kort afsked med jeres barn, indenfor Giv barnet madpakker med: Frugt eller lignende til kl. 9-mad, frokost-madpakke samt eftermiddagsmad (kl ) Sørg for, at barnet har medbragt skiftetøj, regntøj, hjemmesko Giv venligst dagligt besked til svæver om, hvem der henter Gør gradvist dagene længere

6 Dagsplan Kl : Indskrivning, navneskilt og madpakken i køleskab. Morgenmad til de fremmødte børn. Åbent i kreaværksted, leg & spil samt udeliv (mooncars, cykler o.a.) Kl. 9 – 11.30: Samling gruppevis (børnene spiser deres medbragte eftermiddagsmad). Skolemodul: Klasserumsledelse ud fra samme principper som i 0. klasse. Fokus på trivsel og børnefællesskaber. Kl : Frokost. Højtlæsning. Historie-cd. Kl : Udeliv, leg (mooncars, cykler, sandkasse, boldbane, legeplads) Kl – 14: Samling gruppevis. Børnene spiser deres medbragte eftermiddagsmad. Læsning, klasserumsledelse, o.a. Kl : Fritidsmodul: Diverse aktivitetstilbud, som børnene kan vælge at deltage i. Idræt,leg & bevægelse, kreative aktiviteter, værksteder, natur & udeliv, sang o.a. Kl : Fri leg og små aktiviteter.

7 Aktiviteter i skolemodulet
Naturformidling, billedkunst, træværksted, legetøjsværksted, perleværksted, bål & udeliv, skoleopgaver, yoga, sang & musik, idræt, leg & bevægelse. Ture til Byskolen og i nærområdet. For at sikre bedst mulig indkøring beder vi jer om at aflevere jeres barn senest kl

8 Pædagogik Indkøring Anerkendelse, inklusion og narrativ tilgang.
Trivsel, tryghed, omsorg Børnefællesskaber; læring gennem samvær, normer, leg og aktiviteter Struktur, genkendelighed Anerkendelse, inklusion og narrativ tilgang.

9 Fysiske rammer på Bøgelund
Gule hus: Stueplan: Krearum, caféen (Gruppe A), garderober, toiletter 1. sal: Fire legerum, garderober, toiletter Røde hus: Madrasrum, puderum, træværksted (Gruppe C), Musikrum (Gruppe B) Udenfor: Legeplads: Svævebane, sandkasse, gynger, hængekøjer, boldbane, pilehytter, bålhytte, bålpladser Det sorte skur med mooncars, gaffavåben og grovværksted Bøgelunds grænser

10 Tilsynsforpligtelsen
Aflevering/indkrydsning, beskeder og afhentning/udkrydsning Besked om fravær eller sygdom skal meddeles til HFO. Bøgelunds telefon: (man kan indtale besked eller sende sms)

11 Praktisk information Åbningstider: Kl. 6.45 – 17.15
Lukkedage: Kr. Himmelfart d. 10. maj, 11. maj, 2. pinsedag, Grundlovsdag d. 5. juni samt lukkeuger uge 29 og 30 (nødpasning) HFO1 i sommerferien (uge 27-32) i Vinkelhuset Tre ”madpakker” dagligt Skiftetøj, regntøj, hjemmesko, gummistøvler. Gerne navn på alt Legetøj kun fredag. Ingen mobiltelefoner eller skærme Forældreintra Forældreråd Morgenåbning på Højen på alle skoledage kl

12 Følgeordning Hver dag hele året på skoledage
I tidlig-HFO perioden øver vi turen fra skolen til Bøgelund, så børnene kender proceduren inden de starter i skole. Fra skolestart (14. august) og i uge 33 vil følgeordningen foregå således: Der er 3 medarbejdere til at hente børnene. Vi tjekker at alle børnene er kommet ud til ”Mødestenen” og krydser dem ind. Vi laver et overlap med børnehaveklasselederne, så eventuelle beskeder gives videre. Når alle børnehaveklassebørn med og uden cykel er samlet ved Mødestenen, går vi samlet op til Bøgelund. På Bøgelund skal børnene sige goddag til ”indkrydseren”, der - endnu engang - krydser børnene ind. Følgeordning fra uge 34 og skoleåret ud: Der er 2 medarbejdere til at hente børnene. Børnene må følges ad i grupper, ingen går alene Én medarbejder er bagtrop, mens den anden følges med fortroppen og stiller sig som ”check-point” ved tunnel/tankstationen. På Bøgelund skal børnene sige goddag til ”indkrydseren”, der krydser børnene ind.

13 Åbent hus på Bøgelund For børn & forældre
Tirsdag d. 24. april kl Medbring et vellignende billede af jeres barn samt udfyldt oplysningsseddel. Klasseliste udleveres til hver familie


Download ppt "Tidlig-HFO på Bøgelund Infomøde 17. april 2018"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google