(Rullende) Indskoling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Skolereform august 2014………………
Fleksibel Skole på Ubberud Skole
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
NY STRUKTUR I FREMTIDENS SKOLE
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Hvad skete der med vores input fra sidste reformmøde i januar måned? Hvor langt er vi kommet med implementeringen? Hvordan følger forældre med i reformarbejdet?
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
På vej mod folkeskolereformen
Kære forældre Hermed orientering om status i forbindelse med Pilehaveskolens udbygning og flytning til Verninge i skoleåret 2013/2014. I foråret 2013 har.
Forældremøde X årgang.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Skolereform august 2014………………
Dyssegårdsskolens kommende organisering
Årsberetning fra Skolebestyrelsen 2010 / 11
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Stormøde om reformen Gjøl skole
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
en præsentation tirsdag d.24. maj 2011
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Rønde Skole Linje 10 Eleven i centrum -Et år med fokus på nutidens udfordringer til en afklaring om fremtiden.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Fleksibel Skole på Ubberud Skole Forudsætninger Hvad skal fremtidens skole kunne? Hvordan vil vi gøre det? Processen på Ubberud Skole Fastlagte rammer.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Folkeskolereformen på vores skole
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Kontaktperson-ordning = primærvoksenfunktion = mentorordning VANGEBOSKOLEN
INDSKRIVNINGSMØDE.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Aftenens program 1. Velkomst og præsentation af medarbejdere
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 11. november 2014
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Rullende skolestart August 2010.
Kompetencebaseret rullende aldersintegreret indskoling KRAI
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Velkommen til Vestervangsskolen
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
FAGDAGE 1.x Matematik - Josefine Onsdag 16. august Dansk - Anne-Mette
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Velkommen til Risskov Skole
Præsentationens transcript:

(Rullende) Indskoling Stubbekøbing Skoles model

Skolestart - parat Vurderes af daginstitution Op til 3 x årligt afhængigt af børnetal Dette sker i februar, maj og september

Gruppe 0. – 2. årgang Festlig modtagelse i gruppen ”Hjælpeven” en ældre elev fra gruppen i

Eks. Skema for en skoledag 1. 8.00 – 8.20 Morgensamling Gruppe 2. Fagundervisning Da/ Mat Hold 3. Frikvarter 4. Projekt / Emne 5. Frokost 6. 7. Motorik, IT eller Trin for T

Fagholdsundervisning Dansk Niveauer Læringsstile CL Matematik Niveauer Læringsstile CL

Faghold Faghold i dansk og matematik (eng) Inddelt efter niveau Eleven kan være på forskellige niveauer i dansk og matematik Eleven flytter niveau, når eleven er fagligt klar På holdene tages der højde for niveau / læringsstile Eks. Fra dagligdagen

Gruppeundervisning Undervisningen kan have form af projekter og emner med udgangspunkt i fag: Idræt – motorik – natur & teknik – kristendom – billedkunst - musik Eller ”timeløse” fag: Alsidig udvikling (sociale kompetencer)– sundhed & seksualundervisning – færdsel – UEA Eks. Fra dagligdagen

Gruppen Aldersintegreret 0. årg. – 2. årg. Størrelsen svarer til en alm. klassestørrelse Gruppen kan optage skolestartere 3 x årligt Gruppen afgiver elever 1 x årligt i aug. til 3.årg. Grupperne kan justeres elevmæssigt under hele forløbet Gruppen er barnets sociale enhed Gruppen har tilknyttet faste voksne Gruppen har et fast lokale Eks. Fra dagligdagen

Personale / Arbejdsopgaver

Fordele Ulemper Man må selv vurdere Stort samarbejde omkring overlevering fra daginstitution Barnet starter i skole, når det er klar Social enhed / gruppe Barnet kender strukturen fra daginstitutionen Regler og omgangsformer er fastlagt Hjælpeven i opstarten Undervisningen følger eleven Eleven kan følge forskellige niveauer i dansk og matematik Eleven lærer at lære/ lære fra sig De store elever lærer af at være forbilleder Gruppen er en tryg ramme i projektarbejde Medansvar for mindre elevers læring Tværfagligt samarbejde i ”undervisergruppen” Mere samarbejde omkring undervisningen Forældregruppen ændrer sig , når nye kommer til og 2.kl. elever forlader gruppen til 3. årgang Mere samarbejde med kolleger Flere og forskellige samarbejdspartnere Sene mødetidspunkter Meget struktur – flere Standarder Flere elever i slutningen af skoleåret

Værdibeskrivelse Værdi Kultur Mere tryghed - Mere Indlæring – færre konflikter Kultur Regler – Normer – Etik læres videre fra elev til elev

Opstart – Rullende Indskoling Aug 2012 – 0.årg – 19 elever (NT) Jan 2013 – 0.årg – 3 elever (FNT) maj 2013 – 0.årg – 21 elever (FNT) ingen Aprilbørn i SFO Aug 2013 – Ny 0.årg – 9 elever (NT) Disse elever er det sociale grundlag for Den Rullende Indskoling – dvs. de er Kulturbærende og danner de første grupper, der så består af 0. – 1. årg. de er delt i rød, blå og gul gruppe. Pt er der 51 elever i Indskolingen 0.-1.årgang

Opstart - fortsat Februar ? 2014 – (0.- 1.årg)- x antal elever Maj ? 2014 – (0.- 1.årg) – x antal elever September? 2014 – (0.- 2.årg) – x antal elever Eleverne ruller ind i grupperne, og i august 2014 er alle 3 årgange repræsenteret, så her er modellen helt færdig. August 2015 sendes de første elever ud af RI og op til 3. årg.