Sæt Viden I bevægelse Afd.leder Brit Skovgaard & fysioterapeut Annette Heinz 16. august 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Fleksibel Skole på Ubberud Skole
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Når lærere samarbejder med forældre
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Hierarki for styringsredskaber
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
Bokstav børn.
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
Er mit barn klar til skolestart ?
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
Implementering på Fenrishus
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
- fortsat midt i en flekstid?
Måltidet – lyst og fællesskab
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
for elever i komplicerede læringssituationer DPU, Aarhus Universitet
Skole/hjem samarbejdet - Det handler om kvalitet i relationen.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Videreudvikling af skolehjem samarbejde
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Augustseminar 2014 Nyborg d. 14. august.
Forhistorie. Indtil Tidligere amtsskole med tilknyttet ”fælles kommunal” SFO. ”fælles kommunal” SFO. 2 adskilte budgetter. Lærerne arbejdede.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Velkommen.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Skoleparathed Sunds skole.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Peter Westmark Relationskompetence - det er de professionelle voksne der ansvar for kvaliteten af relationen STU - Træf Den
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Stress En folkesygdom?.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Velkommen til Skolen ved Sundet
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Princip for kontaktforældre
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Sikon 2019 Legetræning efter PLAY-Project metoden
Præsentationens transcript:

Sæt Viden I bevægelse Afd.leder Brit Skovgaard & fysioterapeut Annette Heinz 16. august 2010

Geelsgårdskolen 1955 Geelsgaard Kostskole – SAHVA 1980 Særforsorgens udlægning – Kbh.Amt 1995 Fusion – ”Sognevej” og GK Geelsgårdskolen 2007 Region Hovedstaden SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Geelsgårdskolen Spor 1 Spor 2 Spor 3 Teams, talepæd. - psykolog - sygeplejerske Tværfagligt samarbejde 1970 Integreret samarbejde 1984 Konduktiv Pædagogik - MOVE SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Geelsgårdskolens værdier SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Overordnede mål for skole/hjem samarbejdet: At udveksle viden og information. At skabe gensidig respekt og forståelse. At give forældrene indflydelse. At fremme, at forældrene er trygge. At sikre, at forældrene bevarer ansvaret for barnet SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Teamsamarbejde i en klasse på spor 1 og 2 Lærere Pædagoger Ergoterapeut Fysioterapeut Medhjælpere SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Koordineringsmøder – efterår IP eval. IP ny Skole-hjemsamtaler Teammøde x 1 ugentligt Planlægningsmøder Koordineringsmøder – efterår IP eval. IP ny Skole-hjemsamtaler Revisitation Koordineringsmøder – forår IP eval. Elevbeskrivelse SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Individuel Elevplan SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Elevbeskrivelse FØLELSESMÆSIGT OG SOCIALT Elevens temperament og personlighed: X er som oftest glad og imødekommende. Han er tillidsfuld og kærlig. X er ikke så glad for situationer, hvor der stilles krav. Når han føler sig presset, kan han ”lukke af” og være svær at få kontakt med. X er meget glad for sin klasse og han elsker at snakke om/ være sammen med de mennesker han holder af. Energi og handlekraft: X energiniveau kan være meget svingende - fra dag til dag og time til time – ofte afhængigt af, hvilke krav der stilles til ham. Som regel er han dog glad for alle motoriske udfoldelser. Følelsesfunktion: X kan have svært ved at kontrollere sine følelser, når han bliver stillet overfor krav som han ikke har lyst til at honorere. X har en stor følelsesmæssig spændvidde. Interpersonelt samspil og kontakt: X er god til samspil både med andre elever og med voksne. Særlige interpersonelle relationer: Det er uproblematisk for X at lære nye mennesker at kende. Han er imødekommende og vil gerne bidrage til det sociale samspil med andre. Pædagogiske og praktiske konsekvenser: Når man stiller krav til X er det vigtigt at man præsenterer dem på en enkelt og gerne sjov måde. SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Arousal: X arousal er tæt knyttet til hans interesseområder. Søvn: VÅGENHED Arousal: X arousal er tæt knyttet til hans interesseområder.  Søvn:  Pædagogiske og praktiske konsekvenser: Det er vigtigt at tage udgangspunkt i X interesser i undervisningen. Han er meget interesseret i …osv.   OPMÆRKSOMHED  Opmærksomhed generelt:  At fokusere opmærksomhed:  At rette opmærksomhed: X kan fastholde opmærksomheden på en bestemt opgave, så længe hans interesse for opgaven er intakt.  Pædagogiske og praktiske konsekvenser: Se ovenfor.   HUKOMMELSE  Hukommelse: X har en glimrende hukommelse. Han husker episoder og ting, vi har oplevet for flere år siden og han husker, hvad der skete derhjemme i går.  Pædagogiske og praktiske konsekvenser: Se ovenfor. SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Ny elev Besøg i afgivende institution Forventningssamtale Observationsteam Koordineringsmøder – efterår IP ny Elevbeskrivelse Skole-hjemsamtale ….. SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Forældresamarbejde i hverdagen Kontaktbøger, telefon Forældre-intra Forældres deltagelse i hverdagen Nyhedsbreve, ugeplaner, dagbog…. Alm. forældremøder – kontaktforældre Sociale arrangementer SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Samarbejde med andre Hospital – læge Kommune Hjælpemiddelfirmaer Andre institutioner SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz

Fokus i projektet Besøg på afgivende instituion før skolestart Hjemmebesøg – COPM Vurdering af materiale fra afgivende inst. i forhold til ICF-kernesæt ”Barnets bog” SATS Temadag 16.08.10 Brit Skovgaard & Annette Heinz