Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Powerpoint-udgave:
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Værdistrømsanalyser.
Marketingplanlægning
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
Illustrationer til undervisningsbrug
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
Kapitel 2.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Fremtidens markedsføringsplatform
Skabelon til strategisk plan
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Virksomheder - definition
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Hotellets koncept.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Forretningsmodel.
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Procesværktøjer.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kodeks for offentlig topledelse
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
Modul 4 Teamsamarbejde Hvis der er tid kan man prioritere at bruge mere tid på dette modul end på det foregående, da den ekstra tid kan anvendes på øvelserne.
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
Dokumentation af opgaver
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Retningslinier & procedurer Lokale/overordnede instrukser Praktiske procedurer.
Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer. Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Din kreative online praksis! – del 2
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
SUF - gevinstrealisering
Company programme - Veda
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Præsentation af forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer skal sociale medier skabe med jeres målgruppe? På hvilke sociale medier er jeres målgruppe til stede nu? Og hvad bruger de medierne til? (observation og research)

Behov Tilgang Fordele Konkurrence Hvad er det vigtigste målgruppe- og markedsbehov? Hvad er strategiens fokus, indhold og kerneaktiviteter (ift. Målgruppens behov)? Hvad er de specifikke fordele for målgruppen og for jeres organisation? Hvordan er disse fordele bedre end konkurrenternes? Behov Tilgang Fordele Konkurrence Inspireret af NABC (Need, Approach, Benefits, Competitors) fra SRI International

POST-model for strategi PEOPLE Hvilke redskaber er målgruppen fortrolig med? Hvilken type deltagelse kan vi forvente af dem? OBJECTIVES Hvilket problem i organisationen skal løses — eller hvilket potentiale skal indfries? STRATEGY Beskriv kort det koncept, der skal løse problemet eller indfri potentialet TECHNOLOGY Beskriv det redskab, som er kernen i din løsning

Planlægning, overvågning og værdi – strategien i praksis Publicerings- Kalender Hvor ofte skal/kan vi poste? Ressourcer Hvem leverer indhold? Hvem poster? Hvor meget tid må vi bruge om ugen? Arkiv Hvilket indhold har vi nu, som vi allerede kan poste? Events Artikler Debat Konkurrencer Hvad, hvem bør du lytte efter/følge? Særligt ift. din organisation Produkter, services, brands Virksomhed eller organisation Konkurrenter, konkurrende produkter/services Begreber Beslutnings- tagere, journalister, meningsdannere Hvilke forretnings-mæssige værdier forventer du at skabe? Hvordan vil du måle den værdi, du skaber? Opstil flest mulige relevante KPI’er

Område Opgave Formålet Start med at definere formålet med jeres strategi for sociale medier Delmål Opstil delmål (f.eks. Brugerreaktioner på en dag, antal re-tweets på en uge, antal nye profiler/følgere) Organisatorisk kontekst Definér hvordan den digitale kommunikation spiller sammen med jeres øvrige initiativer. Kortlæg kommunikation om service, salg, produkter, ydelser osv. Brugere Undersøg brugerne. Hvad ved I om jeres brugere/medlemmer/kunder? Hvem er de? Hvornår er de online? Hvad bruger de nettet til? Det daglige arbejde/timing/planlægning Tænk brugerne ind i den daglige drift. Lav en leveranceplan (nøgledatoer, indholdsbibliotek). Rollefordeling og ansvar Definér hvem, der har ansvar for hvad. Identificér hjælpere Måling Sørg for, at I kan se jeres mål. Mål virkningen af det, I gør. Formål/executive summary Definér formålet med den digitale strategi (produktudvikling, bedre kendskab, mersalg, bruger/kundeloyalitet…) – nedfæld nøglebudskaber og kommerciel kontekst