Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLudvig Clemmensen Redigeret for ca. et år siden
1
9 steps på vejen – frem til i dag?
2
Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning? - Hvad er brugernes forbrug og behov? - Hvad er afsendernes ønsker og problemer? - Finde en tidssvarende model, der fungerer for brugere og afsendere?
3
(… Men er vi?) 83-92 % af medlemmer med sclerose bruger internettet ◦ (Livsvilkår 2012 og Magasinundersøgelse 2011)
4
Bruger du aktiviteterne i kalenderen?
5
Undersøgelse blandt medlemmer med sclerose: 33 procent bruger lokale aktiviteter 43 procent mener, det er lige meget, hvilken type aktivitet, der laves – ”jeg er ikke interesseret”. (”Jeg har andre grunde til at være medlem.” Eller bruger tilbud/temamøder osv)
6
Gruppearbejde (8 grupper) med alle formænd 2 centrale konklusioner: 1) Hvem skal have kalenderne/aktiviteterne? ◦ 7 grupper = alle med sclerose og nære pårørende ◦ 1 gruppe = alle i foreningen
7
2) Hvordan skal rytmen være, for at den passer i lokalafdelingerne: ◦ 6 grupper svarede ”halvårligt” ◦ 2 grupper svarede ”helårligt” ◦ Alle svarer: ”- og noget fleksibelt.”
8
Nogle afdelinger har svært ved at finde ressourcer til at opdatere med nye aktiviteter hver anden måned Der er langt mellem deadline og aktivitet – svært at håndtere ændringer Ikke alle afdelinger har aktiviteter nok til hver anden måned (kalendere med 4-5 aktiviteter for en region)
9
20 besvarelser i ”onlinesurvey” Hvad kommer folk til? ◦ 2 vindere: forskning/sociale aktiviteter Hvor mange kommer i snit? ◦ Mellem 15 og 50 Hvornår planlægger i aktiviteter? ◦ 60 % = 1 gang om året ◦ 30 % = hvert kvartal ◦ - desuden mange ”fleksibel planlægning”
10
Info- og PR-udvalget Netværksudvalget Alle formænd (2012) 20 svar (delegeret 2012) MEN lige så vigtigt: Brugerne er blevet hørt i diverse undersøgelser løbende
11
4 medlemsblade 2014 2 af bladene har aktivitetskalendere med Udbygning af digitale muligheder for aktiviteter og tilmelding Og så står vi her…
12
2 halvårlige kalendere med medlemsbladet 12 onlinemagasiner, der kan segmenteres regionalt (sendt som nyhedsbreve) Elektronisk system, der kan operere fleksibelt (Og mulighed for at servicere dem på kun papir) (På sigt: muligheder for integration til medlemssystem)
13
◦ Du tilmelder dig, hvad du vil have. Du får mails om aktiviteter og SMS med besked om aktivitet Som fjerner vigtigheden af - Hvor du bor – Du bestemmer selv (udover lokal tilknytning) hvad: Du interesserer dig for Hvor langt du vil køre for det
14
◦ Når det passer dig at sende ◦ Sender den til modtagere (der er interesserede) ◦ Sender den i forskellige kanaler ◦ Håndterer tilmelding ◦ (og så 2 gange om året et overblik på papir med medlemsbladet)
15
1) Hvornår skal kalenderne med? FEBRUAR? MAJ? AUGUST? NOVEMBER? 2) Jeres ideer til at nå en større målgruppe? Hvad kan sekretariatet hjælpe jer med i den forbindelse?
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.