Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?"— Præsentationens transcript:

1 9 steps på vejen – frem til i dag?

2 Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning? - Hvad er brugernes forbrug og behov? - Hvad er afsendernes ønsker og problemer? - Finde en tidssvarende model, der fungerer for brugere og afsendere?

3  (… Men er vi?)  83-92 % af medlemmer med sclerose bruger internettet ◦ (Livsvilkår 2012 og Magasinundersøgelse 2011)

4  Bruger du aktiviteterne i kalenderen?

5  Undersøgelse blandt medlemmer med sclerose:  33 procent bruger lokale aktiviteter  43 procent mener, det er lige meget, hvilken type aktivitet, der laves – ”jeg er ikke interesseret”. (”Jeg har andre grunde til at være medlem.” Eller bruger tilbud/temamøder osv)

6  Gruppearbejde (8 grupper) med alle formænd  2 centrale konklusioner:  1) Hvem skal have kalenderne/aktiviteterne? ◦ 7 grupper = alle med sclerose og nære pårørende ◦ 1 gruppe = alle i foreningen

7  2) Hvordan skal rytmen være, for at den passer i lokalafdelingerne: ◦ 6 grupper svarede ”halvårligt” ◦ 2 grupper svarede ”helårligt” ◦ Alle svarer: ”- og noget fleksibelt.”

8  Nogle afdelinger har svært ved at finde ressourcer til at opdatere med nye aktiviteter hver anden måned  Der er langt mellem deadline og aktivitet – svært at håndtere ændringer  Ikke alle afdelinger har aktiviteter nok til hver anden måned (kalendere med 4-5 aktiviteter for en region)

9  20 besvarelser i ”onlinesurvey”  Hvad kommer folk til? ◦ 2 vindere: forskning/sociale aktiviteter  Hvor mange kommer i snit? ◦ Mellem 15 og 50  Hvornår planlægger i aktiviteter? ◦ 60 % = 1 gang om året ◦ 30 % = hvert kvartal ◦ - desuden mange ”fleksibel planlægning”

10  Info- og PR-udvalget  Netværksudvalget  Alle formænd (2012)  20 svar (delegeret 2012)  MEN lige så vigtigt:  Brugerne er blevet hørt i diverse undersøgelser løbende

11  4 medlemsblade 2014  2 af bladene har aktivitetskalendere med  Udbygning af digitale muligheder for aktiviteter og tilmelding  Og så står vi her…

12  2 halvårlige kalendere med medlemsbladet  12 onlinemagasiner, der kan segmenteres regionalt (sendt som nyhedsbreve)  Elektronisk system, der kan operere fleksibelt  (Og mulighed for at servicere dem på kun papir)  (På sigt: muligheder for integration til medlemssystem)

13 ◦ Du tilmelder dig, hvad du vil have. Du får mails om aktiviteter og SMS med besked om aktivitet  Som fjerner vigtigheden af - Hvor du bor –  Du bestemmer selv (udover lokal tilknytning) hvad:  Du interesserer dig for  Hvor langt du vil køre for det

14 ◦ Når det passer dig at sende ◦ Sender den til modtagere (der er interesserede) ◦ Sender den i forskellige kanaler ◦ Håndterer tilmelding ◦ (og så 2 gange om året et overblik på papir med medlemsbladet)

15  1) Hvornår skal kalenderne med? FEBRUAR? MAJ? AUGUST? NOVEMBER?  2) Jeres ideer til at nå en større målgruppe?  Hvad kan sekretariatet hjælpe jer med i den forbindelse?


Download ppt "9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google