PR KAMPAGNE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Advertisements

Uddannelsesseminar 25.August 2008 Horesta – 3f DK 1 De lokale uddannelsesudvalgs arbejdsopgaver og kompetencer Bruno Clematide.
Caseoplæg om Facebook.
Eventudvikling i Rebild Kommune
Rotary gør en forskel - også for lokalsamfundet
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Energiens Fremtid i Region Sjælland 5. Marts 2014.
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Rådet for Etniske Minoriteter
PETS 2004 Hjørring Seminarium Inge Reenberg
1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/ Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et.
Time Of Fast
Forældremøde august 2009  Efterårssæson 2009  Træning  U13-hjælp  Cafeteria-vagt  Hjemmeside  Forældrebud  Evt?/Spørgsmål??
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
DBU Fyns HR-strategi.
FN’s standardregler Modul 1 Historie •Verdenshandlingsprogrammet 1982 •FN’s handicap-tiår •Midtvejsmøde i Stockholm 1987 •Forslag til konvention.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Udviklingsplaner Sønderborg
PETS 2004 Hjørring, lørdag den 20. marts Strategi for D 1440.
© Powerpointdesign.dk PR-udvalget © Powerpointdesign.dk •Professionelt netværk på tværs grænser, fag, køn, generationer mm. •Verdensomspændende.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Julekalender 2010 For Herren i Huset For Fruen i Huset
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
SEO PÅ AU.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Lean Netværk AAU.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
Per Hylander Dronninglund Rotary klub siden 1991 Guvernør D Formand for Rotary Danmark Distriktstræner D Rotary Coordinator.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Velkommen til Grundkursus Tema 1
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
INDSKRIVNINGSMØDE.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Præsident Introduktion til arbejdet som klubpræsident Præsident1.
Facebook: ”Informatør for BiD” Bloddonorernes informatører Siden 2001 Ca. 250 fordelt i landet.
DIRA - Dansk Robotnetværk Danish Industrial Robot Association Fakta: DIRA – Dansk robot Netværk (Danish Industrial Robot Association) 138 medlemmer Leverandører.
Mød Aalborg Universitet
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Har du husket din licens? Opstartsmøde 6. september 2012.
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,

SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Klubledermøde - Syd 1. Juni Motion & Foreningsliv … 4 fokusområder i 2015 Klubudviklingsprojektet bliver en success Fastholdelse af unge I overgangen.
Til alle jer, der går på jagttegnskursus - Meld jer ind i Jægerforbundet Meld dig ind i dag! Jægerforbundet kan tilbyde dig at blive meldt ind.
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
Levnedsmiddelselskabet
Hjertecafèer - tilbageblik
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

PR KAMPAGNE

PR KAMPAGNE PR Kampagne Rotary International har valgt at genfortælle og genoplive Rotarys historie, da alt for få mennesker kender til den historie, som er Rotarys kernekoncept

Baggrund for PR Kampagne? For at skabe synlighed og øge kendskabet til Rotary Danmark og jeres klub iværksættes en større PR kampagne i det meste af landet. Hvis du vil vide mere om bevillingen af et PI grant til hele forløbet, så læs decembers leder på hjemmesiden

Mål med kampagnen (på landsplan) PR KAMPAGNE Mål med kampagnen (på landsplan) Tiltrække nye medlemmer i alderen 30 – 45 år (begge køn) Medlemsvækst på 3 % i hvert af de næste 3 år Øge antallet af kvinder med 1,8 % til 13.5 % Sænke gennemsnitsalderen fra 59 til 57,5

PR KAMPAGNE Landsdækkende medier PR bureauet Access vil over for landsdækkende og lokale medier skabe interesse omkring Rotary De vil fortælle den gode historie De vil sørge for et øget pressefokus omring Rotary – lokalt og nationalt De vil samtidig fokusere på markedsføring via de sociale medier

Hvad får din klub ud af det? PR KAMPAGNE Hvad får din klub ud af det? Din klub kan udnytte den synergi, der er forbundet med den landsdækkende PR kampagne. Din klub kan blive mere kendt i dit lokalsamfund Synlighed via landsdækkende PR kampagne Værktøjer til selv at påvirke lokalpressen både nu og i fremtiden Mulighed for medlemsvækst

Fokusområder Vise at Rotary ikke er en lukket loge PR KAMPAGNE Fokusområder Vise at Rotary ikke er en lukket loge Vise at Rotary et verdensomspændende netværk Vise at Rotary’s medlemmer repræsentere stort set alle erhvervstyper Vise værdien af et medlemskab der giver unik netværk, venskaber og faglig sparring Vise at Rotary udvider din horisont

Aktiviteter Åbent Hus arrangement Iværksætterkampagne PR værktøjskasse PR KAMPAGNE Aktiviteter Åbent Hus arrangement Iværksætterkampagne PR værktøjskasse

Hvad får din klub ud af det? PR KAMPAGNE – ÅBENT HUS Hvad får din klub ud af det? Der vil i forbindelse med Rotary’s fødselsdag d. 23. februar sættes fokus på Rotary i Danmark Vi vil anbefale at din klub inden d. 30/6 i denne forbindelse arrangere et åbent hus arrangement, hvor de lokal kan se hvad I laver Arrangementet kan afholdes på jeres normale klub dag

Forberedelser til Åbent Hus PR KAMPAGNE – ÅBENT HUS Forberedelser til Åbent Hus Forestil jer den optimale sammensætning og antal medlemmer Hvor mange skal vi være – realistisk? Hvilke brancher skal vi repræsentere? Hvilke brancher mangler vi? Hvilke Unique Selling Points skal vi fremhæve overfor de potentielle medlemmer? Hvad eller hvem skal være trækplaster til åbent hus arrangementet?

Hvad får vi ud af det Skabe interesse omkring jeres klub PR KAMPAGNE – ÅBENT HUS Hvad får vi ud af det Skabe interesse omkring jeres klub Få nye medlemmer Inviter pressen – de skal se hvad I laver

PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER Iværksætter kampagne Der er fokus på iværksætter kultur i Danmark – det er de gode idéer, der skal løfte os ud af den økonomiske krise, skabe arbejdspladser og internationalt skal vi have sat fokus på de skarpe hoveder der findes i Danmark

PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER Iværksætterkonkurrence Eksempel på annoncering:

PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER Hvad får vi ud af det? Presseomtale i lokale medier Landsdækkende presseomtale om jeres iværksætter Øget kendskab Flere medlemmer Hjælper en spændende virksomhed i gang

PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER Hvad gør vi nu? Hvordan fordeler vi opgaverne i klubben? Hvem gør hvad? Hvem kan hjælpe jer i gang? Assisterende Guvernør eller Formanden for distriktets PR Udvalg

PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER Milepæle D. 15. maj indstilles iværksætterne til distriktets dommerkomite D. 15. juni indstiller distriktet en vinder D. 15. august findes den endelige vinder D. 6. september (Rotary Dagen) kåres vinderen

PR KAMPAGNE - IVÆRKSÆTTER Beslutninger: Hvordan finder vi frem til de helt rigtige iværksættere? Hvordan kvalificerer iværksætterne sig til at være med? Hvor mange iværksættervirksomheder kan vi hjælpe? Hvordan skal vi håndtere/supportere virksomheden? I hvor lang tid skal vi hjælpe virksomheden?

PR KAMPAGNE – PR værktøjskasse PR værktøjer til klubberne Sammen med Access PR har vi udviklet en lang række værktøjer, som kan bruges af klubbens PR-udvalg Manual for arbejdet i PR-udvalget Effektive tips og tricks til den effektive PR indsats Skabeloner og modeller Visuelle hjælpemidler Brug af logoer og billeder

PR KAMPAGNE – PR værktøjskasse Indholdet i værktøjskassen: Håndbog for PR udvalget Effektiv PR håndbog Fakta om Rotary Skabelon til pressemeddelelse Brevpapir og logoer Nyhedsbrevsskabelon Indholdsplan for sociale medier PowerPoint skabelon Rotarydagen 6. september

PR KAMPAGNE – PR værktøjskasse Afholdelse af workshop: I hvert distrikt afholdes der workshop for klubbernes PR ansvarlige med følgende indhold: Hvorfor fokus på branding og image? Hvordan gør vi i Rotary Danmark? PR organisation og PR aktivitetskalendeer Hvad er PR? Hvordan syrer vi Rotarys brand og image i Danmark? De sociale medier Workshop

PR KAMPAGNEN Hvis du vil vide mere: Se under Mit Rotary på den åbne del af hjemmesiden Kontakt klubbens formand for PR-udvalget Kontakt distriktets formand for PR-udvalget Kontakt din assisterende guvernør i minidistriktet Kontakt din distriktsguvernør